MINI Cooper 2002 Red Chilli

Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de cristi o'RAL »

cum spuneam, mi se pare foarte greu de crezut.
o dezechilibrare mica, care sa nu se vada cu ochiul liber, se simte la un diametru mare, cum este o janta... dar la diametrul unei planetare (la viteza cu care se invarte un diametru mic) trebuie sa fii exagerat de fixist sa simti cea mai mica vibratie... serios! poate doar in F1 sa conteze asta

daaaar.... schimba tot sa scapi de stress!
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

Luni, 16 mai, am facut revizia.

Ulei BMW 5W35 5 litri X 50 Lei = 250 Lei
Filtru de ulei Bosch = 20 Lei
Filtru de habitaclu carbon activ Teccneco = 47 Lei
Filtru de aer Bosch = 41 Lei
Lichid de frana TRW = 23 Lei

Total piese = 381 Lei (a fost in final 343 Lei cu discount)
Manopera pentru inlocuit toate si aerisit franele = 150 Lei
Cinstit baiatul in service = 50 Lei

Total final = 543 Lei

Marti, 17 mai, am dus masina iar la Reco Planet '94 in Tunari si i-am rugat sa faca o constatare demontand efectiv planetarele de pe masina, pentru ca altfel nu se vede nimic in neregula la ele (scurgeri, jocuri, etc...).

Concluzia dupa 30 min: Tripoda de la planetara stanga avea o rola zobita si in canalul ei aferent era o gaura de 1-2 mm, cam 4 mm patrati. Si toate canalele erau erodate. Din aceasta cauza aveam acele vibratii la accelerare. Tripoda de la planetara dreapta avea doar mici jocuri in role (uzura normala pentru 170.000 km).

Am decis sa le reconditionez pe ambele, va costa circa 1.000 Lei cred.

Revin cu impresii dupa ce iau masina de acolo, vineri (ar fi fost gata mai repede, dar nu sunt in oras).
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de Sharpe »

dar cap planetara nou nu se gaseste??
O PLANETARA COMPLECTA SPIDAN 550 LEI STANGA SI 850 DREAPTA
.......ghost...
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

Capete de planetara noi se gasesc, insa doar partea dinspre roata. Chiar le-am schimbat (degeaba) cand am cumparat masina, in 2013.
Am gasit chiar SKF cu 385 Lei stanga (e drept, vreo 1.150 Lei dreapta).
Oricum as da-o, inlocuirea planetarelor tot bate spre 1.500 Lei, deci cu 50% mai scump decat reconditionarea :)

Tripodele vor fi inlocuite complet la planetarele vechi si canalele in care intra vor fi umplute cu material si rectificate. Deci va fi o reparatie de buna calitate si cu cel putin 40% mai jos ca pret decat inlocuirea cu cele mai ieftine planetare din piata.
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

Oameni bun, gata! Am scapat de vibratii :D
Am luat masina azi, am mers cu ea cu 130 km/h + si nu mai vibreaza nimic.
A fost de la planetare. Nu-mi vine sa cred ca nu i-a dat nimeni de cap pana acum si ca am mers asa cu ea 3 ani :!:
Cost total, piese, reconditionare si manopera = 1.010 Lei
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

O amintire draguta din vacanta :D
Fişiere ataşate
IMG_0869.JPG
Avatar utilizator
n0iz3
Viteza 1
Mesaje: 96
Membru din: Lun Aug 22, 2016 9:42 am
Localitate: Bucuresti

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de n0iz3 »

Am vazut-o si pe reddit :mrgreen:
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

Un mic update:

Dupa doi ani si 15.000 km a cedat flansa amortizor dreapta fata. :? Le inlocuiesem pe ambele, originale BMW, 450 Lei bucata (pentru MINI fabricat pana in 03/2002 doar flanse d-astea se gasesc, difera ca model/forma fata de cele puse pe modele mai noi). Acum, cand iau de volan spre stanga sau dreapta se aude un pocnit in dreapta-sus (probabil s-a spart rulmentul). Am pastrat una dintre flansele vechi care, desi avea 12 ani, era in stare buna. Ce sa zic, total dezamagit de o piesa de origine atat de scumpa! Si nici n-am mers pe drumuri foarte proaste.

Am inceput sa pierd iar lichid de racire. Nu stiu pe unde. Am lasat masina pe bara 3 saptamani (decembrie-ianuarie) si cand am repus-o in functiune nu mai avea deloc antigel in vasul de expansiune. Nu era nicio picatura sub masina (tinuta in parcare subterana) si nici nivelul la ulei n-a crescut (adica nu pare sa se fi scurs in motor). Am schimbat radiatorul anul trecut, termostatul si corpul termostat. Deci nu sunt nici astea. O sa merg la service sa vad pe unde pleaca antigelul la plimbare...

Miroase a incins/ars la reprize sustinute la turatii mari (4-6.000 rpm) daca sunt in treptele 3 sau 4 si fac depasiri care necesita toti caii (adica un pic la deal, etc...). Cu treptele 1 si 2 nu se intampla asta ca ajungi repede la turatie/viteza mare. In treptele 3 si 4 poti sta si 30 de secunde cu piciorul in gaz intr-o repriza. Banuiesc ca e pe duca garnitura de chiulasa si de acolo mirosul. Mai ales ca a luat cateva socuri termice in anii trecuti, cand mi-a fiert motorul de mai multe ori din cauza acelui buson de pe traseul lichidului de racire. Totusi, temperatura motorului sta in parametri normali mereu.

In rest, totul minunat. A patra iarna la mine, se descurca foarte si in zapada mare. E distractiv de condus cu ASR off :D Si sunt foarte in continuare incantat de anvelopele Riken Snowtime B2, care, pentru niste anvelope de buget, au performante foarte bune si dupa 3 ierni.

Pe frigurile mari din Buresti si condus pe distante scurte am avut si consum 23 l/100 km in primii 60 km parcursi dupa plin, cate 5-10 km pe zi. Oricum, pana la urmatoarea realimentare a scazut la un onorabil 12,3 l/100 km.
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

MINI-ul e acum de vânzare, pentru cine e interesat https://www.autovit.ro/anunt/mini-coope ... 5b99aa37ad
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MINI Cooper 2002 Red Chilli

Mesaj de AdrianTC »

Mic update pentru MINI-ul meu.

Vineri, 20 Aprilie 2018, am facut revizia (prețuri cu TVA).

Ulei Liqui Moly LM3864 / 5 litri = 179 Lei
Acest ulei mi-a fost recomandat și pus de Sharpe anul trecut, mi-a plăcut cum merge mașina cu el și s-a diminuat consumul de ulei între revizii. Așa că am mers pe același ulei și pentru 2018.
Filtru de ulei Bosch = 23 Lei
Filtru de habitaclu carbon activ Alco = 55 Lei
Filtru de aer QWP = 26 Lei
Bujii Bosch / 4 x 33 Lei = 132 Lei
Ștergătoare Bosch = 50 Lei

Bieletă antiruliu Denso 56 Lei
Se simțea o „bătaie de fier greu” în toată caroseria și era perceptibilă și în volan. La constatarea făcută înainte de revizie n-au depistat-o. Se făcea simțit jocul doar când mașina nu era pe elevator. În fine, mă bucur că i-am dat de cap că mă sâcâie de jumătate de an acea bătaie și n-am știut de la ce e.

TOTAL piese: 471 Lei
TOTAL manoperă: 200 Lei
TOTAL general 671 Lei

M-am bucurat că anul ăsta revizia n-a mai venit cu alte cheltuieli mari. Anul trecut am schimbat toate garniturile și simeringurile care pierdeau ulei, fulia de alternator, furtunele servo și ambreiajul - toate vreo 4.500 Lei cu tot cu manoperă.

Și am zis că anul ăsta e parfum un cost așa mic.

Am plecat la Timișoara după revizie, toate bune și frumoase. La întoarcere, cu vreo 150 km înainte de casă, am început să aud zgomote în cutie tip huruit metalic, semn că a cedat un rulment. Nu mă așteptam, am mai recondiționat o dată cutia de viteze și n-am făcut mai mult de 30.000 km cu ea de atunci.

Supărat că și în primăvara asta MINI-ul își cere mia de Euro anuală am comandat o cutie de viteze Midland Fully Rebuilt în UK. A venit într-o săptămână, am pus-o pe mașină Miercuri, 9 Mai 2018. Merge mai bine ca niciodată.

Cutie de viteze Midland = 500 Lire (fără piesă veche la schimb, altfel ar fi costat 350 Lire, dar trimisul până în UK e mai scump de 150 Lire)
Transport cutie de viteze din UK în RO = 100 Lire
Kit complet ambreiaj Sachs = 500 Lei
Ambreiajul Sachs schimbat și anul trecut a făcut cu brio 10.000 km și nu prezintă urme de uzură. L-am schimbat iar să fie totul nou acolo dacă tot am dezmembrat iar toată mașina. Dacă vrea cineva ambreiajul Sachs pe care l-am demontat, îl vând la preț bun. De asemenea, dezmembrez cutia de viteze veche pentru piese.

Ulei MTF 94 = 130 Lei
Manoperă pentru transplant de cutie și înlocuit ambreiaj = 600 Lei

TOTAL: 4.570 Lei

Adăugată și revizia făcută cu puțin timp înainte... vorbim de 5.241 Lei pe 2018, până acum.

MINI-ul are acum 16 ani, 203.800 km, și merge mai bine ca niciodată (de când e la mine).

Va urma.
Scrie răspuns