1. Vorbesti de comutator? Cred ca vrei sa spui , releu de cuplare-decuplare sau releu de pornire, acestia sunt termenii corecti in literatura de specialitate ai demarorului. Nici solenoid si nici electromangnet, cum se mai obisnuieste pe la RO.
ELECTRICAL STARTER se foloseste in English pentru demaror, dar l-am preluat si noi si ii spunem STARTER, corect in lieratura de specialitate RO este ,,Motor electric de pornire" sau DEMAROR. Electromotor nu este corect pentru ca sunt multe electromotoare pe un automobil si trebuie separate corect lingvistic si tehnic, s.a.m.d, aici am intrat in linvistica
. In UK daca ma joc cu denumirile lucrurile sunt grave
, in RO merge si asa...se prinde omul despre ce este vorba
2. Daca am mentionat Ohmmetru, atunci se foloseste pentru masurare rezistentele electrice pentru infasurarea releului si a statorul, continuitatea nu ma ajuta mult, asta pot sa o verific si cu o lampa de 12V si acumulator.
Ne intereseaza VALORILE.
Valorile masurate prin diferite probe imi spun starea izolarii infasurarilor fata de MASA, eventualele pierderi, conexiuni slabe/incalziri si in final pierderi de putere in sarcina. Curentul de scurticircuit la un electromotor pentru un motor de 1,6 l atinge valoare de 400-420A, si valorile de genul acesta intereseaza, apoi daca sunt deviati de la valori si in ce plaja de valori. Caderile de tensiune pe circuitul dus-intors demaror-acumulator nu trebuie sa depaseasca 4% din valoare nominala, adica 0,5V. Ti-am dat cateva exemple.
Un test de genul acesta as vrea sa vad pe youtube
S.a.m.d