Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de MiniRC31 »

cred ca am gasit-o, in schimb o sa studiez faptul daca pot folosi totusi o cheie franceza

este aici: http://www.ebay.co.uk/itm/Drive-fan-alt ... 1868772302
Fişiere ataşate
tension belt--US.JPG
MFT144 tool.PNG
tension belt.jpg
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de MiniRC31 »

... si modul in care se utilizeaza "magnifica scula" :D :D
Fişiere ataşate
modul de prindere intinzator.JPG
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de Sharpe »

Asta e, fff bun
Nu stiu daca are loc cheia franceza
.......ghost...
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de MiniRC31 »

Sharpe scrie:Asta e, fff bun
Nu stiu daca are loc cheia franceza
Asa e Sharpe, locul este f. stramt, deci comandam scula ...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie:
MiniRC31 scrie:Salut tuturor,


Am toate informatiile in ce mod trebuiesc desfacute/montate si torque-ul suruburilor acestui capac (baie de ulei) dar imi lipseste informatia despre "dopul" baii de ulei care este forta de strangere?
Ai in Autodata tot ce ai nevoie.
Sump drain bolt-31Nm
Adrian, cum informatia o iau din minim 2 surse, intrebare: esti sigur ca sunt 31Nm? strangerea dopului baii de ulei?
mie imi da altceva: 25Nm
plus ca ai o greseala in Autodata: ai codul motorului gresit, al meu este W10B16.
torque.jpg
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de adrian »

Verific acum nu stiam exact codul de motor.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de MiniRC31 »

ATENTIE!!!
informatiile de mai jos au caracter strict informativ si tot ceea ce veti face este pe riscul dvs.
nu imi asum nici o garantie pentru orice dauna produsa autovehiculului dvs. cat si a voi insiva!!! Puneti-va viata prioritara!!!
DECI de aceea va recomand sa va adresati unui specialist/mecanicului dvs de incredere ceea ce face acest lucru zilnic si in siguranta.
(pe acest forum nu cred ca mai este nevoie sa o zic: cu toata inima vi-l recomand pe Sharpe pentru zona Bucuresti si nu numai).

a. Piese necesare:
a.1. filtru ulei - 1buc
a.2. filtru aer - 1buc
a.3. filtru polen - 1 buc (am preferat sa il schimb)
a.4. ulei motor Castrol Edge FST 5W30 Fully Syntetic - 5litri (intra 4.5litri)
a.5. bujii - 1set (4 buc) (am preferat sa le schimb)
a.6. cabluri pentru bujii - 1set (4 buc) (am preferat sa le schimb)
a.7. buson baie ulei (dop) - 1 buc

a.a.Cazul meu (custom): va fi detaliat intr-o alta interventie tot in acest threat - stay close ;)
a.a.8. garnitura baie ulei - 1 buc (am preferat sa o schimb - Victor Reinz)

b. Ustensile necesare pentru schimbul de ulei:
b.1. cheie dinamometrica ( 3/8" 5-110 Nm) - 1 buc
b.2. cheie cu crichet de 3/8" - 1 buc
b.3. tubulara de 13mm (3/8") - pentru dopul/busonul baii de ulei - 1 buc
b.4. adaptor de la 1/2" la 3/8" - 1buc
b.5. tubulara de 36mm (1/2") - pentru capacul filtrului de ulei - 1 buc

b.b. Cazul meu:
b.6. trepied 3T cu cremaliera (up to max.425mm ) - 4 buc
b.7. cric 3T hidraulic (up to max 440mm) - 1 buc

Nota: Siguranta voastra inainte de toate!!!

c.1. Pentru a fluidiza uleiul ce urmeaza a fi scos recomand ca motorul sa fie incalzit.
c.2. Asigurati autovehicolul inainte de a incepe procedurile de revizie (elevator sau trepiede), nimic nu e mai presus decat voi insiva!!

OBS: Deasemeni, rezidurile (precum uleiul) NU il aruncati in canal sau orice alta gura de scurgere, depozitati-l in recipientele ce va raman de la noul ulei si duceti-l centrelor specializate de colectare a acestor produse (Protejati mediul !!!!).

pasii de mai jos fac referire la reperele a.1., a.4., a.7. cat si sectiunea b.*.

Atentie, motorul este incalzit (c.1), deci un echipament adecvat de protectie este indicat (va puteti arde!!!);

- puneti recipientul de colectare ulei in zona dopului baii de ulei si incepeti sa desfaceti acest dop/"surub";
- acest dop se gaseste pe partea din "spate-jos" a baii de ulei pe partea dreapta cum te uiti la motor!! (dupa suportul motorului)
- dopul (a.7) puteti sa il refolositi dar recomandat este sa il schimbati deoarece puteti risca sa aveti pierderi;
- lasati timp sa se scurga tot uleiul;
- in tot acest timp puteti sa interventi pe partea filtrului de ulei, acest lucru se face cu cheia de 36mm + adaptor (b.4+b.5+b.2), filtrul de ulei se afla in spatele motorului pe partea stanga cum va "uitati la motor" !!!!
- dupa ce tot uleiul s-a scurs, puneti NOUL dop si strangeti-l cu o frota de 25Nm setata pe cheia dinamometrica (b.1)
- schimbati garnitura tip inel de pe carcasa filtrului (este venit kit cu acest filtru);
- curatati cu hartie absorbanta uleiul, curatati interiorul carcasei filtrului de ulei inainte de a instala noul filtru de ulei.;
- introduceti filtrul ("inpingeti-l" putin) si puneti carcasa filtrului;
- infiletati carcasa filtrului si strangeti-l cu o forta de 25Nm setata pe cheia dinamometrica (b.1).
- este momentul ca sa puneti noul ulei in motor, puneti 4 litri de ulei dupa care verificati joja apoi adaugati circa 0.5litri verificand joja pana sunteti la limita de sus;
- verificati si interveniti asupra eventualelor scurgeri, curatati din nou daca este necesar zonele unde ati lucrat;
- urcati in masina (cu capota deschisa) dati cheie motorului, in acest caz indicatorul de ulei ar trebui sa stea aprins circa 1-2 secunde apoi sa se inchida;
- cu motorul pornit verificati vizual daca aveti scurgeri si inteventiti (opriti motorul) daca acestea isi fac prezenta (desi, nu ar trebui sa aveti daca ati respectat indicatiile de mai sus);
- scoateti masina la o tura pana ajunge motorul la temperatura normala;
- opriti motorul verificati joja, nivelul uleiului trebuie sa fie in parametri;
- verificati inca odata vizual zonele unde ati intervenit sa nu prezinte scurgeri;
- sperand ca totul a decurs perfect ultimul pas este sa resetati range-ul de service din unicul buton ce se afla pe vitezometrul din consola centrala (R50).

TOTUL merge pe principiul cum desfaci asa pui inapoi!

*asigurati-va ca procedura de revizie decurge in siguranta.

Drumuri bune!
Ultima oară modificat Joi Apr 13, 2017 4:39 pm de către MiniRC31, modificat 1 dată în total.
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Revizie Mini Cooper R50 - Benzina - W10B16 (DiY)

Mesaj de adrian »

Felicitari, super tutorial, ma bucur ca mai sunt si alti membri pe forum adepti ai DIY.
In alta ordine de idei, asa este cum ai zis cu cuplul de stramgere la buson golire ulei,am verificat in TIS cu tipul de motor indicat de tine.
buson golire ulei.JPG
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Scrie răspuns