R53 S diverse probleme

dorelo
Membru nou
Mesaje: 4
Membru din: Dum Apr 30, 2023 12:36 pm

R53 S diverse probleme

Mesaj de dorelo »

Buna tuturor,

Imi cer scuze din start pentru istorisirea ce va urma dar in mintea mea anumite detalii par a fi relevante. :)

Sunt un proaspat posesor de R53 Cooper S, an de fabricatie 2006, 6 trepte Getrag. Masinuta are 100 000km, cumparata prin licitatii auto ca dealer cu ajutorul la ceva cunostiinte si este venita din Germania. Scriu asta in ideea in care km ar trebui sa fie reali (sper). Masina a avut trecuta in descriere doar o scurgere de ulei cand sta si a fost verificata de un mecanic in fuga si suparare care a mentionat doar o transpiratie la capacul culbutori. Inainte de cumparare cat si dupa am facut munca de informare: bloguri, forumuri Mini, Mod Mini de pe youtube, si am facut rost de manualul service de la Bentley Publishers. Dupa ore in sir de lecturat am observat ca oamenii ”mei” nu prea stiau la ce se uita si imi spuneau doar ce complicata e jucaria. Am urcat masina personal pe niste capre si intr-adevar era curata, am tras de roti si asa mai departe.
Am schimbat un rulment de sarcina stanga, uleiul (Liqui Moly HighTech Leichtlauf 5w-40), filtrele, antigelul (BMW Lifetime Coolant 87) si urma sa schimb uleiul de la cutia de viteza dar am renuntat momentan din cauza urmatoarelor probleme:

1. De cand a venit, masina scotea un tacanit de pe langa capac ce nu parea a fi de motor pe benzina dupa mine. La rece zgomotul era mai intens, motorul avea putin tremur dar cand se incalzea zgomotul disparea si mai aparea din cand in cand periodic. Am spus ca e posibil sa fie intinzatorul de lant dar mi s-a spus ca e probabil de la ulei, ca e vechi, intinzatorul fiind hidraulic si ca probabil trece cand schimb uleiul. Dupa ce am schimbat uleiul si cele de mai sus am ascultat si zgomotul parea sa fi disparut. No, am plecat cu masina catinel ca-n Ardeal si am mers vreo 10-15km, zgomotul fiind inexistent. Am scos masina pe drumuri mai prietenoase si am fost agatat instantaneu de senzatie: zambetul pana la urechi, accelerari, aruncat in viraje, urcat pe drum de munte (Paltinis) unde n-am fost cel mai bland, tot tacamul. Una peste alta am facut vreo 180km. Poate am fost orbit de senzatie si n-am bagat de seama dar toate pareau sa fie in regula plus minus. Intr-o seara am prins o portiune de drum dreapta, buna si lipsita de trafic unde am fortat-o mai mult (am tot dus-o prin 200ish). Dupa episodul asta, la 5 minute am oprit si masina avea un zgomot de diesel, tractoras. Panica evident, am mers frumos acasa iar de dimineata cand am pornit din nou masina zgomotul de tractoras diesel era tot acolo si dupa ce motorul era cald. Am luat masina am dus-o 2km intr-o parcare sigura fara sa trec de 2500 de turatii si acolo a ramas. Mentionez ca masina nu sa miscat pana n-am schimbat uleiul si filtrele mai mult de 4-5km, pe tot parcursul la cei 180km de dupa n-am avut pierderi de putere, uleiul l-am razverificat si e la nivel. De cand suna ca un tractoras am observat un relanti care nu mai e rotund (diferente de 1-200 rotatii) si o singura data la semafor am simtit un tremur mic in toata masina. Am comandat un intinzator de lant pentru ca am vazut ca e usor de schimbat si o sa pornesc de acolo. Avand in vedere ca zgomotul de tractoras e puternic, este vreo sansa sa fi rupt si ghidajele de plastic sau sa fi stricat si altceva? Cum as putea sa verific? Daca dupa ce schimb intinzatorul zgomotul dispare are rost sa-mi mai fac griji?

2. Ambreiajul prinde jos si se simte tare. Daca plec de pe loc fara sa accelerez putin mai mult am patit sa aud un zgomot de sub masina si sa trepideze masina. Am mai patit la vreo 2-3 accelerari puternice cand am schimbat DOAR din treapta 3 in 4 sa intre un miros intepator si puternic pentru cateva secunde in masina (ca de frane). Nu stiu exact daca patineaza deoarece n-am mai trecut printr-un ambreiaj pana acum, nu prea pare dupa mine. Banuiesc ca am nevoie de un ambreiaj nou. Din ce am vazut pe forum service dedicat Mini este doar la Arad si Bucuresti ambele fiind la o distanta destul de mare de Sibiu. Imi puteti sugera va rog un ambreiaj si un mecanic competent pe Mini in Sibiu sau macar undeva putin mai aproape?

3. Inainte de schimbarea uleiului, cand era pornita si ajungea la temperatura normala daca accelerai pe loc, scurt, 4-5000 de turatii, pe evacuare iesea un puf de fum negru, aproape nesesizabil. Mi-au spus tot asa ca e posibil sa fie de la ulei si intr-adevar problema a disparut dupa ce am schimbat uleiul. Ar trebui sa-mi fac griji de ceva?

4. Capota nu se inchide corect. Pe partea stanga capota pare ca nu se blocheaza in broasca si sare inapoi. Am luat o broasca din dezmembrari si problema e tot acolo. Am testat cu o surubelnita si broasca din dreapta sta blocata pe cand cea din stanga sare si nu sta in pozitie. Maneta din interiorul masini nu prezinta nicio rezistenta si nici nu se duce la loc dupa ce deschizi capota. Singura diferenta observata e ca biluta cablului de pe partea dreapta mai are vreo 2-3cm de cablu pana ajunge la peretele broastei pe cand la cea din stanga biluta e lipita de perete tot timpul. Se poate sa fie cablul? Are cineva vreo sugestie/idee?

De cand a venit si pana acum masina nu a avut niciun martor aprins.

Imi cer scuze din nou pentru romanul de mai sus, sper ca cineva sa aiba rabdarea necesara sa-l citeasca si poate prin ceva bunavointa sa ma ajute.

Pe multi dintre voi sper sa va cunosc personal la MMD23 daca ma ajuta norocul si masinuta.

Multumesc anticipat si o seara faina!
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2180
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: R53 S diverse probleme

Mesaj de Sharpe »

cauta un service MINI , zgomotul de tractoras poate fi de la intinzator ,dar poate fi de la tacheti
.......ghost...
Scrie răspuns