ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
prima oara a trebuit sa merg destul de mult ca sa se opreasca (banuiesc ca e vreun senzor umezit si s-a uscat intre timp)
o doua oara azi (dupa prima ninsoare n-am putut sa merg prea mult din cauza zapezii) am deconectat bateria
stiti cumva de ce porneste aiurea ?
ambele cazuri s-au petrecut dimineata la prima pornire
in mod normal ventilatorul ramane pornit doar vara si se opreste cand inchid masina din cheie
o doua oara azi (dupa prima ninsoare n-am putut sa merg prea mult din cauza zapezii) am deconectat bateria
stiti cumva de ce porneste aiurea ?
ambele cazuri s-au petrecut dimineata la prima pornire
in mod normal ventilatorul ramane pornit doar vara si se opreste cand inchid masina din cheie
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
Ce varianta de Mini ai,poate te pot ajuta,dar schemele sunt un pic diferite de la model la model.mok scrie:prima oara a trebuit sa merg destul de mult ca sa se opreasca (banuiesc ca e vreun senzor umezit si s-a uscat intre timp)
o doua oara azi (dupa prima ninsoare n-am putut sa merg prea mult din cauza zapezii) am deconectat bateria
stiti cumva de ce porneste aiurea ?
ambele cazuri s-au petrecut dimineata la prima pornire
in mod normal ventilatorul ramane pornit doar vara si se opreste cand inchid masina din cheie
In mod normal sunt 2 relee care controleaza motorasul de la ventilator,dupa ce imi dai modelul iti pot spune mai multe.(Comanda releelor vine direct din ECU motor)
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
in mod normal ventilatorul e comandat de termostat, care da comanda in functie de temperatura apei... cel mai probabil el e stricat.
la noi vara ventilatorul porneste cand am oprit masina si ramane pornit si 5 min dupa ce am inchis masina. (in mers nu imi dau seama cand porneste si cand se opreste)
iarna, cand ai impresia ca e rece si n-ar avea de ce sa mearga ventilatorul, de fapt, apa se incalzeste foarte tare pentru ca mergi incet la turatii mici (pe zapada de ex, iar turatia mica a motorului face ca apa sa fie plimbata mai incet prin motor si radiator de catre pompa de apa => incalzire) si nu intra foarte mult aer ca sa raceasca, iar ventilatorul nu face fata.
din cauza asta el sta pornit mai tot timpul, si dupa ce te opresti ca sa reduca temperatura la una normala.
asta nu justifica pornirea lui imediat ce pornesti motorul... daca e asa, e clar ca e stricat termostatul care a ramas blocat pe deschis.
la noi vara ventilatorul porneste cand am oprit masina si ramane pornit si 5 min dupa ce am inchis masina. (in mers nu imi dau seama cand porneste si cand se opreste)
iarna, cand ai impresia ca e rece si n-ar avea de ce sa mearga ventilatorul, de fapt, apa se incalzeste foarte tare pentru ca mergi incet la turatii mici (pe zapada de ex, iar turatia mica a motorului face ca apa sa fie plimbata mai incet prin motor si radiator de catre pompa de apa => incalzire) si nu intra foarte mult aer ca sa raceasca, iar ventilatorul nu face fata.
din cauza asta el sta pornit mai tot timpul, si dupa ce te opresti ca sa reduca temperatura la una normala.
asta nu justifica pornirea lui imediat ce pornesti motorul... daca e asa, e clar ca e stricat termostatul care a ramas blocat pe deschis.
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
MINI Cooper S R56 - 2007adrian scrie:Ce varianta de Mini ai,poate te pot ajuta,dar schemele sunt un pic diferite de la model la model.mok scrie:prima oara a trebuit sa merg destul de mult ca sa se opreasca (banuiesc ca e vreun senzor umezit si s-a uscat intre timp)
o doua oara azi (dupa prima ninsoare n-am putut sa merg prea mult din cauza zapezii) am deconectat bateria
stiti cumva de ce porneste aiurea ?
ambele cazuri s-au petrecut dimineata la prima pornire
in mod normal ventilatorul ramane pornit doar vara si se opreste cand inchid masina din cheie
In mod normal sunt 2 relee care controleaza motorasul de la ventilator,dupa ce imi dai modelul iti pot spune mai multe.(Comanda releelor vine direct din ECU motor)
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
Cristi scuza-ma nu vreau sa te contrazic dar pornirea ventilatorului acum iarna imediat dupa ce este pornit motorul nu are legature cu termostatul.Temperatura motorului este citita direct in ECU motor si acesta da comanda de pornire la ventilator la o temperatura setata in memoria ECU. Sonda de temperatura motor care da aceasta informatie catre ECU nu este de obicei aceeasi sonda care este legata de ceasul de temperatura din bord.La R50 este un releu in compartimentul motor care este comandat de ECU si care porneste ventilatorul.cristi o'RAL scrie:in mod normal ventilatorul e comandat de termostat, care da comanda in functie de temperatura apei... cel mai probabil el e stricat.
la noi vara ventilatorul porneste cand am oprit masina si ramane pornit si 5 min dupa ce am inchis masina. (in mers nu imi dau seama cand porneste si cand se opreste)
iarna, cand ai impresia ca e rece si n-ar avea de ce sa mearga ventilatorul, de fapt, apa se incalzeste foarte tare pentru ca mergi incet la turatii mici (pe zapada de ex, iar turatia mica a motorului face ca apa sa fie plimbata mai incet prin motor si radiator de catre pompa de apa => incalzire) si nu intra foarte mult aer ca sa raceasca, iar ventilatorul nu face fata.
din cauza asta el sta pornit mai tot timpul, si dupa ce te opresti ca sa reduca temperatura la una normala.
asta nu justifica pornirea lui imediat ce pornesti motorul... daca e asa, e clar ca e stricat termostatul care a ramas blocat pe deschis.
Deci de controlat releul din Attah.fig I01152, si in final senzorul de temp.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
multumescadrian scrie: Attah.fig I01152,
unde gasesc figura ?
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
Scuze am uitat sa comprim Attach.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: ventilatorul porneste cand nu e cazul si ramane pornit
asta spuneam si eu adriancristi o'RAL scrie:asta nu justifica pornirea lui imediat ce pornesti motorul...
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays