Proaspat proprietar de MINI

Scrie răspuns
elpatron19
Viteza 1
Mesaje: 78
Membru din: Joi Aug 07, 2014 11:28 am
Localitate: Bucuresti

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de elpatron19 »

Saluate tuturor si LA MULTI ANI

Uite ca a trecut ceva vreme de la ultima postare si intre timp am mai schimbat cateva lucruri pe la jucaria mea.
Am reconditionat caseta de directie si cu ocazia asta am schimbat si cele 2 furtunase care leaga vasul cu lichid servo de caseta de directie ( erau crapate si pierdeam lichid ), burdufele de la bielete si lichidul servo ( pret total aprox. 1500 lei ). Am mai schimbat si garnitura de la baia de ulei ( si pe aici aveam pierderi ) dar am inceput sa pierd ulei din cutia de viteze si nu-mi dau seama pe unde.
Dar o data cu venirea iernii au mai aparut cateva probleme si aici va cer ajutorul, cine stie, poate s-a mai lovit cineva de ele.
In primul rand masina a inceput sa consume antigel si cu toate ca am urmarit daca lasa ceva urme dupa o perioada mai lunga de stationare nu am observat nimic.
Si a doua problema, si cea mai grava zic eu, este ca motorul are momente cand merge in 3 pistoane. Din senin, la semafor sau in mers, pe soare, ninsoare, ploaie sau ger, mi se aprinde becul de pe turometru de la ASR si clipeste becul cu "motor" de pe vitezometru, masina vibreaza, zgomotul motorului se schimba si puterea scade fantastic. Singura solutie pana ajung la mecanic maine a fost sa opresc si sa repornesc motorul, cu mentiunea ca becul cu "motor" ramane aprins ( ramane aprins cat vrea el pt ca la un moment dat se stinge - cateodata dupa repornire cateodata dupa cateva ore sau zile ). Parca si sunetul motorului este altul, are un tacanit suspect la relanti si la turatii moderate, nu mai merge "rotund" si au aparut niste vibratii in masina. Problema asta a mai aparut si cand am schimbat bobina de inductie originala cu una BERU, dar am facut un tester la Dormag ( rezultatul fiind rateu aprindere cilindrul 4 ), am renuntat la bobina noua si totul s-a rezolvat. Toate semnele au inceput sa apara putin inainte de Craciun si n-am prea avut la cine sa apelez. Mentionez ca in acest moment pe masina am bobina originala, fise BERU, bujii BOSCH, toate schimbate in urma cu vreo 6 luni si rulate 4000 km.
Voi ce spuneti? V-ati mai lovit de problema asta? Ma asteapta oare schimbare garniturii de chiuloasa? Sau poate ceva pe la injectoare?
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de cristi o'RAL »

burdufele de la bielete?!

fa un test de compresie sa vezi cum sta fiecare cilindru, poate asa il depistezi pe cel care se opreste (sau care merge prost).
am mai auzit de aceasta problema la masinile care au trecut de 10 ani.
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de adrian »

[quote="cristi o'RAL"]burdufele de la bielete?!

Burdufele de la bieletele de directie Cristi, de fapt gresit denumite asa,se numesc brate directie, sau leviere directie(numai la Dacia se numeau bielete directie)
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de adrian »

elpatron19 scrie:Saluate tuturor si LA MULTI ANI

Uite ca a trecut ceva vreme de la ultima postare si intre timp am mai schimbat cateva lucruri pe la jucaria mea.
Am reconditionat caseta de directie si cu ocazia asta am schimbat si cele 2 furtunase care leaga vasul cu lichid servo de caseta de directie ( erau crapate si pierdeam lichid ), burdufele de la bielete si lichidul servo ( pret total aprox. 1500 lei ). Am mai schimbat si garnitura de la baia de ulei ( si pe aici aveam pierderi ) dar am inceput sa pierd ulei din cutia de viteze si nu-mi dau seama pe unde.
Dar o data cu venirea iernii au mai aparut cateva probleme si aici va cer ajutorul, cine stie, poate s-a mai lovit cineva de ele.
In primul rand masina a inceput sa consume antigel si cu toate ca am urmarit daca lasa ceva urme dupa o perioada mai lunga de stationare nu am observat nimic.
Si a doua problema, si cea mai grava zic eu, este ca motorul are momente cand merge in 3 pistoane. Din senin, la semafor sau in mers, pe soare, ninsoare, ploaie sau ger, mi se aprinde becul de pe turometru de la ASR si clipeste becul cu "motor" de pe vitezometru, masina vibreaza, zgomotul motorului se schimba si puterea scade fantastic. Singura solutie pana ajung la mecanic maine a fost sa opresc si sa repornesc motorul, cu mentiunea ca becul cu "motor" ramane aprins ( ramane aprins cat vrea el pt ca la un moment dat se stinge - cateodata dupa repornire cateodata dupa cateva ore sau zile ). Parca si sunetul motorului este altul, are un tacanit suspect la relanti si la turatii moderate, nu mai merge "rotund" si au aparut niste vibratii in masina. Problema asta a mai aparut si cand am schimbat bobina de inductie originala cu una BERU, dar am facut un tester la Dormag ( rezultatul fiind rateu aprindere cilindrul 4 ), am renuntat la bobina noua si totul s-a rezolvat. Toate semnele au inceput sa apara putin inainte de Craciun si n-am prea avut la cine sa apelez. Mentionez ca in acest moment pe masina am bobina originala, fise BERU, bujii BOSCH, toate schimbate in urma cu vreo 6 luni si rulate 4000 km.
Voi ce spuneti? V-ati mai lovit de problema asta? Ma asteapta oare schimbare garniturii de chiuloasa? Sau poate ceva pe la injectoare?
Injectoarele nu "cad" mai ales la R50 pentru ca sunt de foarte buna calitate Bosch(spre deosebire de R53 care sunt Siemens)

90% problema este tot de aprindere,am vazut ca ai tot incercat ba o bobina, ba ai reluat-o pe cea veche.
Doar ca o observatie-bujiile Bosch din Europa de Est, sunt in general fabricate in Turcia de Sud,sau in cel mai rau caz in rada portului Mangalia pe un vaporas turcesc,in cala unde stau cativa asiatici si le mestesugaresc.
Pentru MINI, NGK este un brand foarte bun si de obicei nefalsificat.
Probabil ca a crapat bobina de inductie(cea veche cu care inteleg ca mergi acum), sau acele fise Beru.
Doar ca sfat-la aprindere se cumpara numai piese originale sau de origine absolut cunoscuta, orice greseala de achizitie te costa mai mult decat ai economisit cu o achizitie pe un producator din industria orizontala.
Uite ce frumos fac ei si ele aici bujii Bosch, sa tot cumperi.
bujie 1.jpg
bujoe 2.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
elpatron19
Viteza 1
Mesaje: 78
Membru din: Joi Aug 07, 2014 11:28 am
Localitate: Bucuresti

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de elpatron19 »

Multumesc pt raspunsuri.
Am lasat masina la mecanic si se pare ca problema este la un injector. Bobina e ok, fisele sunt ok, bujiile la fel.
Si aici am o intrebare: injectoarele de MINI R50 se pot curata, e recomandat sa le curatam, trebuie schimbat doar cel cu probleme sau toate 4?
Va tin la curent cu ce se intampla si ma pregatesc usor, usor sa-i urmez sfatul lui Adrian ( adica sa cumpar bobina, fise si bujii OEM ). Inca o data multumesc pentru raspunsuri.
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de cristi o'RAL »

adrian scrie:
cristi o'RAL scrie:burdufele de la bielete?!

Burdufele de la bieletele de directie Cristi, de fapt gresit denumite asa,se numesc brate directie, sau leviere directie(numai la Dacia se numeau bielete directie)
aha... ma miram sa fie nevoie sa schimbi ceva la bielete, decat ele cu totul. deci de fapt sunt burdufurile de la caseta de directie, ca alea de la "capul de bara" nu cred ca se gasesc sa se schimbe
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de SpOOk »

Si eu am avut probleme cu bobina de inductie. Mi-am comandat din state un kit MSD bobina+fise si bujii NGK Iridium. Am tot citit pe forumuri si reviewuri si par de calitate. Deocamdata le am de aprox 1000km, deci nu imi pot forma o opinie, doar ca functioneaza totul in parametrii.
In ceea ce priveste injectoarele, eu am R53, mi le-am curatat cu ultrasunete aici: serviceinjectoare.ro - proprietarul e Sorin - 0722.270.072 Nu il cunosteam, dar a fost foarte amabil, mi-a placut cum lucreaza, rezultatul il poti vedea in thread-ul meu: R53>Gray Pocket Rocket
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de adrian »

elpatron19 scrie:Multumesc pt raspunsuri.
Am lasat masina la mecanic si se pare ca problema este la un injector. Bobina e ok, fisele sunt ok, bujiile la fel.
Si aici am o intrebare: injectoarele de MINI R50 se pot curata, e recomandat sa le curatam, trebuie schimbat doar cel cu probleme sau toate 4?
Va tin la curent cu ce se intampla si ma pregatesc usor, usor sa-i urmez sfatul lui Adrian ( adica sa cumpar bobina, fise si bujii OEM ). Inca o data multumesc pentru raspunsuri.
Ca sa nu dai banii degeaba pe injector, iti imprumut eu unul(am patru foarte bune, eu am pus unele marite pe masina),daca este de la injector, iti cumperi unul nou si m-il inapoiezi pe al meu.Daca nu este de la injector,tot il inapoiezi.
Mai ai si varianta sa schimbi injectoarele intre ele,sa vezi daca defectul se muta de la un cilindru la altul sau ramane tot la acelais.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de cristi o'RAL »

adrian scrie:Mai ai si varianta sa schimbi injectoarele intre ele,sa vezi daca defectul se muta de la un cilindru la altul sau ramane tot la acelais.
e mai usor asa
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
elpatron19
Viteza 1
Mesaje: 78
Membru din: Joi Aug 07, 2014 11:28 am
Localitate: Bucuresti

Re: Proaspat proprietar de MINI

Mesaj de elpatron19 »

Mecanicul meu a propus varianta cu schimbarea injectoarelor intre ele, dar a ramas pe maine, sa nu fim pe fuga. Oricum multumesc Adrian pentru varianta. Vedem ce se-ntampla maine si va tin la curent.
Spook, chiar vroiam sa caut postarile tale pt. ca le citisem si stiam ca ai datele de contact acolo.
Scrie răspuns