Reparatie Supercharger R53

Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Reparatie Supercharger R53

Mesaj de adrian »

Am reparat zilele acestea un supercharger de R53, folosind kitul de reparatie furnizat de proprietar.Compresorul era deja inlocuit cu unul de generatie noua, mai exact pentru modelul facelift "Teflon coated",si avea doar uzura la rulmentii lagarelor rotoarelor.
Din pacate am constatat calitatea slaba a unor piese din kitul de reparatie, mai exact etanserile si adaptarea prin bucsare exterioara a 2 rulmenti cu ace.Kitul nu era complet, iar uleiul furnizat de producator era un simplu ATF, de culoare rosie,nu cel mai bun ulei pentru acest compresor.Kitul de reparatie a costat 136Lire, in opinia mea destul de scump, piesele din el se pot achizitiona cu cel mult 15 Euro, continand 3 rulmenti 6203, un rulment 6204,doi rulmenti cu ace ,3 simeringuri, 200ml ulei ATF si o cantitate mica de pasta silicon neagra pentru etansare.
Pentru cei care intentioneaza sa cumpere un kit de reparatie, sunt disponibil cu informatii cam cum ar trebui sa arata acest kit modificator si ce ar trebui sa contina.Mai exact din el lipseste rulmentul cu ace cod HK1010,cuplajul de la angrenajul pompei de apa, si un simering.
Rulmentii cu ace nu sunt standardizati, sunt dedicati deci nu pot fi procurati de la un furnizor de rulmenti din Ro.Necesita o adaptare cu bucsare exterioara a unor rulmenti standard.Etanserile originale sunt cu dimensiuni in inch, deci deasemenea se procura foarte greu, de preferat din US.Demontarea si montarea necesita ceva abilitati tehnice, dar nu ceva foarte special, mai greu de extras rulmentii cu ace.
15227982_1360835747269714_776895425_n.jpg
15218688_1364651023579761_1924066576_n.jpg
15218248_1360835813936374_1164064478_n.jpg
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Luce
Viteza 6
Mesaje: 934
Membru din: Lun Ian 31, 2011 12:42 am
Localitate: Bucuresti

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de Luce »

Bravo Adrian! :D

Luce
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de MiniRC31 »

Super fain lucrat! curat si atent..dar intrebare: din ce motiv se strica aceste chargere? daca executi dupa manual intretinerea lui?
Am vazut ca multe superchargere de MINi sunt "bubuite" pe net si majoritatea acestora sunt ca nu au pus ulei in ele...acest lucru este de inteles ...nu cumva ar fi si un posibil defect de fabricatie?

..aceeasi curiozitate este si pt cutiile de viteza Midland care cred ca pe S nu sunt prezente...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de adrian »

Dupa ce am demontat asa ceva-SC-cred ca in cel mai intalnit caz SC se strica din cauza uzurii etanserilor axelor si pierderea uleiului.Avand in vedere ca sunt cantitati mici 140ml in fata la fulie si 40ml in spate la pompa de apa, pierderea e greu de observat in timp.Alt neajuns este faptul ca ,,,completarea uleiului la SC se poate face doar prin demontarea lui de pe motor,si reparatie la banc.
Am gasit si uzura la rulmentii cu ace , acestia nu se ung cu ulei doar cu vaselina de montaj, deci se foloseste doar vaselina sintetica, nimic altceva.Pot sa afirm ca uleiul special de SC este un mit, dar trebuie folosit un ulei cat mai stabil d.p.d.v.chimic cu vascozitate scazuta, deci un ulei de transmisie sintetic gen PG 80-100 sigur este foarte bun.
Midland se strica pentru ca pierde uleiul in timp si soferul nu observa si pentru ca este fabricata in Anglia nu in Germania.Uneori britishii sunt dezamagitori.!!
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de MiniRC31 »

cum poti sti care este "nivelul de ulei" din cutia de viteze - Midland ?

daca zici de "pierdere" pe unde pierde? si daca pierde atunci ar trebui sa fie problema unor semeringuri / garnituri ce pot fi schimbate corect?

este posibil sa piarda pe langa planetara? la mine al 2-lea burduf (partea dreapta) este plin de ulei... :x in timp ce partea stanga este uscata/curata ca lacrima

...pt ca vreau sa inteleg de ce in zona de pe dreapta am totul "improscat" cu ulei care pare sa se "actualizeze" adica nu se mai usuca...
la inceput am crezut ca a fost din cauza ca se facuse schimbul de ulei si flitru si cine stie cum facusera cand au scos filtrul.... dar as intui mai mult o pierdere de care spui, o sa o urc pe un elevator si sa fac foto mai clare ...
Fişiere ataşate
cutie viteze pierdere ulei.png
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de Sharpe »

Pierderile de ulei sunt doar pe la semeringurile de planetara ,e simplu , la fiecare revizie de ulei de motor trebuie o verificare vizuala la cutie nu sa astepti o pata de ulei sa duci prea tarziu la service
.......ghost...
Avatar utilizator
SpOOk
Viteza 6
Mesaje: 518
Membru din: Lun Ian 09, 2012 10:12 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de SpOOk »

Foarte tare, Adrian. Il am si eu pe cel vechi cu rotile mancate si refacute la strung. Poate prin vara ma bag sa-l reconditionez, sa-l am de bun prin casa.
Il montez la masina de spalat rufe :lol:
EX MINI Cooper S R53 - 2004
Actual Mazda 3 Skyactive X 2.0 NA | Husqvarna Svartpilen
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de adrian »

Atentie pentru cei care vor sa repare SC -ul ,trebuie reglat perfect angrenarea rotoarelor, flancurile danturii elicoidale nu trebuie sa se atinga, reglajul se face daca montezi corect rotile dintate de la angrenarea primara.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
Stefanz_7
Membru nou
Mesaje: 8
Membru din: Dum Noi 05, 2017 11:59 am

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de Stefanz_7 »

Asta e bun pt SC?
res_3ca8911d43edc932d8a2b11f97df1428_450x450_egrk.jpg
Avatar utilizator
FlopP
Viteza 6
Mesaje: 544
Membru din: Vin Iun 19, 2009 12:51 am
Localitate: Timisoara

Re: Reparatie Supercharger R53

Mesaj de FlopP »

Eu am schimbat in vara uleiul la Supercharger si am cumparat urmatorul ulei.

https://www.amazon.com/Genuine-GM-Fluid ... B000QIR2ZC

Pentru schimb este necesar 2 sticlute.
Mini Cooper S - John Cooper Works - 2006 (R53)
TM-75-JCW
viewtopic.php?f=11&t=2744

Mini Roadster - John Cooper Works - 2012 (R59)
TM-90-JCW

E-mail: [email protected]
Contact: 0727 887 555
Scrie răspuns