Mini One SPD
Mini One SPD
Hello,
Eu sunt Dan. Sunt din Timisoara si sunt posesorul unui Mini One de aprox. 1 an.
Am cumparat masina de proiect, vreau sa scot maxim din ea.
Masina este din 2001, Mini One 1.6 90cp.
Dotari minime, clima, casetofon, cd-changer.
A fost lovita in fata si reparata cam prost. Altfel sasiul este drept, motorul merge bine, nu e ruginita
Aici sunt niste poze cu masina cand am luat-o.
Imediat dupa ce am luat masina i-am facut o revizie completa.
- schimbat toate lichidele din masina cu echivalent Motul
- schimbat bujii Denso Iridium
- curatat motor si injectie
- filtre
- stergatoare
Am "stickerit" masina sa arate mai interesant.
Apoi a urmat resoftare si test dyno.
Rezultat: +27cp
Eu sunt Dan. Sunt din Timisoara si sunt posesorul unui Mini One de aprox. 1 an.
Am cumparat masina de proiect, vreau sa scot maxim din ea.
Masina este din 2001, Mini One 1.6 90cp.
Dotari minime, clima, casetofon, cd-changer.
A fost lovita in fata si reparata cam prost. Altfel sasiul este drept, motorul merge bine, nu e ruginita
Aici sunt niste poze cu masina cand am luat-o.
Imediat dupa ce am luat masina i-am facut o revizie completa.
- schimbat toate lichidele din masina cu echivalent Motul
- schimbat bujii Denso Iridium
- curatat motor si injectie
- filtre
- stergatoare
Am "stickerit" masina sa arate mai interesant.
Apoi a urmat resoftare si test dyno.
Rezultat: +27cp
Re: Mini One SPD
Cu niste piese ieftine de pe eBay am instalat computer de bord.
Diagnoza completa, eliminat toate erorile, anulat airbag-uri si centuri.
Niste roti noi
Prima problema mai mare: s-a rupt fulia de vibrochen in doua bucati. Am facut una noua din aluminiu. Identica cu cea originala, mult mai usoara, o treime de pret
Intre timp am mai schimbat:
- brat spate
- treger (era muci)
- radiator apa (lipsea o clema, am vrut sa arata perfect )
- supapa PCV
- placute spate
- capete de bara
- bielete antiruliu
- burduf planetara
- inca o revizie la motor (la 10k km)
- volan sport
Hmmm... Si nu mai tin minte altele.
Dar asteapta in garaj bara fata Aero, bara spate R53, bandouri laterale noi.
Urmeaza curand multe altele
Diagnoza completa, eliminat toate erorile, anulat airbag-uri si centuri.
Niste roti noi
Prima problema mai mare: s-a rupt fulia de vibrochen in doua bucati. Am facut una noua din aluminiu. Identica cu cea originala, mult mai usoara, o treime de pret
Intre timp am mai schimbat:
- brat spate
- treger (era muci)
- radiator apa (lipsea o clema, am vrut sa arata perfect )
- supapa PCV
- placute spate
- capete de bara
- bielete antiruliu
- burduf planetara
- inca o revizie la motor (la 10k km)
- volan sport
Hmmm... Si nu mai tin minte altele.
Dar asteapta in garaj bara fata Aero, bara spate R53, bandouri laterale noi.
Urmeaza curand multe altele
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Mini One SPD
bine ai venit!
daca tot o bibilesti atat, nu vrei sa ne-o arati la intalnirea nationala din 28-30 iunie de la moeciu?
daca tot o bibilesti atat, nu vrei sa ne-o arati la intalnirea nationala din 28-30 iunie de la moeciu?
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: Mini One SPD
Nu cred ca pot sa ajung. Dar pot sa incerc
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Mini One SPD
nu te tine fulia de aluminiu pana acolo?
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: Mini One SPD
Si eu am un dubiu legat de fulia de aluminiu.Pentru ca arborele cotit atinge 6500rot/min, obligatoriu trebuie echilibrata dinamic.Bara din aluminiu din care se confectioneaza ar trebui sa provina de la un semifabricat forjat,sau Dural(Al+Cu+Si+Mn) tratat termic.In nici un caz un aluminiu turnat simplu.La fuliile din Al se face si un tratament termic de durificare exterioara, in zona de contact a curelei de agregate.cristi o'RAL scrie:nu te tine fulia de aluminiu pana acolo?
Softul pentru diagnoza este GT1?
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Mini One SPD
Bun venit Dan! sa te bucuri de MINI si, vorba lui Cristi, te asteptam la myMINI days
Re: Mini One SPD
Fulia tine fara probleme
Nu am timp din pacate sa ajung la intalnire. Dar sigur anul viitor ne vedem.
Softul de diagnoza da, este GT1.
Fulia este facuta pe strung electronic, echilibrata.
Si o am pe masina de mai bine de 6 luni, aprox. 20k km. Merge perfect.
Cand ating 20k km se va da jos si se va analiza uzura ei.
Daca totul este ok, intra in productie de serie si se poate cumpara
PS: Nu ai nevoie de tratament pe aluminiu, pentru ca aluminiul este mai tare ca si cauciucul. Asta nu e o problema, in mod sigur. Singura problema care poate aparea este prinderea pe vibrochen. Acolo ai aluminiu pe otel, acolo poate aparea uzura. Daca acolo totul este ok atunci fulia este functionala. Si poti sa te uiti si la alte firme din alte tari care vand fulii de aluminiu, nici una nu are vreun tratament pe partea exterioara care are contact cu cureaua.
Nu am timp din pacate sa ajung la intalnire. Dar sigur anul viitor ne vedem.
Softul de diagnoza da, este GT1.
Fulia este facuta pe strung electronic, echilibrata.
Si o am pe masina de mai bine de 6 luni, aprox. 20k km. Merge perfect.
Cand ating 20k km se va da jos si se va analiza uzura ei.
Daca totul este ok, intra in productie de serie si se poate cumpara
PS: Nu ai nevoie de tratament pe aluminiu, pentru ca aluminiul este mai tare ca si cauciucul. Asta nu e o problema, in mod sigur. Singura problema care poate aparea este prinderea pe vibrochen. Acolo ai aluminiu pe otel, acolo poate aparea uzura. Daca acolo totul este ok atunci fulia este functionala. Si poti sa te uiti si la alte firme din alte tari care vand fulii de aluminiu, nici una nu are vreun tratament pe partea exterioara care are contact cu cureaua.
Re: Mini One SPD
Cauciucul este folosit la modelele mai vechi R50 pentru amortizarea vibratiilor, solutie la care s-a renuntat la R50 dupa iulie 2004 si s-a introdus fulia monobloc din fonta.O fulie de aluminiu are butuc de otel si aluminiu turnat centrifugal,dar nu pentru arborele cotit,asta pentru ca aceasta antreneaza alternatorul, compresorul de clima,etc.si presiunea pe fulie este destul de mare.Nu te supara dar cred ca solutia ta nu este viabila,nu se merita facuta la un motor care atinge 6500U/min.Daca nu rezista, daunele vor fi mult mai mari decat diferenta de pret dintre fulia originala si cea fabricata artizanal.thezapper scrie:Fulia tine fara probleme
Nu am timp din pacate sa ajung la intalnire. Dar sigur anul viitor ne vedem.
Softul de diagnoza da, este GT1.
Fulia este facuta pe strung electronic, echilibrata.
Si o am pe masina de mai bine de 6 luni, aprox. 20k km. Merge perfect.
Cand ating 20k km se va da jos si se va analiza uzura ei.
Daca totul este ok, intra in productie de serie si se poate cumpara
PS: Nu ai nevoie de tratament pe aluminiu, pentru ca aluminiul este mai tare ca si cauciucul. Asta nu e o problema, in mod sigur. Singura problema care poate aparea este prinderea pe vibrochen. Acolo ai aluminiu pe otel, acolo poate aparea uzura. Daca acolo totul este ok atunci fulia este functionala. Si poti sa te uiti si la alte firme din alte tari care vand fulii de aluminiu, nici una nu are vreun tratament pe partea exterioara care are contact cu cureaua.
Eu nu as monta asa ceva la masina mea.Dar iti doresc sa te tina si sa nu ai probleme.
Oricum va apare uzura in zona canalelor V, asta fara dubiu,poti verifica asta cu un sablon facut dupa o fulie originala si compar-o cu profilul fuliei tale dupa 20.000km.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Mini One SPD
Hello. Nu am mai scris de ceva vreme. Intre timp multe upgrade-uri
Am schimbat cutia de viteze cu una de Cooper S in 6 viteze, cu tot ce inseamna asta (o gramada de piese).
O data cu cutia am dat jos clima de pe masina cu tot, curea mai scurta.
Dat jos si stergatorul din spate cu motoras cu tot si farurile de ceata.
Am recodat cateva module si am activat viteza pe computerul de bord si multe altele.
Cateva poze: Daca intereseaza pe cineva sa faca aceasta conversie pot sa scriu detaliat ce a fost nevoie si cum.
Mai sunt o multime de piese in garaj pe care urmeaza sa le montez cat de curand.
Va tin la curent
Am schimbat cutia de viteze cu una de Cooper S in 6 viteze, cu tot ce inseamna asta (o gramada de piese).
O data cu cutia am dat jos clima de pe masina cu tot, curea mai scurta.
Dat jos si stergatorul din spate cu motoras cu tot si farurile de ceata.
Am recodat cateva module si am activat viteza pe computerul de bord si multe altele.
Cateva poze: Daca intereseaza pe cineva sa faca aceasta conversie pot sa scriu detaliat ce a fost nevoie si cum.
Mai sunt o multime de piese in garaj pe care urmeaza sa le montez cat de curand.
Va tin la curent