R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2177
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de Sharpe »

!!!!! Alternatorul incarca :!: se masoara tensiunea pe baterie cu motorul pornit in jur de 14V
.......ghost...
snap7
Membru nou
Mesaje: 9
Membru din: Joi Noi 09, 2017 9:56 am
Localitate: Timisoara

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de snap7 »

MiniRC31 scrie: in cazul asta imi pun intrebarea daca la contact cand dai cheie la motor indicatorul de baterie se inchide...
Indicatorul de baterie se stinge imediat ce pornesc motorul.
MiniRC31 scrie: este destul de logic ca fara contact directia sa mearga greu daca ea este hidraulica...si pompa nu este alimentata sa iti penduleze uleiul in caseta de directie...
Directia merge greu timp de 1-2 minute dupa ce pornesc motorul.
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 811
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de MiniRC31 »

verifica uleiul din borcanul negru, verifica daca pompa bazaie in momentul in care tragi de volan (cand merge greu) -- in realitate bazaie mereu si mai tare cand tragi de volan stanga/dreapta.

verifica cum ti-a sugerat Sharpe, un voltmetru si verifici, desi cum zici indicatorul de baterie se stinge...deci incarca...nu este alternatorul...parerea mea.

ai fost la electrician? care a fost rezultatul? pacientul e mort?

@Sharpe: asta o vad si in INPA :P
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de adrian »

Lasati omul in pace cu pompa servo, asta la viraj maxim absoarbe 80A, dupa 2 , viraje omoata bateria daca alternatorul nu incarca.Dar se pare ca incarca, deci probabil baterie noua dar proasta, sau montaj baterie la coltul strazii , fara borne curatate, stranse insuficient,ceva de genul.Controleaza bornele, daca sunt montate corect , du-te cu bateria inapoi pentru defect in garantie.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de dedant68 »

Servo-pompa este un consumator mare de curent, valoarea se poate duce si pana la 85-90 A. De verificat acumulatorul, dar verificarea cea mai buna se face cu un tester pentru acumulatori, 'tool' care se verifica comportarea in sarcina. Masurarea gradului de incarcare incarcare dupa tensiunea electrica la borne in gol, nu este edificatoare privind functionarea in sarcina/a suporta curentii mari/pornirea.
In functie de tensiunea la borne in gol se poate aproxima starea de incarcare a acumulatorului:
12,6 V acumulator incarcat 100 % ;
12,4 V ....................... 75 % ;
12,2 V........................ 50 % ;
12,0 V ........................25 % ;
si in final 11,9 V........ .............descarcat;
Acumulatorul poate avea o tensiune de 12,6 V si indica teoretic o incarcarcare completa, dar ai surpriza ca aceasta sa nu poata furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va masoarea tensiunea la borne in sarcina(tester foto). Pentru aceasta, acumulatorul trebuie sa fie incarcat in proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V), apoi se va fi conecta la o sarcina ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal inscris pe aceasta, timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, acumulatorul trebuie sa aiba la final o tensiune la borne de minim 9,6 V.
Daca nu poti sa-i faci un test la un atelier de electricitate auto, verifica daca tensiunea electrica in gol(motor oprit) este cel putin 12,4 V, dupa ce ain oprit motorul sau ai deconectat-o de la incarcator. Cand tensiunea scade sub 12 V, acumulator descarcat, releul principal(ECU/fuel system) semnalizeaza minima tensiune prin sunete de conectare/deconectare, exact ce auzi tu in compartimentul motor. Incepe verificarea cu punctele mai simple :)
Bafta,
Fişiere ataşate
Testare acumulator.JPG
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de adrian »

Testerul din poza a facut razboiul de secesiune, eu folosrsc ceva mai destept si mult mai precis.
tester-acumulatori-plumb-novitec-cbt12xs_193550816.jpg
tester-acumulatori-plumb-novitec-cbt12xs_193550816.jpg (15.77 KiB) Vizualizat de 3805 ori
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: R53: Baterie moarta + sunet ciudat din compartimentul motor

Mesaj de dedant68 »

Am si eu un tester in genul cum ai tu, l-am ''casat dupa 3 incercari' , pot sa-l ofer gratuit daca cineva il doreste, dar si garantez ca masurarea este insotita de eroare, nu abatere cum scrie in manual. Testerul de la DRAPER este precis, cred ca a facut peste 100 de verificari, iar rezultatul a fost exact, compatibil cu realitatea. Are fisa tehnica de interpretare date si rezulatul este simplu de determinat. Nu toate aparatele/echipamentele digitale de masurat functioneaza corect si in parametrii, depinde de marca, iar cele de calitate sunt peste 200 euro. De multe ori prefer un analogic pe care-l cunosc destul de bine. Da, am si digitale, ex. un AMPROBE care ma ajuta foarte mult, in special la curenti de pornire pentru motoare de c.c si cele de c.a trifazice, dar AMPROBE este o marca, iar 340 euro reprezinta ceva.
Oricum, sa-l folosesti sanatos si sa te bucuri de el multi ani :)
l
Amprobe_2.jpg
Tabel 1.png
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns