The Grey Jr.

giorgel
Membru nou
Mesaje: 20
Membru din: Mie Mar 14, 2018 5:04 pm
Localitate: Bucuresti Berceni

The Grey Jr.

Mesaj de giorgel »

Va salut si ma bucur ca v-am gasit, dealtfel ma asteptam sa existe aceasta comunitate.
Vi-l prezint pe The Grey Jr., (The Grey Senior e un pic altfel :D )
Mini Cooper, RC31 scrie pe undeva parca, prima inmatriculare 01.06.2002, 1,6 benzinar, 116 CP, WMWRC31030TB72018, 177.000 km.
Nu am inca poze cu minunea tehnologiei britanice asezonata cu carnati+varza+bere, promit ca le produc si le public aici.
Echipare:
-aer conditionat
-computer de bord
-ABS
-ASC
-oglinzi electrice si incalzite
-scaune incalzite
-pilot automat
-geamuri electrice
-trapa panoramica electrica(intr-o stare impecabila)
-6 airbag uri
-volan reglabil pe inaltime
-scaune reglabile
-radio cd cu mp 3 si functie de conectare a telefonului
-jante aliaj pe 16 cu cauciucuri runflat
-senzor presiune pneuri
Masina a fost cumparata din prima, ca sa zic asa, adica mi-a cazut cu tronc din descriere, am vazut-o, am pornit-o, am ascultat-o si am luat-o. Fara drive test, fara control de rampa :mrgreen:
Nu am achizitionat-o pentru mine, ci pentru fiica mea, dar am un sentiment asa ca o sa ma lipesc si eu de ea, cat de mult se va putea, sunt sigur ca fata mea, desi ii place The Grey Senior, se va indragosti de The Grey Jr..
Ieri am facut schimbul bani-masina, astazi am parcurs vreo 30 km prin Bucureshit si…e cumva, intr-un fel, altfel…greu de descris, cum sa zic…te imbarci zambind, debarci zambind :D , desi eu mai fac si grimase, din cauza de oase proaste :shock:
Nu degeaba se spune: trebuie sa o conduci intai, apoi sa zici ceva…Mini iti da o stare de spirit aparte…o zic eu doar dupa o zi de condus...
Merge de trasneste, nici eu nu stiu cum (va zic mai jos de ce zic asta), trage foarte bine, relanti stabil.
Poate sunt subiectiv, avand in vedere ca in ultimii 15 ani am condus exclusiv diesel.
Interiorul este super ingrijit, arata foarte bine raportat la anii, kilometri si cei 3 proprietari anteriori din RO, despre cel/cei din DE nu stiu nimic.
Exteriorul arata si acesta foarte bine, nu am mai nimic de reprosat, cu exceptia unei GRAVE probleme: emblema din bot este vopsita complet cu negru :D :D
Am comandat-o astazi la BMW, alde OLX&co cer pe emblema second-hand cat cere Bavaria pe una noua.
A, si bandoul orizontal de pe hayon, original cromat, acum vopsit cu ceva spray gri, care se ia cu unghia. Il voi curata, daca are un defect din cauza caruia a fost vopsit il voi inlocui. As aprecia daca mi-ati indica un parc de dezmembrari de unde pot procura piesa respectiva, nu tin neaparat sa pun noua dar sa arate bine si sa nu coste cat una noua. Daca nu se gaseste, sau onor dezmembratorii cer pe piese SH cat cere reprezentanta pe piese noi, voi comanda pe original.

Astazi am facut controlul minutios:
Este evident ca varsta, cele 6 ocoluri ale Pamantului si actiunile unor indivizi mai putin pregatiti in ale reparatiilor auto au lasat urme, care vor fi remediate curand si cat mai bine.
1. O problema care cere rezolvare urgenta: conducta de frana dreapta spate are por si supureaza, langa rezervorul de combustibil. Am cerut imediat cotatie la Bavaria, nu pretul ma deranjeaza acum ci termenul de livrare – 10 zile. Daca maine nu gasesc local ceva mai rapid, comand la ei ambele conducte de spate si asta e.

2. Tot legat de frane – levierul franei de stationare are cursa mare, se regleaza probabil de sub levier?

3. Volanul se invarte greutz, nu asa usor cum m-as astepta de la o servodirectie, fie ea si electrohidraulica, plus emisii de ulei destul de consistente, dar fara sa lase, inca, urme pe asfalt, asa cum fac majoritatea calestilor poduse de Albion. Curge de sus, de sub rezervor. Se impune o demontare, curatare temeinica, reetansare furtunuri, schimb lichid. Ce/cat lichid punem?

4. Coroborat cumva probabil, sau nu, cu nr.3: crucea axului volanului, cea de la caseta, are joc. Clar inlocuire. Se gaseste ca atare, mai trebuie ceva pe acolo?

5. Schimbatorul de viteze are doua probleme:

- Maciulia nu este cea mai fericita alegere, o bila argintie, cu o muchie taioasa pe ecuator – unde gasesc o maciulie mai de Doamne-Ajuta si cat de usor/greu se schimba? Este pe filet ca atatea altele, sau altfel?

- Levierul are joc mare stanga-dreapta atat in punctul mort cat si in viteza, si agata treptele I-II, in stationare. O fi din cabluri, sau “asa face ele”?

- Agatarea treptelor o fi din ambreiaj? Acesta debreiaza-ambreiaza foarte jos, la cap de cursa a pedalei, la podea practic. Se poate ajusta aceasta cursa?

6. Ziceam ca merge bine si nu stiu cum. De ce? Pentru ca la inspectia pe dedesubt am gasit mufa sondei Lambda deconectata complet. Am cuplat-o, parca merge mai bine :D . De ce ar fi deconectat-o cineva? Se vedea ca a fost intentie acolo, nu accident. No MIL/check engine in bord, nici inainte nici dupa.

7. Esapamentul – la mijlocul masinii are un suport cu tampon din cauciuc, dar sunt niste urme ciudate – acolo ar trebui sa fie doua astfel de suporturi, pe ambele parti ale tevii?

- Toba finala (mare e vere :D ) – in dreapta nu mai are cauciuc deloc dar are carligul original, in stanga are cauciuc dar carligul s-a transformat, printr-o inginerie autohtona coroborata cu o mana de lucru parkinsonista, in doua suruburi cu metrice diferite sudate ca vai de lume unul de/peste altul. Vibreaza evident, dar se simte doar cand pleci de pe loc asa cum ai pleca cu un diesel, nu cu un benzinar.

8. Maneta de semnalizare are joc mare. Si cea de stergatoare are, dar nu asa mare. Se comanda individual, sau sunt un bloc ca la alte marci? Functioneaza impecabil, dar parca le-as vrea un pic mai ferme, asa imi dau impresia de fragilitate, ceea ce nu e in spiritul Mini.

9. Nu am semnale de la masina, nu am info daca s-a mai facut sau nu, dar cred ca e bine sa schimbam si filtrul de combustibil. Nu l-am vazut pe dedesubt, este in rezervor?

10. Filtru de polen exista? Unde ar fi acesta?

11. O ciudata problema electrotehnica: inchiderea centralizata – usa soferului.

Se incuie din telecomanda de pe cheie, dar nu se mai descuie din telecomanda.
Nu se incuie dupa ce pleci de pe loc.
Nu se incuie (si nici nu se descuie daca o incui manual apasand tija aceea mica) actionand butonul din bord. Hmm…n-am gasit logica inca.

12. Supureaza ulei pe la capacul culbutorilor – probabil trebuie inlocuita garnitura acestuia.

13. Scaunul pasagerului – spatarul are joc semnificativ fata-spate, si nu se culca la apasarea manerului dedicat dinspre usa, pe care scrie PRESS. De la cel de reglaj se culca/regleaza unghiul. Exista vreo remediere sau trebuie alt scaun?

14. Usa soferului (in afara de faptul ca ambele usi sunt ENORME, nu poti parca foarte aproape de alta masina) nu mai sta in opritoare decat deschisa la maxim, la 90 grade. Trebuie inlocuit opritorul sau cum i-o zice, altfel facem buba mult la tibie si glezna.

Sper ca nu v-am plictisit foarte tare cu istorisirea.
Facem poze si le publicam cat de curand.

Pana atunci, drive safe!
Cand te-ai nascut, tu ai plans dar toti ceilalti s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel incat, atunci cand vei muri, toti sa planga dar tu sa zambesti.
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: The Grey Jr.

Mesaj de Sharpe »

Bine ai venit in club! :D
.......ghost...
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: The Grey Jr.

Mesaj de SpOOk »

Bine ai venit si sa o stapaniti (amandoi) sanatosi si fara incidente.
O sa iti raspund in masura in care ma pricep la nelamuriri.
1. Pe original cam atat dureaza, nu sta nimeni cu ele in stoc. (Incearca si la autokarma)
2. Dap
3. Penthosin CHF 11S - 1L. verifici pe capacul de la vasul de ulei nivelul, trebuie sa fie la jumatate. Schimba complet uleiul pentru inceput, apoi verifica pe unde pierde. Eu am schimbat conductele + vasul ca sa scap complet de pierderi.
4. Coloana de directie, vezi in ce stare e, sau caseta, poate dezvolta si ea joc. Eu mi le-am reconditionat pe ambele anul trecut si se simte ca noua acum.
5. Si pe mine ma enerva nuca originala, prea mult crom si piele pentru gusturile mele, mi-am comandat de pe ebay una noua, alba simpla (doar cu vitezele scrise). Daca te intereseaza va fi de vanzare in vreo 2 saptamani, imi fac niste schimbari in interior si imi iau alta culoare.
Legat de viteze, nu stiu, n-am avut pana acum treaba acolo sa ma documentez.
6. Probabil avea probleme cu check engine. Vezi cum se comporta cu ea conectata.
7. Cauti pe RealOem si comanzi ce ai nevoie - sau daca nu la dezmembrari
8. Nu stiu nici aici.
9. Este sub bancheta din spate, in unul din cele 2 hublouri (stanga daca nu ma insel) - schimba-l negresit.
10. Exista, sub torpedou.
11.Nu stiu nici aici din pacate.
12. Dap
13. Vezi ca pe maneta din exterior trebuie sa apesi si pe cea din interior, de la frana de mana se ridica. Daca nu e ceva deconectat pe dedesubt, sau rupt, probabil va trebui sa schimbi scaunul. N-am avut pana acum probleme aici, nu m-am interesat.
14.Problema asta o am si eu de 4 ani si de cand zic sa inlocuiesc opritorul, m-am invatat cu ea :lol:
Eu iau de aici piese din dezmembrari: Alex 0742701840, Torentului 7 (9:00-17:00)

Baga poze si enjoy!
O sa mai vina cu raspunsuri colegii mai tehnici.
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: The Grey Jr.

Mesaj de Sharpe »

Daca esti din Bucuresti fa o vizita la MINI Garaj si povestim la o cafea,am 3 masini demontate in lucru si vb pe viu tel 722510604
.......ghost...
giorgel
Membru nou
Mesaje: 20
Membru din: Mie Mar 14, 2018 5:04 pm
Localitate: Bucuresti Berceni

Re: The Grey Jr.

Mesaj de giorgel »

Multumesc pentru primire si pentru sprijin hi5
Pe reoede inainte am comandat deja toate piesele necesare. Coloana volan, conducte frana, garnitura capac culbutori, filtru polen, ulei servo si, mai ales, emblema din bot:-).
Uleiul motor si filtrul sunt schimbate in septembrie 2017.
Ultimul proprietar a pus o prostie de filtru sport, l-am rugat sa imi dea carcasa filtrului original si voi reveni ka starea de fabrica.
Dilema: Bavaria zice ca aceasta masina nu are filtru de combustibil;-). Daca n-are dar totusi are, cum/cui il comand? :-)
@Spook: multumesc pentru sugestii.
@Sharpe: multumesc pt. invitatie, o voi onora negresit, sa vedem cand insa, ziua are deocamdata doar 24 de ore...
Cand te-ai nascut, tu ai plans dar toti ceilalti s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel incat, atunci cand vei muri, toti sa planga dar tu sa zambesti.
giorgel
Membru nou
Mesaje: 20
Membru din: Mie Mar 14, 2018 5:04 pm
Localitate: Bucuresti Berceni

Re: The Grey Jr.

Mesaj de giorgel »

Teaser
Teaser
Cand te-ai nascut, tu ai plans dar toti ceilalti s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel incat, atunci cand vei muri, toti sa planga dar tu sa zambesti.
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: The Grey Jr.

Mesaj de SpOOk »

Cei de la bavaria sunt niste pamblicari.
E reperul 2: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=16_0507 (codul: 16146757196)
Ce filtru de aer ai? Ma intereseaza subiectul :D
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: The Grey Jr.

Mesaj de Sharpe »

se poate sa nu aiba filtru ...daca e sub luna 03/2002
cand ne vedem iti povestesc cum poti monta si tu un filtru :mrgreen:
.......ghost...
giorgel
Membru nou
Mesaje: 20
Membru din: Mie Mar 14, 2018 5:04 pm
Localitate: Bucuresti Berceni

Re: The Grey Jr.

Mesaj de giorgel »

Well, domnilor, carevasazica pentru ca au venit piesele m-am apucat de inlocuit.

Coloana volan si garnitura capac culbutori:
IMG_20180331_193218.jpg
IMG_20180331_180623.jpg
IMG_20180331_180554.jpg
Pentru ca nu prea venea aer prin duze, am banuit eu ceva, watch this: :o :o
IMG_20180331_193157.jpg
Pt. coegul SpOOk: acesta este maretzul filtru sport:
IMG_20180331_165944.jpg
IMG_20180331_172136.jpg
Astept inca sa imi aduca fostul proprietar carcasa filtrului de aer, desi imi fac ganduri, omul nu mai raspunde la telefon.
Deh banii pe masina i-a luat, ce mai conteaza o promisiune ferma? :mrgreen:
El zicea ca vrea sa emigreze, printre altele si pentru ca e prea multa neseriozitate in RO....
Du-te invartindu-te vere, nu avem nevoie de indivizi ca tine.

Daca tot am demontat bateria si carcasa acesteia, carcasa filtrului de aer lipsind cu desavarsire :D , imi este mult mai facil sa desfac si clapeta de acceleratie si sa-i aplic o curatare temeinica, pe o parte e noua pe cealalta e neagra :D

Am scris si in primul post, exista o problema ciudata cu sistemul de incuiere/descuiere a usii soferului.
Din telecomanda - se incuie dar nu se mai descuie
Din butonul de pe consola - nici nu se incuie nici nu se descuie
Dupa ce pleci de pe loc nu se incuie odata cu celelalte.
As intelege sa nu se mai descuie sub nicio forma, sau sa nu se mai incuie sub nicio forma.
Asa insa sunt bulversat un pic. Mai studiez.
M-ar ajuta o schema electrica sau, si mai bine, un manual de service daca exista.

Nu va povestesc chinul dreaqu - sa demontezi broasca si sa o scoti din usa.... :oops: :oops: :oops: :oops:

O alta probema deranjanta - joc mare stanga-dreapta al levierului cutiei de viteze, care conduce la selectarea greoaie a treptelor 1-2 si 5-R.
Am scos inelul argintiu cu burduful, jocul este in nuca, uzura mare, fac maine poze si le pun aici.
Banuiesc ca nu se gasesc piese separat pentru acest mecanism, doar ansamblul cu totul.
La acest joc mai participa si uzura bucselor levierului de pe cutia de viteze, care ridica/coboara cautatorul.
Acolo chiar imi trebuie o piesa, o coronita, incercand sa o demontez am rupt-o bucati-bucatele.
Mai vorbim maine dupa ce pun poze, este mult mai simplu, o poza face cat o mie de cuvinte.

Tot aici - maciulia schimbatorului - o nebunie jalnica, nemaivorbind de burduful care s-a cam dus in vesnicele plaiuri ale vanatoarei :D

Cum se desface maciulia? E pe filet, sau e presata cumva? Am tras cu mainile in fel si chip, nimic.
Inainte sa pun in actiune clestele papagal, am zis ca e mai intelept sa intreb.
Daca reusesc sa o demontez, ii fac burduf din piele, deh... :D :D
IMG_20180331_195349.jpg
Ambreiajul "tine" (ambreieaza/debreiaza) foarte jos, cu pedala la podea.
Nu e o problema, doar l-as vrea un pic-un piculetz mai sus. Se poate face ceva?
Nu am gasit pompa si rezervorul acesteia - or fi sub bord? Acum imi dau seama ca acolo nu m-am uitat.

Mai am doua meciuri:
- cu conductele de frana de la mijloc pana in spate, am comandat originale dar, stupoare, au venit drepte ca lumina, trebuie sa le indoi eu in fel si chip... scheisse :lol:
- cu sistemul electrohidraulic de asistare a directiei - bazaie mult mai tare ca Loganul, iar pierderile de lichid sunt net superioare aceluiasi Logan de 11 ani :D :D

Cand aprind farurile se aud niste zgomote ca de rasnita de cafea din zona farurilor - am constatat asta cu capota ridicata si motorul oprit - o fi ceva de facut pe acolo sau trebuie alte faruri?

A, azi am constatat ca lipseste tzamburushul care blocheaza/deblocheaza clapeta busonului de alimentare cu combustibil.
Si vai, ca sa ajungi la acest mecanism trebuiesc demontate multe chestii :oops:

Ma mai deranjeaza faptul ca nu poti deschide hayonul decat daca ai bateria conectata - asta chiar n-are vreun fel de "emergency open?

Semnalizarile spate rosii - asa este omologata masina asta pentru EU? N-ar trebui sa scrie undeva?

Go Mini...
Cand te-ai nascut, tu ai plans dar toti ceilalti s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel incat, atunci cand vei muri, toti sa planga dar tu sa zambesti.
Avatar utilizator
cristi o'RAL
Moderator
Mesaje: 7295
Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: The Grey Jr.

Mesaj de cristi o'RAL »

bine ai venit! ai scris mult prea mult... nu pot sa te urmaresc :)
@adrian: imi faci si mie un rezumat te rog? :P
fbi special agent dale b. COOPER

Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays


Imagine
Scrie răspuns