Mini R50

Scrie răspuns
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini R50

Mesaj de adrian »

Razvane esti tare frate, chiar nu ma gandeam la asta, nu esti departe de adevar, m-am uitat pe scheme si contactul de pe volan este legat prin cablul spiral de la airbag.(ultima gaselnita la stingerea becului de airbag la masinile trosnite este o bucata de guma de mestecat pusa peste LED-ul de la airbag)
Daca totusi airbagul este la locul lui(ceea ce este de dorit)probabil ca electricianul nu a putut identifica releul care comanda claxonul.Acesta este K2 din schema si poza.Locatie la tabloul de sigurante din interior(fata stanga jos).Siguranta este F28.Releul primeste -12V in bobina si comanda contactul de forta pentru cele 2 claxoane.Deci verificare simpla,daca la apasare am masa in bobina releului atunci se pare ca am si airbag.Daca am masa, verific daca am +12V la releul K12 ,daca nu este verific siguranta F28(15A).Daca toate sunt OK dar nu claxoneaza,verific daca am 12V la mufa de la claxon.Daca am si nu merge, alte claxoane.Daca n-am, cablaj intrerupt intre releu si claxoane.
Aici poze si scheme:
claxon schema electrica R50.JPG
releu claxon.JPG
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Susala_lucian
Viteza 4
Mesaje: 308
Membru din: Dum Feb 16, 2014 3:45 pm
Localitate: Slatina

Re: Mini R50

Mesaj de Susala_lucian »

adrian scrie:Razvane esti tare frate, chiar nu ma gandeam la asta, nu esti departe de adevar, m-am uitat pe scheme si contactul de pe volan este legat prin cablul spiral de la airbag.(ultima gaselnita la stingerea becului de airbag la masinile trosnite este o bucata de guma de mestecat pusa peste LED-ul de la airbag)
Daca totusi airbagul este la locul lui(ceea ce este de dorit)probabil ca electricianul nu a putut identifica releul care comanda claxonul.Acesta este K2 din schema si poza.Locatie la tabloul de sigurante din interior(fata stanga jos).Siguranta este F28.Releul primeste -12V in bobina si comanda contactul de forta pentru cele 2 claxoane.Deci verificare simpla,daca la apasare am masa in bobina releului atunci se pare ca am si airbag.Daca am masa, verific daca am +12V la releul K12 ,daca nu este verific siguranta F28(15A).Daca toate sunt OK dar nu claxoneaza,verific daca am 12V la mufa de la claxon.Daca am si nu merge, alte claxoane.Daca n-am, cablaj intrerupt intre releu si claxoane.
Aici poze si scheme:
claxon schema electrica R50.JPG
releu claxon.JPG
Multumesc încă o data.....mâine cu tableta la electrician sa-i arat.....ce ne-am face fără tehnologia asta?
:)))
21 BBN
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini R50

Mesaj de adrian »

.ce ne-am face fără tehnologia asta?
:)))[/quote]

Sper ca nu persiflezi, am pierdut 15 minute numai sa descarc o versiune noua de JAVA ca sa pot vedea schemele oficiale de la MINI R50.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: Mini R50

Mesaj de razvan333 »

adrian scrie:Razvane esti tare frate, chiar nu ma gandeam la asta, nu esti departe de adevar, m-am uitat pe scheme si contactul de pe volan este legat prin cablul spiral de la airbag.(ultima gaselnita la stingerea becului de airbag la masinile trosnite este o bucata de guma de mestecat pusa peste LED-ul de la airbag)
Experienta, Adi, experienta :mrgreen: ......sa-i tinem pumnii totusi lui Lucian, poate are noroc si e doar problema electrica :P Nu cred ca ii arde de persiflari dupa vestile care le-a aflat :roll:
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini R50

Mesaj de adrian »

razvan333 scrie:
adrian scrie:Razvane esti tare frate, chiar nu ma gandeam la asta, nu esti departe de adevar, m-am uitat pe scheme si contactul de pe volan este legat prin cablul spiral de la airbag.(ultima gaselnita la stingerea becului de airbag la masinile trosnite este o bucata de guma de mestecat pusa peste LED-ul de la airbag)
Experienta, Adi, experienta :mrgreen: ......sa-i tinem pumnii totusi lui Lucian, poate are noroc si e doar problema electrica :P Nu cred ca ii arde de persiflari dupa vestile care le-a aflat :roll:
Asa ma gandesc si eu,doar i-am "servit" o chinta royala cu scheme, poze si text.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Susala_lucian
Viteza 4
Mesaje: 308
Membru din: Dum Feb 16, 2014 3:45 pm
Localitate: Slatina

Re: Mini R50

Mesaj de Susala_lucian »

adrian scrie:
razvan333 scrie:
adrian scrie:Razvane esti tare frate, chiar nu ma gandeam la asta, nu esti departe de adevar, m-am uitat pe scheme si contactul de pe volan este legat prin cablul spiral de la airbag.(ultima gaselnita la stingerea becului de airbag la masinile trosnite este o bucata de guma de mestecat pusa peste LED-ul de la airbag)
Experienta, Adi, experienta :mrgreen: ......sa-i tinem pumnii totusi lui Lucian, poate are noroc si e doar problema electrica :P Nu cred ca ii arde de persiflari dupa vestile care le-a aflat :roll:
Asa ma gandesc si eu,doar i-am "servit" o chinta royala cu scheme, poze si text.
Nici prin cap nu îmi trece de persiflari.......

Ma gândeam ca daca nu aveam tehnologie.....era mai greu.....sa ii arat așa repede electricianului......ce mi-ai dat tu.

Chiar va Multumesc ca va faceți timp , sa căutati si sa oferiti informați .

Revin cu detalii!
21 BBN
Susala_lucian
Viteza 4
Mesaje: 308
Membru din: Dum Feb 16, 2014 3:45 pm
Localitate: Slatina

Re: Mini R50

Mesaj de Susala_lucian »

Salutare.....

Sa va mai spun ce am mai făcut cu mașinuță.......apropo m-am îndrăgostit de ea......nu o mai las din mana.....soția nu pune mana pe ea.....nu are loc de mine......
Comandat prezoane......sosit.....instalat.
Comandat grila parbriz fata....lipsea una din cele 2 .....sosit.....instalat......
Montat folii negre pe geamuri....spate 75 %....fata 50%....arată mult mai bine acum mașina......
Mi-am recuperat cauciucurile de vara.....am vrut sa le montez .....dar am zis sa mai astept un pic.

Ce am mai descoperit pe la ea....la viraje pe loc cu volanul la maxim aud planetarele......întrebare : se schimba toată sau doar capătul dinspre roata? Si cat m-ar costa?

Claxoanele încă nu au venit.....deci merg fără claxon.....vreau sa spun ca nu ma vede nimeni pe strada.....si l-as folosii la maxim........dar nu am! :)))

Trapa am curatit-o si gresat-o si acum funcționează ireprosabil!


Am găsit-o fara scut la motor.....l-am comandat .....încă nu a sosit .si am mai comandat stopul din bara spate.....nici asta nu a sosit .


Astept sa-mi ziceți ce si cum cu planetarele !

Multumesc mult
21 BBN
Susala_lucian
Viteza 4
Mesaje: 308
Membru din: Dum Feb 16, 2014 3:45 pm
Localitate: Slatina

Re: Mini R50

Mesaj de Susala_lucian »

Apropo întrebare: la semafor....nu contează motorul rece sau cald......atunci cand o țin pe liber....merele super rotund nu Trepidează nimic .....atunci cand o pun pe D....si mai stau puțin pana sa iau piciorul de pe frâna ....începe sa Trepidează un pic volanul......este normal? Sau sa-i verific ceva?

Si alta întrebare: cand am luat mașina era uscata in vasul cu lichid de răcire......am completat si dupa ce am lăsat-o peste noapte si dupa 200 de km am gasit vasul la jumătate ......am completat iar si dupa 2 zile am găsit încă un sfert gol vasul.Ce părere aveți? Oare trebuie sa -i fac o aerisire completa la circuitul de răcire sau nu ?
21 BBN
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Mini R50

Mesaj de adrian »

Articulatia de la roata se gaseste separat, atat pe original cat si alti producatori(Spidan,Ruville,SKF,etc)
Difera insa functie de anul de fabricatie(inainte sau dupa 07.2004)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=20
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
razvan333
Veteran
Mesaje: 1837
Membru din: Dum Sep 19, 2010 9:05 am
Localitate: Bucuresti

Re: Mini R50

Mesaj de razvan333 »

La planetare asa cum a zis si Adrian se schimba numai capul de planetara.
Avand in vedere ca am o vasta experienta :mrgreen: in MINI automat, pot sa-ti spun ca la MINI, ca si la alte masini automate, este normal cand o tii in N sa se schimbe turatia motorului si cand cuplezi in D la fel.Faptul ca trepideaza usor in D nu trebuie sa te sperie dar nici foarte bine nu e(cutia e cam obosita). Faptul ca iti troznesc planetarele nu ma face decat sa ma gandesc ca s-a mers destul de sportiv cu masina, iar cele automate nu prea se preteaza la asa ceva.
Pont: nu o mai tine in N la semafor, nu ii face bine.Masina se tine in D cu piciorul pe frana...doar daca stationezi mai mult poti sa cuplezi in N.
Am o curiozitate, cand cuplezi D-ul la rece, smuceste?
Disparitia apei din vasul de expansiune, ma face sa ma gandesc la probleme cu garnitura de chiuloasa...verifica si asta ;)
Din ceea ce spui tu am senzatia ca masinuta a trecut prin momente nu tocmai placute, dar cu grija si pasiune, poti sa faci ceva bun. Pasiune si grija am avut si eu cu fostul R50, dar pana la urma m-am dat batut si l-am vandut :mrgreen:
Apropos, ai verificat problema legata de claxon cu airbag-ul?
2002 MINI COOPER British Racing Green SOLD
Scrie răspuns