Pagina 1 din 10

Proaspat proprietar de MINI

Scris: Mie Aug 20, 2014 4:55 pm
de elpatron19
Salutare tuturor,

Eu sunt Razvan si de vreo 2-3 luni sunt proprietar de MINI. Si pentru ca am vazut ca mai toata lumea isi prezinta jucaria m-am gandit sa o fac si eu ( chiar daca putin mai tarziu ).
Masina este un MINI Cooper R50 din 2002 si am cumparat-o de la membru de pe forum din Timisoara ( Boddo ). Deci masinuta are un istoric pe forum.
Dupa ce am terminat cu actele de inmatriculare m-am apucat de "investit" putin in cateva lucruri pe partea mecanica si prin interior.
Mecanica e ok. Am schimbat flansele de la amortizoarele fata ( aprox. 150 lei 2 buc. ), cei trei suporti de la motor ( ( 2 erau rupti si unul crapat (intre 150 si 450lei pe buc.)), cureaua de la electromotor ( 100 lei ), bujiile ( 34 lei buc. ), fisele bujiilor (150 lei toate ), bobina de inductie ( 250 lei ), evacuarea ((450 lei ( de la catalizator pana in spate )) si filtrul de polen (100 lei ).
La interior am schimbat tapiteria plafonului ( acum e negru ), am vopsit in negru lucios toate plasticele care erau argintii, am schimbat mansoanele de la schimbatorul de viteze si frana de mana ( 100 lei amandoua ), am vopsit si pielea de pe volan, scaune si manerele usilor in negru, am facut o umplere si igienizare a aerului conditionat si o nebulizare in interior. La final masina a beneficiat de un polish exterior si curatarea tapiteriei si mochetei in interior.
Si pe parcurs au mai aparut mici chestii pe care le-am rezolvat: schimbat stergatoare fata-spate ( 150 lei toate ), semnalizatoarele laterale ( 35 lei buc. ) le-am schimbat cu unele albe, o lampa de la numarul de inmatriculare o pierdusem pe drum (45 lei buc ) si stopurile spate ( 150 lei buc. )pentru ca erau matuite si nu se mai putea face nimic.
Am mai schimbat cheia pentru ca cea veche era rupta ( 100 lei la cineva de la piata Sebastian gasit pe olx.ro ) si am adaugat un breloc si capcele la valve. Am reparat si vopsit bara fata pentru ca era putin crapata si masina incepea sa prinda forma.
Mai jos sunt cateva poze cu ce a iesit :).

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Mie Aug 20, 2014 7:19 pm
de cristi o'RAL
foarte frumos, s-o stapanesti sanatos, sa se oftice boddo cand o mai vede pe aici :P
pe mine nu ma fascineaza negrul ala lucios, mai bine incercai un gri inchis (ca in pachetul pepper)

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Mie Aug 20, 2014 11:35 pm
de elpatron19
Si asta era o varianta. Doar ca am vrut ceva mai deosebit, un contrast cu rosul tapiteriei.
Oricum, multumesc pentru parere.
Si pentru ca urmaresc de ceva vreme acest forum ( chiar daca nu aveam un MINI ), in unele cautari pe net am gasit o chestie care cred ca ar fi utila: http://www.mini2.com/forum/first-genera ... diy-2.html.
Este un link in care am gasit o posibila rezolvare pentru pompa servo. Sper sa ajute.

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Joi Aug 21, 2014 10:07 am
de Luce
Tsss ce masina :)

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

Luce

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Sâm Aug 23, 2014 10:16 am
de elpatron19
Multumesc, multumesc.
Si uite ca m-am lovit si de prima problemuta. In timp ce mergeam prin oras au aparut niste trepidatii ciudate la motor, sau aprins becurile de avarie pe bord de la EMS si ASR combinate cu o pierdere de putere. Se simtea de parca " motorul mergea in trei". Am oprit si repornit motorul, totul a revenit la normal doar ca pe bord a ramas martorul motor aprins. A doua zi am mers la Dormag pentru un test si cei de acolo mi-au spus ca am avut un rateu de aprindere la cilindrul 2. Trebuie sa mentionez ca am schimbat bobina de inductie, fisele ( producator BERU ) si bujiile ( BOSCH ). Cei de la Dormag mi-au sugerat ca trebuie schimbate iar ( bobina, fisele, bujiile ) si toata nebunia m-ar costa aprox. 1200 lei. Nu stiu ce sa fac! Voi ce spuneti? Eu cred ca in prima faza ar trebui sa schimb bobina noua cu cea veche sa astept sa vad ce se mai intampla. Daca problema reapare mai facem un test si vedem ce si cum. Ce spuneti?

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Sâm Aug 23, 2014 11:53 am
de Sharpe
ce fel de bobina ai pus?????
bujiile Bosch sunt varza ca si service-ul Dormag
pt alte detalii suna-ma 0722510604

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Sâm Aug 23, 2014 2:40 pm
de elpatron19
Bobina de inductie si fisele sunt BERU, iar bujiile sunt Bosch.
Ne auzim luni si vedem.
Multumesc.

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Sâm Aug 23, 2014 5:34 pm
de cristi o'RAL
dormag o sa te puna sa schimbi toata masina, dar piesa cu piesa :))
pune-le pe alea vechi si vezi daca mai face, daca nu, problema trebuie sa fie din alta parte. ai mai umblat pe la altceva la motor?

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Sâm Aug 23, 2014 5:40 pm
de elpatron19
Mersi de sfat. Cred ca pt. moment o sa pun bobina veche si vedem daca mai apare ceva. La motor nu am facut nici o modificare.

Re: Proaspat proprietar de MINI

Scris: Vin Sep 05, 2014 3:51 pm
de elpatron19
A trecut ceva vreme de la ultimul post si vreau sa va tin la curent cu ultimele noutati.
De aproximativ 2 saptamani am schimbat bobina de inductie noua (Beru) cu cea veche originala ( mersi Sharpe ) si imediat sau simtit cateva imbunatatiri: la relanti, cand motorul este rece, turatia este constanta; cand pornesc ac-ul nu mai apar fluctuatii de turatii la relantii; nu au mai aparut probleme in mersul motorului. Tot cu Sharpe am aerisit ambreiajul, doar ca in urma cu cateva zile in urma, din senin, a inceput sa cam patineze si sa scoata un zgomot ciudat, pedala s-a intarit brusc iar schimbarea vitezelor era un chin. Rezultatul a fost inlocuirea kit-ului de ambreiaj (rulment, placa de presiune, disc) cu unul de la Sachs si un cost total de aprox. 1000 ron.
Daca tot am umblat la cutie am schimbat si cele doua garnituri de cupru de la cutie, semeringul de la cautator, garnitura de la senzorul care este montat pe blocul motor exact in spatele celor 2 radiatoare (cred ca este senzorul axului cu came), am aerisit din nou ambreiajul si am completat lichidul de frana si uleiul din cutie.
Rezultatul este spectaculos: ambreiaj pentru domnisoare :), liniste deplina in masina si la motor, schimbarea vitezelor fff usor, frane parca putin mai tari, usurinta in conducere cu ac-ul pornit.
Pot sa spun ca in sfarsit masina merge cum trebuie, fara trepidatii si alte zgomote ciudate.
Era sa uit. Am scapat si de cativa greierasi care veneau de la comenzile pentru trapa prin inlocuirea celor 3 clips-uri cu care aceata e prinsa.