R56 Motor N14- consum exagerat ulei
R56 Motor N14- consum exagerat ulei
Masina din 2007,motor turbo N14 120.000km , consum de ulei cf. spuse proprietar cam 3 litri la 1500km.
O prima constatare ,foarte mult ulei pe traseul de admisie, inainte si dupa turbo.
Am gasit vinovatul, o supapa de retinere a uleiului din capacul chiulasei care era deteriorata si labirintul din interiorul capacului infundat complet.
Curatat labirintul si inlocuit supapa -nu se gaseste ca piesa de schimb, trebuie sa schimbi tot capacul cam 1200Ron-cu o solutie hand made,mai buna decat cea originala. Aici rezolvarea:
Pasul doi, demontare bujii si test de compresie.
Dezamagire, doua dintre bujii aratau jalnic, semne clare de uzura a segmentilor.
Pasul urmator a fost masurarea compresiei, si la trei pistoane am gasit 9kg/cm², iar la pistonul 4 doar 6kg/cm². Saptamana viitoare urmeaza curatirea chiulasei "decoke", si inlocuirea segmentilor piston, simeringuri supape, curatire intercooler si traseu admisie.curatire sau eliminare catalizator.
O prima constatare ,foarte mult ulei pe traseul de admisie, inainte si dupa turbo.
Am gasit vinovatul, o supapa de retinere a uleiului din capacul chiulasei care era deteriorata si labirintul din interiorul capacului infundat complet.
Curatat labirintul si inlocuit supapa -nu se gaseste ca piesa de schimb, trebuie sa schimbi tot capacul cam 1200Ron-cu o solutie hand made,mai buna decat cea originala. Aici rezolvarea:
Pasul doi, demontare bujii si test de compresie.
Dezamagire, doua dintre bujii aratau jalnic, semne clare de uzura a segmentilor.
Pasul urmator a fost masurarea compresiei, si la trei pistoane am gasit 9kg/cm², iar la pistonul 4 doar 6kg/cm². Saptamana viitoare urmeaza curatirea chiulasei "decoke", si inlocuirea segmentilor piston, simeringuri supape, curatire intercooler si traseu admisie.curatire sau eliminare catalizator.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
eliminare catalizator.......nu cred ca poti sa-l cureti
.......ghost...
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
Eu am inlocuit si supapele
,dar la 180.000
,dar la 180.000
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
Aici e mai grav decat ne asteptam, cilindrii sunt zgariati , iar la cilindrul nr.4 a aparut o cavitate -de fapt mai multe-in partea superioara.
Maine se demonteaza si pistoanele de pe motor sa vedem starea lor, dar greu de crezut ca au scapat cu bine. Singura banuiala in acest moment este un injector cu functionare defectuoasa,insotita de mers indelungat cu segmenti uzati.
Maine se demonteaza si pistoanele de pe motor sa vedem starea lor, dar greu de crezut ca au scapat cu bine. Singura banuiala in acest moment este un injector cu functionare defectuoasa,insotita de mers indelungat cu segmenti uzati.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
si cum te gandesti sa rezolvi lipsa de material? ca dupa cum vad este in pic sub cursa pistonul deci acolo va avea de fiecare data pierdere de presiune eventual ulei ce se va duce la ardere...
cred ca se pune de un schimb de parte superioara a blocului motor....nu?
sunt curios cum mergea masina pe relati
cred ca se pune de un schimb de parte superioara a blocului motor....nu?
sunt curios cum mergea masina pe relati
Drive safe and keep the wheels down
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
Singura varianta este alezare si bucsare bloc motor, pe cota standard de 77mm.Exista in Tg.Mures o firma care face acest lucru in cel mai profi mod cu putinta.Probabil voi comanda pistoane Peugeot, sunt produse tot de Mahle si la jumatate pret fata de BMW.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
presupun ca pistonul "peugeot" are aceleasi cote cu cel original bmw..
prin bucsare sa inteleg ca bagi un alt tub de aluminiu sa compensezi alezarea?
pai sunt astfel de materiale ce suporta "stresul" pistoanelor la indemana "oricui"sau toata acesta operatie o face acesta firma (strung etc)?
scuze Adrian, dar numai metalurgine nu am facut si subiectul este destul de interesant de stiut....
prin bucsare sa inteleg ca bagi un alt tub de aluminiu sa compensezi alezarea?
pai sunt astfel de materiale ce suporta "stresul" pistoanelor la indemana "oricui"sau toata acesta operatie o face acesta firma (strung etc)?
scuze Adrian, dar numai metalurgine nu am facut si subiectul este destul de interesant de stiut....
Drive safe and keep the wheels down
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
da ,singura metoda de a prelungi viata motorului prin bucsare ,cred ca pistonul 4 e compromis la fel si segmentii
intradevar pe cod peugeot cam tot e la juma
intradevar pe cod peugeot cam tot e la juma
.......ghost...
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
Asta-i procedura in mare, se alezeaza cilindri, se introduce prin presare o bucse prefabricata (strunjita anterior din acelesi material ca al blocului original), dupa presarea bucsilor se reface cota initiala a alezajului si se honuieste.Rezultatul trebuie sa fie cel putin la fel de bun ca la blocul motor original, daca operatia este realizata corespunzator.Operatia necesita un strung, o masina de alezat, presa , masina de honuit , experienta si un mecanic batran cu o salopeta patata de ulei , slab, cu ochelari +6 prin mana caruia au trecut mii de blocuri motoare.
https://youtu.be/wKYa_J9WRTM
https://youtu.be/25sZF09gzoo
https://youtu.be/wKYa_J9WRTM
https://youtu.be/25sZF09gzoo
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: R56 Motor N14- consum exagerat ulei
Din lac in put, bloc de aluminiu cu insertii camasi fonta, nu se poate bucsa, suporta doar alezare la cota de reparatie de 77.5mm.
Pistonul nr. 4 distrus complet.
Pistonul nr. 4 distrus complet.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power