Eliminare aerisitor pe secundar (schimb de flexibil incalzire) [EX:intrebare din chimie - discutii diverse] [REZOLVAT]

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Eliminare aerisitor pe secundar (schimb de flexibil incalzire) [EX:intrebare din chimie - discutii diverse] [REZOLVAT]

Mesaj de MiniRC31 »

salut!

as dori sa stiu daca cuprul (tevile de cupru mai exact) reactioneaza in mod negativ cu antigelul...
intreb asta pt ca conectare reductorului GPL la sistemul de racire al motorului este facuta cu 2 bucati de circa 8cm de teava zincata ce trebuie schimbata.
cum nu gasesc dimensiunea corecta m-am gandit la tevile de cupru.
si cum nu vreau sa fac experimente si/sau sa "dau cartea jos din pod" de chimie.. poate primesc aici raspunsul corect.
Fişiere ataşate
racire.png
Ultima oară modificat Lun Mai 07, 2018 8:53 pm de către MiniRC31, modificat de 2 ori în total.
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: intrebare din chimie - discutii diverse

Mesaj de dedant68 »

Salut,

Problema este centrata pe posibilitatea aparitiei coroziunii electrochimice( situatia ta), proces care este generat de trei factori: antigel(electrolitul) si doua materiale cu potentiale electrice diferite(Cu –teava pe care o doresti sa o montezi si Al-radiator de racire, elemete din sistemul de racire/bloc motor ,etc.). Procesul de coroziune bimetalica este accentuat daca in reactie intervine oxigenul si PH-ul antigelului. Oxigenul/aerul este eliminat automat de sistemul de racire al automobilului (autoaerisire), iar antigelul folosit in prezent pe piata are inhibitori pentru protectie la electrocoroziune (vezi aricolul meu despre antigel). De asemenea, PH-ul trebuie mentinut intre 8,2 și 10, cu un pH optim de 8,5-9.5, iar tipurile de antigel de pe piata in general respecta(de verificat fisa tehnica a antigelului).
Si in final referitor la ce doresti, cuprul si aliajele de alama (cupru-zinc) sunt rezistente in mare masura la coroziune atat timp cat pH-ul ramane in intervalul 8.5-9.5 si continutul de oxigen dizolvat este scazut. In acest interval de pH si in prezenta unor niveluri scazute de oxigen, cuprul formeaza oxidul de cupru (Cu2O), pelicula care functioneaza cu 'brio' ca strat protector impotriva coroziunii ulterioare. Practic se poate utiliza Cu pentru rezolvarea problemei :) .

Numai bine,
Ultima oară modificat Mie Apr 04, 2018 7:08 pm de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: intrebare din chimie - discutii diverse

Mesaj de Sharpe »

Vreau si eu dimensiunile ,grosimea tevii
.......ghost...
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: intrebare din chimie - discutii diverse

Mesaj de MiniRC31 »

@dedant68: multumesc de raspuns

@Sharpe: iau in calcul repozitionarea tuburilor flexibile de pe sistemul secundar de racire.

chiar daca ma gandesc serios la eliminarea definitiva a aerisitorului secundar pt ca dupa cum am vazut in cele 6 schimburi de antigel aerisirea si-o face si singura... ce e drept in cativa km.
cel mai important aerisitor este cel de pe radiator.

nu mi-a placut cum s-a lucrat la partea de pozitionare flexibilelor pt racirea reductorului ca sa nu zic ca acum mi-a pus capac pt ca "sa intepat" reperul 13 si pierdea din nou antigel, drept e ca bucata aia de flexibil nu a fost schimbat

cotele din desen sunt exprimate in mm
20mm
15mm

ma gadesc totusi cum as putea expande un felxibil de 16mm la 20mm?
Fişiere ataşate
racire.png
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Eliminare aerisitor pe secundar (schimb de flexibil incalzire) [EX:intrebare din chimie - discutii diverse] [REZOLVAT]

Mesaj de MiniRC31 »

salut,
la final nu am mai facut nimic cu tevi de cupru etc ci am "pozat" cat mai bine tubul flexibil direct
am luat flexibil de 16mm (diametru interior) ATENTIE!! nu are sa intre asa usor in tevile de aluminiu de la calorifer si in conectorul carcasei de plastic al termostatului, dar cum suntem romani si implicit "inventatori" eu am procedat asa:
am comandat 5m de furtun dedicat acestei parti: ramfosat cu textura textila si 10Bari (mai jos detaliile)

Temperature Range: -40°C to +120°C
Pressure Rating: 145 PSI - 10 BAR
Reinforcement: Synthetic Textile
Standard: SAEJ20R3

am taiat cica 1.5m de tub si l-am introdus intr-o teava de 16mm pe exterior pt 24h apoi intr-o alta teava de 17mm tot asa pt 24H (ambele capete) obtinand acea "expandare" ce se gasesc si pe furtunele originale.
avand 2 capete expandate, bucata de tub am taiat-o fix in 2, le-am conectat la tevile de aluminiu ce merg catre incalzirea din habitaclu....
a fost mai greu ca pozitie si nu ca "impingere" (probabil Sharpe le stie) pozitii de contorsionist, pt ca toata interventia s-a facut "pe deasupra"

apoi am introdus tuburile de aluminiul pt protectie la caldura...a acestor 2 flexibile.

un capat s-a conectat direct in teava metalica de presiune (cea de langa motor) iar cealalata s-a dus direct catre reductor/vaporizator...acolo neavand problema "diametrului"

din iesirea reductorului/vaporizatorului m-am dus cu o alta bucata de circa 50cm in "ștutul" corpului de plastic unde dupa toate ajustarile de lungime (taiat etc) am aplicat aceeasi metoda a tevilor de mai sus 16+17mm numai ca nu eram dispus sa astept inca 24 de ore ...asa ca stres cat se putea pe flexibil...pana am reusit sa expandez cat s-a putut...

atasez foto sper sa se inteleaga ca "era "vraiste" inainte acum este super ok! (eu sunt f multumit)
aerisierea am facut-o din singurul "surubel" existent de deasupra radiatorului...

PS: rog un modelator sa mute discutia in Probleme tehnice si solutii
Fişiere ataşate
before
before
before
before
after
after
after
after
after
after
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns