Power and Torque
Scris: Mie Oct 03, 2012 10:35 pm
ALXege uite aici un topic al lui Radu.Vorbim de fulie 19%, admisie si evacuare schimbate , water -air cooler, injectoare 450cc,soft dedicat.Rezultat de 224 HP si cuplu 260,5 Nm, nici pe departe 280Nm, ce se vehiculeaza pe net doar cu fulie 15% si soft,usor de scris in reclama, greu de tot de facut in practica.
http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic. ... 250#p24366
Daca vezi si AFR-ul de care discutam acum ceva vreme vezi ca este la valoarea 12,23/1 ,tradus inseamna ca esti la limita la care incepi sa arunci benzina pe esapament pentru ca nu ai aer sa o arzi.
Nu e cazul sa gandesti la Mini la un cuplu de 325Nm, pentru ca asta ar insemna undeva la 350-400CP, adica o masina care merge pe remorca, te dai cu ea 2,3 manse,vii acasa si repari la ea pana la etapa urmatoare,sau te filmezi cu ea si postezi numai o parte de film,finalul cu motorul care explodeaza il decupezi sa nu te faci de ras.
Deci concluzia mea de nebatut-nu poti sa castigi 70Nm la R53 cu fuliue 15% si resoftare in regim safe.
Sa lamurim definitiv si chestia cu pedala de acceleratie si clapeta de acceleratie.
La Mini R50,R53,exista o mapa in soft numita "Throttle valve",2 axe ,RPM si imput de la potentiometru pedala cu valori(iesiri) in pozitie clapeta acceleratie(unghi sau procente,ce vrei sa alegi).Deci asta se misca in functie de ce turatie are motorul si de cat apesi pedala,
Mapa arata asa: La Diesel iti dau exemplu unul clasic 1,9 tdi,gama VW, exista o clapeta numai ca este clapeta de aer, nu de aceleratie, are doar 2 pozitii inchisa sau deschisa, nu este comandata de pedala(are cu totul alt rol)
Pedala de acceleratie intervine in mapa numita "Driver wish" sau mai pe romaneste"Ce vrea muschii mei"
Axele sunt RPM si pozitia pedalei dar valorile (iesirile) sunt mg Diesel/stroke.
Mapa arata cam asa: Singurele valori reale sunt cele de RPM, restul sufera corectii de factor si offset ca sa le transformi in marimi cuantificabile si este putin mai complicat sa explic.(Mapele in Winols nu se vad asa de bine in schimb pot fi vazute valorile exacte pe axa X si valoarea rezultata din mapa.
Mai clar aici pentru Diesel: Daca mai ai intrebari sau nelamuriri cu placere daca am un raspuns documentat.
http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic. ... 250#p24366
Daca vezi si AFR-ul de care discutam acum ceva vreme vezi ca este la valoarea 12,23/1 ,tradus inseamna ca esti la limita la care incepi sa arunci benzina pe esapament pentru ca nu ai aer sa o arzi.
Nu e cazul sa gandesti la Mini la un cuplu de 325Nm, pentru ca asta ar insemna undeva la 350-400CP, adica o masina care merge pe remorca, te dai cu ea 2,3 manse,vii acasa si repari la ea pana la etapa urmatoare,sau te filmezi cu ea si postezi numai o parte de film,finalul cu motorul care explodeaza il decupezi sa nu te faci de ras.
Deci concluzia mea de nebatut-nu poti sa castigi 70Nm la R53 cu fuliue 15% si resoftare in regim safe.
Sa lamurim definitiv si chestia cu pedala de acceleratie si clapeta de acceleratie.
La Mini R50,R53,exista o mapa in soft numita "Throttle valve",2 axe ,RPM si imput de la potentiometru pedala cu valori(iesiri) in pozitie clapeta acceleratie(unghi sau procente,ce vrei sa alegi).Deci asta se misca in functie de ce turatie are motorul si de cat apesi pedala,
Mapa arata asa: La Diesel iti dau exemplu unul clasic 1,9 tdi,gama VW, exista o clapeta numai ca este clapeta de aer, nu de aceleratie, are doar 2 pozitii inchisa sau deschisa, nu este comandata de pedala(are cu totul alt rol)
Pedala de acceleratie intervine in mapa numita "Driver wish" sau mai pe romaneste"Ce vrea muschii mei"
Axele sunt RPM si pozitia pedalei dar valorile (iesirile) sunt mg Diesel/stroke.
Mapa arata cam asa: Singurele valori reale sunt cele de RPM, restul sufera corectii de factor si offset ca sa le transformi in marimi cuantificabile si este putin mai complicat sa explic.(Mapele in Winols nu se vad asa de bine in schimb pot fi vazute valorile exacte pe axa X si valoarea rezultata din mapa.
Mai clar aici pentru Diesel: Daca mai ai intrebari sau nelamuriri cu placere daca am un raspuns documentat.