Pagina 1 din 2

Power and Torque

Scris: Mie Oct 03, 2012 10:35 pm
de adrian
ALXege uite aici un topic al lui Radu.Vorbim de fulie 19%, admisie si evacuare schimbate , water -air cooler, injectoare 450cc,soft dedicat.Rezultat de 224 HP si cuplu 260,5 Nm, nici pe departe 280Nm, ce se vehiculeaza pe net doar cu fulie 15% si soft,usor de scris in reclama, greu de tot de facut in practica.
http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic. ... 250#p24366
Daca vezi si AFR-ul de care discutam acum ceva vreme vezi ca este la valoarea 12,23/1 ,tradus inseamna ca esti la limita la care incepi sa arunci benzina pe esapament pentru ca nu ai aer sa o arzi.
Nu e cazul sa gandesti la Mini la un cuplu de 325Nm, pentru ca asta ar insemna undeva la 350-400CP, adica o masina care merge pe remorca, te dai cu ea 2,3 manse,vii acasa si repari la ea pana la etapa urmatoare,sau te filmezi cu ea si postezi numai o parte de film,finalul cu motorul care explodeaza il decupezi sa nu te faci de ras.
Deci concluzia mea de nebatut-nu poti sa castigi 70Nm la R53 cu fuliue 15% si resoftare in regim safe.

Sa lamurim definitiv si chestia cu pedala de acceleratie si clapeta de acceleratie.

La Mini R50,R53,exista o mapa in soft numita "Throttle valve",2 axe ,RPM si imput de la potentiometru pedala cu valori(iesiri) in pozitie clapeta acceleratie(unghi sau procente,ce vrei sa alegi).Deci asta se misca in functie de ce turatie are motorul si de cat apesi pedala,
Mapa arata asa:
MiNI PEDALA.jpg
La Diesel iti dau exemplu unul clasic 1,9 tdi,gama VW, exista o clapeta numai ca este clapeta de aer, nu de aceleratie, are doar 2 pozitii inchisa sau deschisa, nu este comandata de pedala(are cu totul alt rol)
Pedala de acceleratie intervine in mapa numita "Driver wish" sau mai pe romaneste"Ce vrea muschii mei"
Axele sunt RPM si pozitia pedalei dar valorile (iesirile) sunt mg Diesel/stroke.
Mapa arata cam asa:
Driver wish diesel.jpg
Singurele valori reale sunt cele de RPM, restul sufera corectii de factor si offset ca sa le transformi in marimi cuantificabile si este putin mai complicat sa explic.(Mapele in Winols nu se vad asa de bine in schimb pot fi vazute valorile exacte pe axa X si valoarea rezultata din mapa.
Mai clar aici pentru Diesel:
Driver wish 2.jpg
Daca mai ai intrebari sau nelamuriri cu placere daca am un raspuns documentat.

Re: Power and Torque

Scris: Mie Oct 03, 2012 11:16 pm
de ALXege
Foarte bun postul! Thumbs up pentru explicatii!

Doar ca nu ai inteles exact unde bateam cu unele afirmatii.
Spre exemplu:
E logic ca daca benzinarele ar putea dezvolta cuplu cat motoarele diesel ar face-o, insa presupun ca esti de acord cu mine ca si puterea s-ar mari in cazul asta.

Ex.:
Cooper S (benzina deci): 163CP / 210NM
un diesel oarecare: 150cp / 325NM

Urca cuplul Cooper-ului la 325NM (cat dieselul de mai jos), pe la ce putere te invarti? De ce?
Era fix un caz ipotetic prin care incercam sa explic relatia intre cuplu, turatie si putere. Si mi-ai dat dreptate, ar face 350-400CP, nu? :)
In ipoteza punerii in practica, logic ca nu ma astept sa fie si fiabil, at least nu cu interne stock :) Dar daca tot ai deschis discutia, de ce crezi ca nu e achievble cu alte interne (alt raport de compresie etc.)? Ma refer strict la motor, desigur ca apar apoi alte probleme, gen ambreiaj, volanta, planetare etc.

Cat despre valorile de cuplu date de Superchips, am si zis, nu am nici un fel de experienta cu Mini-urile, nu stiu cat de realiste sunt valorile, am plecat de la premisa ca nu le-au scos totusi din burta. E destul de clar acum ca undeva e o greseala si nu poate fi vorba de cresterea aia de cuplu, ti-am zis si ce mi-a dat de banuit oarecum de la inceput ca undeva trebuie sa fie o greseala (cresterea disproportionata intre putere si cuplu in cazul unei resoftari vs. puley kit + resoftare). Anyway, case closed sa zic asa :)

Legat de raspunsul pedalei de acceleratie: exista asadar o harta responsabila pentru asta :) Ok, principiul este diferit fata de un diesel (nu contest asta), insa efectul e acelasi, corect?
Stiu in mare si cum functioneaza un diesel, am unul modificat.

De curiozitate, cu ce te ocupi? Intr-adevar foarte bine documentate postarile tale!

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 12:11 am
de adrian
Fara sa ma laud.La 16 reparam motoare de orice fel.Au trecut 39.Acum ca hoby Mini Cooper,chiptuning.Lucrez cu Winols,ECM Titanium,Tunerpro,Galleto,MPPS,VAGSUITE,BMW GT1,INPA,VAGCOM,VAGTACHO,Canclip,MB Star,si 4 laptopuri.Asta tot pentru relaxare.Pentru bani lucrez la o firma germana de 14 ani,Leiter Maschinen Technische Abteilung,adica 50 turisme,20 doka+bus,23 camioane,50 excavatoare si incarcatoare,15 cilindri,utilaje de asfalt,3 statii de asfalt,sa mai zic?Aprox.1500000 km rulati pe drumuri.Cel mai in varsta de pe forum.

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 12:43 am
de ALXege
Eh, nu ti-am cerut chiar CV-ul :lol: Dar e evidenta experienta ta.

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 11:10 am
de cristi o'RAL
adrian vrea sa zica cu alte cuvinte ca face resoftari la excavatoare :P

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 12:42 pm
de adrian
cristi o'RAL scrie:adrian vrea sa zica cu alte cuvinte ca face resoftari la excavatoare :P
Cristi te tii de bancuri.
Daca bine imi aduc aminte soft=moale,si excavatorul este o scula tare, deci nu se potriveste cu o eventuala reinmuiere.

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 1:06 pm
de cristi o'RAL
poate ar trebui sa schimbati furnizorul de vaselina cu unul de creme, sa faceti excavatorul mai moale, mai matasos :P

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 1:18 pm
de dogarel
SILKY SMOOTH!!!
by Zohan

Re: Power and Torque

Scris: Joi Oct 04, 2012 1:43 pm
de adrian
In 84 am facut o gluma proasta.Am pus un ucenic sa se unga pe corp cu vaselina RUL 145 ,i-am spus ca face musculatura.Din pacate m-a crezut.Era o gluma clasica la combinatul siderurgic.

Re: Power and Torque

Scris: Mie Oct 10, 2012 10:33 pm
de ToyCooper82
bah dar desene animate nu aveti?