martor baterie

Gabriel constantin
Membru nou
Mesaje: 7
Membru din: Mar Dec 26, 2017 11:34 am

martor baterie

Mesaj de Gabriel constantin »

Salut

am o problema cu mini cooper-ul meu.dupa un drum de 2000 de mile,anglia-romania si dupa o ploaie torentiala in belgia a inceput sa se aprinda martorul de baterie .am fost nevoit in ungaria la intoarcere sa apelez la remorcare pt ca am ramas fara servo.am platit o groaza de bani pt ca nu au gasit nimic stricat,era doar siguranta arsa.dupa ceva timp siguranta s-a ars din nou si am ramas din nou fara servo.am observat ca se aprinde cand ploua foarte mult,se aprinde si se stinge si cand iau hump-urile lor nenorocite se aprinde sau se stinge.
alternatorul e nou si bateria de asemenea.
ceva sugestii ?
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: martor baterie

Mesaj de dedant68 »

Salut,
In primul rand ce varianta de Mini ai?
O siguranta fuzubila se topeste "arde" in doua situatii:
a) scurtcircuit(s.c)/supracurent( cel puti 10 ori mai mare fata de curentul nominal) in ciruitul pe care-l protejeaza, si poate fi s.c intre conductoarele de alimentare, sau s.c in consumator. Aici discutam de o topire instantanee a sigurantei;
b) suprasarcina de lunga durata, adica un curent de 3-4 ori fata de valoare nominala din circuit, curent care persista pe o perioada de timp mai lunga, si care in final topeste siguranta;
Se pare ca,situatia ta se incadreaza la punctul b) si apare in conditii de umiditate, ai un curent mai mare fata de valoarea consumatorului, curent care apare de obicei in contactele si conexiunile circuitului care alimenteaza consumatorul , conectorul consumatorului sau in consumator/pompa. Verifica circuitul pornind de la:
-contactele soclului sigurantei fuzibile( lamele curate, presiune pe siguranta, etc)
-circuitul de alimentare al consumatorului;
-conectorul pompei;
-circuitul intern al pompei/partea electrica a pompei;
-starea de izolatie a circuitelor( apa este un conducator de electricitate);
In plus se verifica de la inceput: starea bornelor/contactele la acumulator, tensiunea pe acumulator in gol( motor nepornit)= 12,6-13 V, tensiunea pe acumulator in sarcina(motor pornit)=14,1-14,4 V.
Bafta :)
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: martor baterie

Mesaj de Sharpe »

ai prb cu cureaua de utilitati si implicit cu alternatorul
.......ghost...
Gabriel constantin
Membru nou
Mesaje: 7
Membru din: Mar Dec 26, 2017 11:34 am

Re: martor baterie

Mesaj de Gabriel constantin »

am un mini cooper 2003 impecabil..doar ca problema asta ma omoara,nu am curaj sa mai plec la drum lung cu ea..stiu ce am patit in ungaria pe autostrada.in fine.
ma gandesc ca e doar de la umiditate dar nu gasesc urme de asa ceva,nu am probleme la pornire,doar ca se aprinde martorul,ce am sesizat ca niciodata nu am auzit fan-ul sa raceasca apa din radiator,nu cred ca e atat de silentios,poate sa fie o cauza ?curelele sunt si ele noi la fel ca bateria si alternatorul.
de unde am cumparat masina am chitanta de schimbare si ma intreb oare de ce a s chimbat alternatorul si bateria in acelasi timp...oare avea aceasta problema de mult?
Gabriel constantin
Membru nou
Mesaje: 7
Membru din: Mar Dec 26, 2017 11:34 am

Re: martor baterie

Mesaj de Gabriel constantin »

servo directia (pompa) e ok...nu are probleme decat atunci cand e arsa siguranta...sigur e ceva,umezeala si nu pot indentifica de unde ,unde si cum..
Gabriel constantin
Membru nou
Mesaje: 7
Membru din: Mar Dec 26, 2017 11:34 am

Re: martor baterie

Mesaj de Gabriel constantin »

this is my mini
Fişiere ataşate
20170302_155611_HDR.jpg
20170302_155532.jpg
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: martor baterie

Mesaj de dedant68 »

Bine, dar cand ti-au schimbat alternatorul si acumulatorul, presupun ca in UK, nu ti-au dat si ceva explicatii? Sau si englezii lucreaza la 'pachet' ca marile service-uri din Romania :) Daca lucrarea este in garantie, poti sa apelezi la ei/firma/atelier, martorul "battery" din bord este integrat in sistemul de generare-stocare a energiei electrice, practic ce ai schimbat, deci profita de lucrarea facuta "also, save your money" :)
Imagine Imagine Imagine
Gabriel constantin
Membru nou
Mesaje: 7
Membru din: Mar Dec 26, 2017 11:34 am

Re: martor baterie

Mesaj de Gabriel constantin »

totul a fost schimbat inainte de a cumpara masina.siiii englezi sunt vai mama lor..astia stiu sa schimbe o roata si posibiliatea sa ramai fara ea de 50%. :D . sigutanta e de 5 amperi si am pus pt "siguranta" una de 10, stiu ca nu e bine ca se pot intampla alte necazuri.m-am gandit ca daca e ceva de ars macar sa stiu ce sa schimb,,sper sa nu arda masina toata :))))))
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: martor baterie

Mesaj de dedant68 »

Stiu cum lucreaza :) si sunt 'fixisti' nu-i misti de la locul lor. Siguranta din pozitia F39 este de 5A, chiar daca ai pus de 10A, o sa o topeasca si pe aceea suprasarcina. Motorul este actionat de un controler, iar comanda pe rotor se face prin perii colectoare, controlerul si periile sunt in carcasa motorului. In fine, la un atelier mai specializat, motorul de c.c se demonteaza si se verifica: statorul, controlerul, periile, se curata interiorul, se fac masuratori, etc. Curentul absorbit de motor este mai mare decat cel normal, posibil sa fie o problema in motor, sau o problemea mecanica/blocaj care forteaza motorul sa consume un curent mai mare. In principiu cand se constata ca este pompa, se schimba tot ansamblul, mai ales la service.....acum se lucreaza pe inlocuire/schimb de repere pe banda "move the money" :) Schimba cate 10-15 repere pana cand ajunge la "buba", cunosc n+1 cazuri, totul pe banii clientului :(
Imagine Imagine Imagine
Gabriel constantin
Membru nou
Mesaje: 7
Membru din: Mar Dec 26, 2017 11:34 am

Re: martor baterie

Mesaj de Gabriel constantin »

multumesc mult pt sfaturi sau poate ca sunt reale cele ce se intampla cu mini-ul meu,nu stiu ce sa zic..problema e ca sunt zile in care nu se aprinde martorul si zile in care se aprinde si se stinge..am observat ca face doar dupa o ploaie constanta de cateva ore..sau zile.daca ar fi alternatorul sau bateria cred ca pana acum unu din doua ar fi murit..merg pe ideea ca dupa ploaia torentiala din belgia si furtuna care a fost undeva prinde umezeala si provoaca un scurt..am fost cu masina in service si al naibi martor nu a vrut sa se aprinda nici pe drum si nici inside of the garaje.masuratorile au fost normale..trebuie sa prind o zi in care sa se aprinda si sa fac masuratori din nou.undeva prinde apa ..umzeala si provoaca acest scurt.
am citit despre consum si intra-de-var cand sari de 130 -140 se cam simte la buzunar..dar e original by BMV asa ca cei care se plang de consym ar trebui sa nrenunte sau talpa usoara...:))
multumesc oricum de ajutor
Scrie răspuns