MAZDA 6

Avatar utilizator
soferman
Viteza 4
Mesaje: 316
Membru din: Mie Iun 29, 2011 1:07 pm
Localitate: Bucuresti

MAZDA 6

Mesaj de soferman »

Mazda 6 este prima masina proprietate cumparata de noua in 2007.
Am ales aceasta marca dupa ce am trecut aproape pe la toate masinile din segment, ce-mi placea mie nu-I placea sotiei si invers. Eu vroiam o motorizare si o masina care sa ma atraga, sotia vroia o masina spatioasa deoarece urma sa aveam un copil si vroia sa fie cat mai incapatoare.
Am inceput cu Seat Leon, ne-a placut la amandoi aceasta masina, din pacate interiorul plin de plastic ne-a determinat sa mergem mai departe cu cautarile.
Am continuat cu Skoda, mie imi placea Superb-ul, sotiei nu I-a placut deoarece era prea mare :), prin urmare am trecut prin curtea celor de la TOYOTA, Am testat Corola care tocmai ce se lansase, nu mi-a placut, era galagioasa si interiorul nu era pe placul meu.
Am ajuns la VW , mie personal mi-a placut si imi place Golful, nu si sotiei, ea nici nu vroia sa auda de VW, in cele din urma am convins-o sa facem un leasig la VW Jetta. Am depus dosarul de leasing si asteptam sa se dea acceptul care stiam ca se da in decursul a maximum 2 saptamani, nici opana in ziua de azi nu am fost contactat.
intr-o zi ajunge sotia acasa si imi spune ca a vazut o masina care I-a placut, curios o intreb ce marca era si imi spune ca Mazda dar nu stie ce model, m-am pleostit deoarece stiam ca mainile japoneze sunt scumpe iar dealer inflexibili (experienta cu Honda). Intru pe net si imi arata ce model a vazut, era Mazda 6, a doua zi mergem la reprezentanta si solicitam un drive test. Din pacate tipul de la vanzari ...... s-a urcat la volan, ne-a plimbat doua tore de Casa Poporului si apoi pe o straduta pavata si acesta a fost drive testul, am ramas cu gura cascata dar .... una peste alta masina ne-a placut.

Discutasem cu un dealer din Focdani si acesta a fost deschis la negocieri astfel incat am reusit sa scot masina de la 24k euro la 20800 euro. Este adevarat ca masina avea un discount din start de 1500 euro deoarece era la sfarsit de productie (in 2008 se lansa noul model).

Acum masina a ajuns la 200k Km dupa ce primii 2 ani a stat mai mult in fata blocului, per total sunt multumit.

Din pacate la momentul respectiv nu mi-am permis decat motorizarea de 121 Cp, mi-as fi dorit ceva mai puternic dar ..... Nu am umblat la puterea motorului pe considerente de siguranta, din pacate la noi sunt putini care se pricep la masini Japoneze.

Masina este o editie limitata aparuta la sfarsit de cariera, in 2008 urmand sa se lanseze noul, prin urmare este dotata aproape cu tot ce se putea pune la acel moment pe masina mai putin navigatie si piele..

Aici cand avea sub 1000 de Km
http://img403.imageshack.us/img403/9702 ... iumsw9.jpg
http://img110.imageshack.us/img110/9515 ... iumnh2.jpg

Si la aproape 200 K Km
http://imageshack.us/a/img818/1723/29032013003.jpg
http://imageshack.us/a/img46/4382/29032013001.jpg

Modificari aduse masinii in acest interval de timp:
- folie fata/spate
- arcuri sport
- jante 18'' de Mazda 3 MPS
- eleron Mazda 6 MPS

Pana la 50k Km am schimbat in garantie: caseta de directive 20k Km, pompa de vacuum, un injector. Mentionez ca cele prezentate mai sus au fost schimbate din cazua incompetentei celor din service.
Caseta de directive: aveam o bataie in coloana de directive si cei de la Arian Vest au concluzionat ca trebuie schimbata caseta de directive, de fapt aveam sa aflu Solutia la jumatate de an mai tarziu cand problema persista, trebuia gresata coloana de directive.
Pompa de vacuum: am bagat masina in service pentru schimbarea casetei de directive si am scos-o cu pompa de vacuum defecta, nu au putut sa-mi explice cum de s-a intamplat asa ceva.
Injector: mazda a facut o rechemare in service pentru rescriere de soft deoarece puteau aparea problem cu turbine, existau mai multe softuri in functie de puterea motorului, din pacate mie mi-a fost pus unul la nimerala, aveam sa aflu dupa aproximativ 2 ani cand dupa rpetate vizite in service ca masina consuma foarte mult si-au dat seama de greseala.

Prin urmare cam asta este patania mea cu service-urile mazda (cu unul dintre ele, sa nu generalizez). De la 50k de cand am inceput sa circul destul de mult cu masina, am facut reviziile la 20k Km si consumabilele aferente.

Nu stiu ce s-a intamplat dar am reusit sa ovalizez o pereche de discuri ATE dupa nici 20k Km in conditiile in care nu am tras de ele, probabil am sa optez pentru niste discuri Turbo grove.
2005 - MINI COOPER - cutie automata
2007 - Mazda 6
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de razvan333 »

MAZDA, interesanta alegere...si eu mi-am schimbat in bine parerea despre japoneze, cu toate ca la mine nevasta-mea nu a avut niciodata dreptul sa-si dea cu parerea in privinta masinilor pe care le-am cumparat si nici nu va avea :mrgreen: .
Arata bine acum, coborata si cu jantele pe 18", iarna ce faci, nu e cam joasa?
PS: nu mai fii zgarcit cu pozele, baga si tu mai multe.
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
soferman
Viteza 4
Mesaje: 316
Membru din: Mie Iun 29, 2011 1:07 pm
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de soferman »

Am sa revin cu poze atat de la interior cat si de la exterior.

Legat de fiabilitatea masinilor japoneze depinde cu ce compar, daca compar cu masina socrului meu (Peugeot 407, 45000 Km), achizitionata inaintea mea cu 6 luni, pot spune ca este foarte fiabila. De asemenea daca o compar cu MINI, iar este fiabila, in schimb japonezii nu dau atentie interiorului cum o fac europenii, se pot observa finisaje din topor.
In timp am observant ca totul a fost bine gandit pentru o durabilitate in timp si o lunga exploatare.
2005 - MINI COOPER - cutie automata
2007 - Mazda 6
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de razvan333 »

Afirmatia ta legata de plastice si finisaje este corecta...cu toate ca nu cred ca acel Seat Leon de care pomeneai intrecea vreuna din japoneze la plastice.
Durabilitatea depinde foarte mult de meltenismul celui din spatele volanului.Am vazut japoneze mult mai noi decat RAV-ul meu de 12 ani, care aveau interiorul muci.
Poti lua orice masina, daca invartitorul volanului e un meltean, nu ai ce sa-i faci.Te-as fi urcat un pic inainte in Jimny...imi era greata si scarba sa ma urc in ea, putea efectiv si avea jegul de 2 cm(nu as fi zis ca a fost masina unei femei)...si te-as urca acum sa vezi diferenta.
De asemenea, ar fi trebuit sa vezi Loganul meu de la munca care a fost la mine aproape 6 ani, iar acum e pe mana unui coleg :shock: .
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
soferman
Viteza 4
Mesaje: 316
Membru din: Mie Iun 29, 2011 1:07 pm
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de soferman »

Iti dau dreptate, am vazut masini cu km mult mai putini decat a mea si masinile eru varza atat la interior cat si la exterior, in schimb am vazut si contrariul, masina de aproape 100k Km care arata ca noua, fara nici cea mai mica urma de uzura la interior si exterior.

Legat de plastice, pot spune ca sunt de o calitate buna, nu se pot compara cu cele din Seat Leon, nici macar pe aproape.
2005 - MINI COOPER - cutie automata
2007 - Mazda 6
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de razvan333 »

Uite aici o Mazda 6 misto...imi place prezentarea :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=HyMoZoRLc8Q
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: MAZDA 6

Mesaj de adrian »

soferman scrie:Iti dau dreptate, am vazut masini cu km mult mai putini decat a mea si masinile eru varza atat la interior cat si la exterior, in schimb am vazut si contrariul, masina de aproape 100k Km care arata ca noua, fara nici cea mai mica urma de uzura la interior si exterior.

Legat de plastice, pot spune ca sunt de o calitate buna, nu se pot compara cu cele din Seat Leon, nici macar pe aproape.
Daca va arat interiorul de la amarata mea de Skoda Octavia de serviciu dupa 370.000km,cum arata plasticaria si tapiteriile(la scaune nu am avut huse niciodata, nu suport)o sa credeti ca nu are mai mult de 60.000km.Calitatea materialelor este ireprosabila,plus ca nu suna nimic, nu rontaie nici un soricel la usa la torpedou sau la plasticul de la coloana volan,la consola centrala,cotiera pe care o folosesc 100% functioneaza perfect si stofa este ca si noua.Grilele de la aerisire sunt in stare perfecta,climatronicul functioneaza cu toate clapetele, am schimbat numai o boxa de joase in usa de la sofer, si butoanele de la deschidere geamuri , se uzasera de atata folosinta si mai dadeau rateuri.
Din punctul asta de vedere nota 10+ la Skoda,si am sa pun poze la aprox. 440.000km cand am sa o vand.Nu mai zic de motor, acum pus pe dyno,141CP(de la 105CP) si 340Nm(de la 250Nm),merge fara probleme.(dar cu SMF).
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
soferman
Viteza 4
Mesaje: 316
Membru din: Mie Iun 29, 2011 1:07 pm
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de soferman »

La mine prima uzura a aparut la cusatura de la ora 10 de pe volan (o portiune foarte mica), tapiteria este ok, mai putin cea de pe bancheta spate care din cauza unei utilizari necorespunzatoare s-a descusut pe la cusaturi, trebuie sa ajung la un tapiter.

Pana acum nu am schimbat nici o bucsa, amortizoare sau orice alt element care tine de directive, este adevarat ca ma pregatesc sufleteste sa investesc aproximativ 1500 - 2000 euro, sunt constient ca in curand vor ceda.

Mai nou am observant ca am o problema, uneori cand schim din treapta 2 in 3 motorul se ineaca pentru o secunda, parca as tracta ceva, se poticneste dupa care isi recapata demarajul. Eu am presupus ca am bagat mai demult un combustibil de proasta calitate (Rompetrol Ghencea) si am infundat filtru de motorina. A mai avut acest symptom acum breo 2 ani dar si-a revenit, nu stiu daca in urma schimbarii filtrului de motorina.
2005 - MINI COOPER - cutie automata
2007 - Mazda 6
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MAZDA 6

Mesaj de cristi o'RAL »

daca ar fi de la motorina sau de la filtru s-ar intampla mereu, ca nu stie motorina sau filtrul cand ii dai tu din a doua a treia
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
soferman
Viteza 4
Mesaje: 316
Membru din: Mie Iun 29, 2011 1:07 pm
Localitate: Bucuresti

Re: MAZDA 6

Mesaj de soferman »

ideea este ca se simte si la celelalte trepte dar se simte mult mai putin. In primele trepte cuplul este destul de mare si atunci acest lag se simte destul de tare.
m-am gandit ca ar putea fi turbine, dar masina nu scoate fum, si dupa acest scurt lag trage destul de bine. Senzatia este destul de ciudata, este asemanatoare cu senzatia cand tractezi ceva.

Adrian, ceva pareri la problema descrisa mai sus?
2005 - MINI COOPER - cutie automata
2007 - Mazda 6
Scrie răspuns