Pagina 1 din 2

Ambreiaj defect ?

Scris: Sâm Apr 18, 2015 6:56 am
de MihailP
Salutari !
Din ianuarie sunt posesorul unui MINI Cooper R50, an fabricatie 2004. Toate bune si frumoase, mai ales masina :D . Eu am luat-o la 162000 km si de atunci am mai mers cu ea maxim 2000. Si-acum apar problemele . Ambreiajul a fost foarte tare de cand am cumparat masina, tinea foarte jos aproape de podea, iar la plecarea de pe loc trebuia sa o turez mai mult ca sa nu mi apara un tremurat imediat dupa ce decuplam si uneori cand mergeam in marsalier tremura ca si cum agata ceva.
De curand ma hotarasem sa-i schim uleiul de servo (Pentoshin) si uleiul la cutie( de origine si ala), dar ieri de dimineta a inceput sa-mi agate si in treapta 1, apoi cand am condus-o la pranz mi s-a blocant in treapta 1, am scos-o din viteza cu greu. Bagata in treapta 1 si cu ambreiajul cuplat motorul avea si un tremurat, apoi am patit la fel si in marsalier, in plus acum intra greu in marsalier si se aude zgomot.
Eu ma rog sa fie ambreiajul, deja am vorbit cu mecanicul si luni il schimb. Si el a zis ca ar fi ambreiajul/placa de presiune, dupa ce i-am aratat cu masina pe loc simptomele.
Voi ce ziceti ? Orice parere e binevenita.
P.S. Poze si parereri despre masina o sa va impartasesc dupa ce rezolv problema si o spal. Trebuie spalata cam des, e neagra cu plafonul alb :)

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Sâm Apr 18, 2015 7:15 am
de adrian
Teoretic mecanicul are dreptate, este un ambreiaj defect.Daca masina este fabricata inainte de 07.2004,atunci atentie si la cutia de viteze, este Midland,care este mai sensibila.Nu trebuia sa mergi cu masina daca avea simptomele descrise, trebuia sa o repari imediat.

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Sâm Apr 18, 2015 7:25 am
de MihailP
Mi-e frica sa si pronunt "cutie de viteze". Prima inmatriculare a fost in 05.2004, deci e inainte. Mai discutasem si saptamana trecuta despre ambreiaj si uite ca a si crapat. Desi nu ma pricep deloc, am simtit ca era in neregula.

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Sâm Apr 18, 2015 8:36 am
de Sharpe
schimba kitul de ambreiaj ,schimba uleiul de cutie.
cand il dai jos pe cel vechi vezi cata pilitura iese din cutie ,daca ies bucati de metal atunci trebuie sa umbli in cutie

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Lun Apr 20, 2015 6:02 pm
de MihailP
Am desfacut ambreiajul, iar situatia e cam asa :
- rulment ambreiaj facut praf
- placa presiune sparta
- uleiul din cutie este curat, fara span sau bucati insa furca de la cutie este fisurata.
Am comandat-o, sper sa ajunga saptamana asta.
Alta problema e ca pierd ulei, nu mult, insa se pierde de undeva din partea de sus a motorului. Daca v-ati lovit de problema asta, poate ma ajutati cu ceva indicii. Mecanicul crede ca pierde pe la capacul de la culbutori. Exista vreo meteahna cunoscuta in sensul asta ?
In functie de cum se finalizeza reparatiile iau in considerare si o inscriere pe lista suplimentara pentru MMD 15 :roll:

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Lun Apr 20, 2015 6:34 pm
de cristi o'RAL
si la mine pare sa curga putin pe la capac, spre partea dreapta a masinii, dar nu a fost o problema, n-am completat in ultimii ani mai mult decat restul de bidon ramas de la schimb.
daca tot esti in service, schimba si garnitura aia, n-ar trebui sa fie mare lucru.

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Lun Apr 20, 2015 6:46 pm
de MihailP
O sa revin cu poze cu furca fisurata, poate cineva va avea aceeasi problema si ii va fi de folos. Eu sper sa nu fie cazul, mai ales ca vad cum factura mea se cam umfla :roll: . Aveti idee daca din cauza ambreiajului s-a fisurat furca, sau invers ?

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Lun Apr 20, 2015 9:06 pm
de adrian
N-ai ghicit cu furca,s-a fisurat de enervare ca a impins cu rulmentul ala defect o placa de presiune si ea defecta cateva mii de km pana cand a zis "ajunge ,m-am saturat ,ma fisurez ca nu mai tine"

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Mar Apr 21, 2015 1:24 pm
de Sharpe
daca curge ulei pe sub admisie este de la senzorul de vibrochen

Re: Ambreiaj defect ?

Scris: Joi Apr 30, 2015 5:27 pm
de MihailP
Poza cu furca defecta.

Imagine

Am rezolvat problemele prin schimbarea kit ului de ambreiaj, schimbare furca cutie plus bucsele aferente.
Am mai schimbat uleiul de servo, uleiul de cutie, iar pierderile de ulei le-am rezolvat prin schimbarea setului de garnituri ale capacului de la culbutori.
Urmeaza sa vad cum se simte la condus masina dupa toate reparatiile facute. La buzunar am vazut cum se simte :roll: