Mini Electric

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Mar Ian 01, 2019 9:52 pm

Pretul de fabricatie al acumulatorilor tine inca pretul ridicat al EVs. Daca in 2010 costul de fabricatie al acumulatorilor era 1000$ / 1KWh, in 2016 scadea la 200$ /1KWh, iar anul acesta a ajuns in jur de 180$/1KWh. Se estimeaza ca in 2020 un pachet de acumulator de 40KWh( clasa medie) sa ajunga la maximum 5000$, astfel incat pretul minim al unui automobiluli electric sa plece de la 14000 Euro, fara subventii. Multi producatorii auto au facut schimbari incepand cu 2016 in perspectiva EV(investitii de miliarde de euro in linii de fabricatie si cercetare). BMW fabrica in prezent variante in-plug: BMW i3, BMW i3s, BMW i8 Coupe, BMW i8 Roadster, BMW 740e, BMW 740Le, BMW 530e, BMW 225xe Active Tourer, MINI Cooper S E Countryman ALL4. De asemenea, au pregatit incepand 2020 pe I3s sistemul integrat, motor electric+transmisie+comanda electronica intr-un singur kit care va fi disponibil pentru diverse puteri in functie de tipul de automobil. Se reduce greutatea EV-ului, se obtine spatiu interior, iar autonomia EV-ului va creste pana la 700 km in combinatie cu tehnologia acumulatorilor.
Fişiere ataşate
battery price.jpg
BMW_5th generation electric drive train.jpg
Imagine Imagine Imagine

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Mini Electric

Mesaj de Gabriel CT » Joi Ian 03, 2019 9:33 am

Mai este un ascpect ce trebuie luat in seama tinand cont de saltul in tehnologia EV in urmatorii 3 ani,acela ca potentialii clienti vor astepta pana cand oferta si competitia pe piata cu modele EV se va face intre mai multi producatori consacrati capabili sa produca volume mari. Tesla are probleme in livrarea cantitatilor promise si pentru ca nu au concurenta reala impun pretul dorit de ei care este clar supraevaluat insa acopera parte din investitia in Gigafactory si cercetarea si dezvoltarea modelelor Tesla. Odata intrati marii jucatori pe piata EV preturile vor scadea sesizabil insa pe atunci Tesla isi va fi amortizat o parte din investitie prin suprataxarea actuala. Viitorul EV suna bine si va suna nu mai tarziu de 2021.Cred ca 2021 va fi anul cu o crestere de peste 1000% in volumeul vanzarilor EV la nivel mondial.
Este interesant de vazut si impactul pe care il va avea in piata muncii,un EV clar va duce la restrangerea activitatilor service-urilor auto deoarece nu necesita mentenanta complexa.
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Vin Ian 04, 2019 12:14 pm

Cade o calificare/meserie, dar apar altele in trend cu tehnologia. Mecanic auto, practic dispare in noul context, la EV discutam de tehnician diagnoza( se poate asocia cu tehnicianul electrician/electronist auto), inlocuiri de module si kit-uri. Mecanica la EV este "long live" in rest 10-12 ani cat rezista acumulatorii, ce stim acum, dar peste cativa ani este posibil ca durata de functionare se creasca. Se vor dezvolta serviciile de "power supply/charging stations" statii/puncte de incarcare EV( public si house) si firme de productie echipament aferent. De asemenea, se dezvolta ateliere de conversie auto diesel benzin in EV, cine vrea sa-si pastrez auto vechi, intra pe conversie. Genul acesta de activitate o fac pentru o firma "part-time job" (proiectare si dimensionare echipamente electrice pentru EV). Costurile sunt intre 8000-16.000 euro in functie de tipul de conversie si sunt clienti :!: Iar, EVs apar in fiecare saptamana, ex VOLVO intra spectaculos in concurenta cu pretul lui Tesla 3, cu modelul Polestar 2( 450 km autonomie, 400CP).
Fişiere ataşate
Polestar 2.jpg
Imagine Imagine Imagine

Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 196
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Mini Electric

Mesaj de Gabriel CT » Vin Ian 04, 2019 3:23 pm

dedant68 scrie:
Vin Ian 04, 2019 12:14 pm
Cade o calificare/meserie, dar apar altele in trend cu tehnologia. Mecanic auto, practic dispare in noul context, la EV discutam de tehnician diagnoza( se poate asocia cu tehnicianul electrician/electronist auto), inlocuiri de module si kit-uri. Mecanica la EV este "long live" in rest 10-12 ani cat rezista acumulatorii, ce stim acum, dar peste cativa ani este posibil ca durata de functionare se creasca. Se vor dezvolta serviciile de "power supply/charging stations" statii/puncte de incarcare EV( public si house) si firme de productie echipament aferent. De asemenea, se dezvolta ateliere de conversie auto diesel benzin in EV, cine vrea sa-si pastrez auto vechi, intra pe conversie. Genul acesta de activitate o fac pentru o firma "part-time job" (proiectare si dimensionare echipamente electrice pentru EV). Costurile sunt intre 8000-16.000 euro in functie de tipul de conversie si sunt clienti :!: Iar, EVs apar in fiecare saptamana, ex VOLVO intra spectaculos in concurenta cu pretul lui Tesla 3, cu modelul Polestar 2( 450 km autonomie, 400CP).
[/q

8000-16 000 Euro per conversie este o suma enorma.mai bine vinzi masina ,iei bonusul de 10 000 euro de la stat,eventual un tichet rabla si iti iei un EV nou gandit de la inceput in filozofia electrica. cred ca doar masinile de epoca ar merita o astfel de conversie insa facand asta isi vor pierde farmecul. momentan nu vad o piata a conversiilor de la ardere interna la electric,poate ne dai si niste exemple de modele de masini care au fost convertite. noi in Dobrogea am putea fi pionieri la EV daca am avea un primar macar pe jumatate decent,avem exces de productie a energiei electrice din eoliene ce ar putea fi folosita la alimentarea unor statii EV. CT este al doilea oras ca urbanizare a populatiei din tara deci nu trebuie sa te extinzi prea mult cu reteaua de incarcare. Idei sunt...
cat despre Polestar, este un producator mic ce era specializat pe crearea modelelor sport de la Volvo.nu au capacitate de productie mare si vor incepe ca si Tesla cu un supercar scump si apoi o vor lua pe acelasi drum descendent ca pret pana vor ajunge la masina de 35.000 Euro va mai dura cel putin 5 ani in cel mai bun caz. Tesla nu a reusit sa livreze nici macar precomenzile la Model 3 pana acum. in viitorul apropriat in Europa Nissan isi va trage partea leului la EV compact electric(ceea ce se va vinde cel mai mult) alaturi de Renault(colega de concern) pe EV de clasa mica mai ieftine. asteptam prima masina din grupul VW gandita de la 0 va EV , un bmw mai accesibil si mai performant, constructorii traditionali japonezi Toyota si Honda(are un concept de clasa mica ce arata absolut superb) in 2021. cei care sunt interesati de viitoarele meserii in indistria auto sa caute pe net Tesla Service Engineer, cam ala este viitorul
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Vin Ian 04, 2019 7:10 pm

Nu este scumpa varinta EV conversie, pentru ca reperele sunt scumpe si trebuie luata in calcul si manopera: demontat vechiul motor, adaptat motorul electric la cutie( flansa de Al prelucrata), instalatia electrica/ comanda -controler - motor, instalatia elecrica pentru incarcarea acumulatorilor, dash gauge/bordul si kit-ul de incarcare priza. Un motor de AC pentru un auto de 800-1200 kg(motor demontat) este 4400 euro si include: controler 32 pini, contactor si releu. Motorul are in jur de 52 kg si dezvolta 70 CP. O celula de acumulator Li-Ion de 100Ah si 3,2 V este in jur de 130-135 euro si in functie de puterea motorului si autonomie, pachetul serie-paralel care se monteaza in atelier trece de 5000 euro. Urmeaza instalatia electrica, alte aparate/echipamente. Totul trebuie sa fie functional pentru omologare RAR. Treaba nu este simpla... S-au facut conversii din WV Beetle, Dacia 1310 cele mai multe, Lastun :D si Opel Corsa.
Un Renault ZOE de 40KW este 33.000 euro, tot trebuie sa mai ai 23.000 :!: este o suma...BMW I3 in jur de 37.000 euro, dar slab la autonomie...max 200 km vara. Am un amic in Bucuresti si iarna nu pleaca cu el peste 100 km :!: Leaf si el este scump, tot 35.000 euro, dar ceva mai buna autonomie ei spun 250 km, dar niciun producator nu iti spune ce se intampla iarna la -10 grd C cu autonomia! Singurul care are teste si facute in Norvegia este TESLA si unde vinde " la greu" masini :!: ( aici 40% din total sunt EV). Tesla castiga la autonomie( tehnologia kit-ului de acumulatori/mii de acumulatori montati in seri-paralel si raciti cu glicol) si tehnologia de transmisie, bineinteles, montarea motorului de AC si el racit, de aceea isi spune si TESLA :)
Tesla nu face fata la cereri ceea ce este un lucru bun, oamenii care au 30000 euro si care gandesc in viitor si ecologic nu-si mai cumpara clasa de lux de la BMW sau Mercedes :!: In Norvegia, dar acolo este o alta "lume", a treia masina vanduta in 2018 a fost electric :!:
Fişiere ataşate
Tesla Production.jpg
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Sâm Ian 12, 2019 5:29 pm

La 3/01/2019 s-au inregistrat 13.821 de inscrieri/rezervari pentru Tesla 3 in Europa. Primele trei tari clasate in topul solicitarilor sunt: Norvegia cu 4493, urmata de Germania 2463 si Elvetia cu 1337.
Fişiere ataşate
Shipment for Europe.jpg
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3482
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini Electric

Mesaj de adrian » Vin Feb 15, 2019 10:57 am

Sau cam asa ceva. :lol: :lol: :lol:
51842312_1078875952298699_1654538053730959360_n.jpg
Real motors don't need forced induction
Who needs a turbo when you have a stupidly quick,naturally aspirated motor?

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper R50 with Chrysler engine ,you're pretty damn close

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Dum Feb 17, 2019 1:18 am

Elon Musk ofera bonus in pachet si un generator de 2,5 kw pentru fiecare automobil TESLA/la purtator.
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Vin Mar 08, 2019 1:05 pm

Tesla a lansat noua generatie de supercharger/statii de incarcare denumite V3.
Un V3 asigura o putere de incarcare de pana la 250 kW pe automobil/EV si un timp de 15 min. pentru incarcarea pachetului de acumulatori. V3 este valabil in prima faza numai pentru Tesla 3, EV-ul cu 2170 de celule in pachetul de acumulatori. Pentru modelele X si S care au 18650 de celule se proiecteaza o alta generatie de supercharger cu timp redus de incarcare.
Fişiere ataşate
Tesla V3 Supercharger.jpg
Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 619
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Mini Electric

Mesaj de dedant68 » Vin Apr 12, 2019 11:14 pm

Productia lul Electric Mini va incepe in aceasta vara pe platforma de la Oxford(UK), in acelasi timp cu cea de-a 60 aniversare de la lansarea automobilului Mini. Lansarea pe piata incepe din martie 2020. Motorul electric va avea o putere de 135KW, iar autonomia automobilului va depasi de 250 km. Incarcare la statii rapide de 11Kw /AC si 50Kw/DC se face prin CCS la fel ca la BMW.
Fişiere ataşate
EV Mini Cooper.jpg
Imagine Imagine Imagine

Scrie răspuns