SpOOk scrie:Nu stiam de pompa, foarte buna remarca. Ma gandesc ca este mai bun strict din punctul de vedere al circulatiei aerului, intrucat in compartimntul motor se ridica tot aerul cald in intercooler si are si gaura din capota micuta si sistemul ai sus mentionat e racit din fata, unde e mai eficient. Deocamdata inca sunt la nivelul de documentare. Pe mine ma intereseaza acest sistem strict din puncul de vedere al cresterii fiabiliatii. Consider ca 200-210 cai sunt arhisuficienti pentru modelul acesta. Poate cu un limited slip diff, e alta discutie, dar deocamdata eu vreau sa-mi construiesc un motor sa arda cat mai curat.
Ma mai gandeam la perechea asta:
http://www.mishimoto.com/mishimoto-alum ... er-01.html +
http://www.mishimoto.com/mishimoto-fans.html
Intercoolerul racit cu apa este un schimbator de caldura in contracurent, si eficienta lui este data de 2 factori:
1.diferenta de temp. dintre agentul de racire(apa) si mediul care trebuie racit(aerul furnizat de compreesor)
2.Viteza de circulatie a apei in intercooler, -din pacate aici avem o problema-cu o pompa slabuta de-abia misti apa cu ea prin radiatorul ala,si una mai mare si fiabila este destul de scumpa,sare de 250Euro.
Pentru un target de 200-210HP , nu ai nevoie de nimic din toate astea,pentru 200HP, este de ajuns Cold Intake, fulie 17%,o evacuare sport si soft, pentru 210-225HP mai ai nevoie de injectoare marite, cele stock de 320cc merg deja la 88% duty cycle,peste valoarea asta stau deschise la max. ca niste robineti de benzina, nu ca niste injectoare.
Radiatorul de racire al motorului este oricum supradimensionat din proiectare.
Electroventilatoarele originale ale masinii sunt de mare calitate si fiabilitate, mult peste tot felul de "suflatoare de aer" propuse de diferite firme de pe net.In general este bine sa eviti , sau sa alegi cu mare grije, tot felul de solutii minune de pe net care te asigura ca sunt mai bune, mai fiabile, mai puternice, mai zglobii,mai nervoase decat componentele originale ale masinii.De obicei este doar un text facut sa vanda un produs de calitate indoielnica.
Apropo de Intercooler, daca te uiti la cele de pe VW Golf-1,9TDI,este doar putin mai mare decat cel stock de pe R53, si tine cont ca lucreaza la presiuni de aer mai mari decat R53 si consuma cu 60% mai mult aer decat un benzinar cu cilindree echivalenta.