MAZDA 6

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MAZDA 6

Mesaj de adrian »

Multumesc de invitatie la discutie.Dupa parerea mea si "a altor oameni de stiinta",posibil sa fie un lag datorat geometriei variabile de la turbina care dupa un timp se misca altfel(mai incet, ca s-a umplut cu zgura si mizerie ) decat cere calculatorul.Evident ca nu scoate fum pentru ca nu realizeaza presiune destula in galeria de admisie ,calculatorul motorului vede miscarea asta si da drumul doar la motorina necesara pentru debitul scazut de aer trimis in cilindri.
Desigur ar mai putea fi debitmetrul de aer care dupa ceva rulaj trebuie curatat(miscarea se face numai cu spray Brake cleaner din abundenta si uscare inainte de pornirea motorului altfel face POC.
Ca si inginer absolvent de IPB-Fac. Mecanica Fina ,Sectia Optica si aparatura,sunt 100% de acord cu Domnul Arhitect Tanasi Cristian,legat de problema cu motorina,cu un singur amendament-la motoarele moderne calculatorul e mai bagacios in ale soferului si stie ce face ala care invarte volanul si umbla la schimbator,stie in ce treapta de viteza esti si regleaza cuplul motor si valorile de cuplu din memoria scrisa de mancatorul de orez si sushi le transforma in cantitate de motorina injectata la o presiune care atinge uneori nesimtita valoare de 1800Bar.Fiecare treapta de viteza are o harta de cuplu motor versus turatie , inclusiv mersul inapoi.
Filtrul de motorina este conceput sa filtreze fara probleme in jur de 4000litri de motorina de calitate normala, deci putin probabil dar nu de exclus.Cel mai ieftin remediu de incercat este curatirea debitmetrului cu solutia mai sus mentionata.
Verifica daca nu ai o pierdere de vacuum pe traseul care duce la comanda turbosuflantei asta in cazul in care actuatorul este capsula vaccuumatica su nu motoras electric.
Checklist-ul este destul de mare,incearca astea mai usoare intai.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de razvan333 »

Daca nu ma insel, din ceea ce am inteles de la soferman, acelasi simptom l-am avut la un Golf 4 1.9 tdi si tot intre treptele 2 si 3 facea...aveam o mica pierdere de putere...in rest mergea normal. Am curatat turbina, debitmetrul si egr dar tot asa facea. Am facut vreo 40k km cu masina, actualul proprietar a mai pus si el vreo 100k peste si masina face tot asa...nimeni nu i-a dat de cap.
PS: masina am luat-o in 2006 si am vandut-o in 2008 unui prieten care o are si azi...deci au trecut 7 ani de cand masina are acel simptom dar nu s-a agravat.
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MAZDA 6

Mesaj de adrian »

razvan333 scrie:Daca nu ma insel, din ceea ce am inteles de la soferman, acelasi simptom l-am avut la un Golf 4 1.9 tdi si tot intre treptele 2 si 3 facea...aveam o mica pierdere de putere...in rest mergea normal. Am curatat turbina, debitmetrul si egr dar tot asa facea. Am facut vreo 40k km cu masina, actualul proprietar a mai pus si el vreo 100k peste si masina face tot asa...nimeni nu i-a dat de cap.
PS: masina am luat-o in 2006 si am vandut-o in 2008 unui prieten care o are si azi...deci au trecut 7 ani de cand masina are acel simptom dar nu s-a agravat.
Ravan, asa facea si Skoda mea, chiar si dupa remapare,a trebuit sa ma intrebuintez destul ca sa pot sa zic acum ca "n-are mama, n-are tata" intre viteze,dar de obicei totul se reduce la un reglaj sau o functionare defectoasa a turbinei,poate fi chiar de noua sau poate sa survina ulterior.Fenomenul l-am observat la cutiile automate,l-am facut fericit pe un tip cu A4 su unul cu un 530D, care se plangeau ca in oras se misca greu , a fost numai o modificare de comanda la turbosuflanta(si inca ceva care este putin mai "secret")
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de razvan333 »

Nttt...nu e aia ce zici tu. Esti pe aproape dar simptomul e altul...nu este ca la lag-ul turbo, se manifesta ca o intrerupere cumva, da oarecum in nas, ceva de genul.
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MAZDA 6

Mesaj de adrian »

razvan333 scrie:Nttt...nu e aia ce zici tu. Esti pe aproape dar simptomul e altul...nu este ca la lag-ul turbo, se manifesta ca o intrerupere cumva, da oarecum in nas, ceva de genul.
Posibil sa ai dreptate Razvan,dar "datul in nas" la Diesel este 90% cauzat de o problema de raspuns intarziat al turbosuflantei,ori geometria variabila se misca greu,ori turbina se tureaza mai incet decat este normal din cauza uzurilor de la rotor.Intre schimbarile de viteze, motorul cade la turatii joase, turbina la fel si pleaca greu in turatie,repet, nu ai aer ,nu ai injectie,ai aer destul prin debitmetru ,primesti si motorina necesara,principiul este acelasi indiferent daca ai ECU Bosch, Denso, Siemens.
Dar cel mai bine se vede cu loguri facute pe motor in mers,acolo vezi clar cat aer primesti, cata motorina, ce cuplu ai,ce presiune la turbo,restul sunt doar banuieli si dat cu parerea, asa cum fac si eu acum si poate il derutam mai mult decat este cazul pe soferman.Din pacate nu am citit decat pareri proaste despre capabilitatile mecanicilor de la Mazda Romania(probabil buni doar la schimbat pivoti, bucse, discuri de frana,amortizoare,adica la ce se pricepe tot romanul),adevarat este si ca Japonia este putin cam departe de noi,ca in materie de motorizari Diesel nu sunt chiar niste veterani,ei au intrat in branse putin mai tarziu si cred ca au "ars niste etape",din pacate nu cu cele mai bune rezultate.Ca sa fim cinstiti,pe omul cu motorina l-a chemat Rudolf Diesel nu Michio Suzuki.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MAZDA 6

Mesaj de cristi o'RAL »

sa-si puna blow-off valve
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MAZDA 6

Mesaj de adrian »

cristi o'RAL scrie:sa-si puna blow-off valve

???????
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de razvan333 »

Asa e Adrian...tu stii mai bine ce am patit eu cu dieselul de la Toyota...trista experienta :(
Oricum, eu unul, 90% nu mai imi cumpar masina diesel...nu ii gasesc justificare atata timp cat nu fac mai mult de 20-25k pe an si preponderent circul in Bucuresti.
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
soferman
Viteza 4
Mesaje: 316
Membru din: Mie Iun 29, 2011 1:07 pm
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de soferman »

Dupa cum spunea razvan nu este un lag, ca atunci cand apesi acceleratia si ii trebuie o secunda sa plece, este cum ar da in nas.
Senzatia este chiar aiure, accelerezi stand fixat in scaun si apoi parca ai gresit pedala si ai apasat usor frana. Idea este ca nu face mereu, in ultima vreme am observant ca simptomul apare cam dupa 300 Km de la alimentare si sporadic, de aici am tras concluzia ca de vina ar putea fi combustibilul.

Cand am alimentat de la Rompetrol Ghencea simptomul a aparut cand rezervorul era pe la jumatate, cand a mai ramas un sfert am alimentat de la Petrom V cu combustibilul cel mai scump, masina a mers super ok.
Situatia a facut ca urmatoarea alimentare sa fie facuta de la Rompetrol partener si iar m-am trezit cu problema, de aici am tras concluzia ca ar putea fi combustibilul de vina.
Urmeaza sa fac revizia si am sa schimb toate filtrele, inclusive cel de motorina sa vedem cum se prezinta. Ultima data cand m-am confruntat cu aceasta problema a fost in weekendul trecut pe transalpine cand mai aveam in rezervor aproximativ 15 litri combustibil si in urcare fiind la un moment dat am crezut ca se va opri motorul, am schimbat din 1 in 2 si a trebuit sa apas ambreiajul si sa schimb in treapta 1-a din nou.

Dupa treapta a 4 a nu se mai simte, este adevarat ca nici cuplul nu mai este la fel de puternic si inertia de inaintare este mult mai mare.
2005 - MINI COOPER - cutie automata
2007 - Mazda 6
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MAZDA 6

Mesaj de adrian »

Cred ca te amagesti,motorul cand are filtrul infundat nu trage pe toata plaja de putere,mai cu seama la viteze mai mari,viteza egal HP egal motorina.Putin probabil din cauza calitatii motorinei dar nu imposibil.Raman la parerea mea pana la proba contrarie.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Scrie răspuns