adrian scrie:Chiar ma gandeam, cand o sa vad un motor de motocicleta cu EGR,turbo cu actuator electric, instalatie de vacuum,Vanos,, doua , trei pompe de apa,termostat electronic,senzor calitate ulei,sonde EGT,DMF.
Dar poate nu stiu eu cat de complex este un motor de motor.!!
Nici nu stiu mai nimic de genul asta de scule, am lucrat doar la o Hayabusa si la un BMW 1200RT.Japoneza avea o porcarie de senzor comanda electroventilator si nemtoaica la 25.000km cu intinzatorul de lant distributie cazut si bineinteles motorasul de la ABS.Japoneza avea sasiul sudat frumos, elegant chiar,boxerul neamt nu prea avea.Avea doar un motor care vibra la relanti de-ti amorteau mainile pe ghidon.Ma asteptam la mai mult.Dar au bagat prea multi bani in parbrizul ala reglabil ca sa le ajunga la niste culbutori hidraulici au bagat reglaj de culbutori ca la Dacia 1300.sa zic, nu-i proba de bac, seamana cu o evaluare nationala la clasa gradinita pregatitoare.
Nu o sa vezi EGR la motociclete pentru ca sistemul acesta se foloseste cu precaderea la Diesel, iar motocicletele Diesel sunt numai prin proiecte. Cand HONDA implementa VTEC(Variable Valve Timing &Lift Electronic Control), constructorii de automobile se gandeau la injectie
Honda a aplicat la CBR 400 in 1983 Hyper VTEC. Daca un motor de 1000 cmc poate sa scoata 200 CP, oare nu exista tehnologie
. Kawasaki produce motoare de avioane, elicoptere, statii orbitale/spatiale ...si cand se plictisesc mai fac si cate o motocicleta
Nu au scos decat Ninja H2 cu supraalimentare si 320CP, viteza max. 400 km/h. Si Hayabusa are varianta Turbo, cauta pe Internet si o sa vezi. Toti senzorii/traductoarele si actuatorii pe care le are un motor pe injectie auto modern, le au si motocicletele, nu au cerintele de poluare/echipamentele, pentru ca nu se cerea/EURO( dar a intrat din 2016 si la moto), dar...nu mai vorbesc de sisteme de stabilitate in special pe roata spate, franare in curbe si redresare, si sunt multe si cele mai multe sunt produse de Bosch. Bine, vorbim de doua lucruri total diferite..
Cea are R56 asa de complicat? Un actuator Valvetronic +ax intermediar si 2 elecrovalave Vanos+ motoare hidraulice, si intinzatorul hidraulic pe lant..+ 8 traductoare si electronica aferenta
Ce ne speriem si ne complicam atat la un motor
Supersonicul H2 de la Kawasaki, o nimica toata