help
Scris: Sâm Oct 31, 2015 9:34 pm
Dragi prieteni,
Sunt nou în domeniu (posesor de Mini). Am cumpărat-o pentru că mi-a fost drag de ea. În seara asta am vrut să iau ceva din portbagaj, însă nu am putut să o deschid din telecomandă, am deschis-o cu cheia. Portbagajul nu l-am putut deschide, portiera din dreapta nu, deschiderea capotei motorului se face din dreapta interior. Ceasul central, în zona afișării kilometrajului, pâlpâia, motorul nu a mai pornit. Mi-a fost frică să nu fie un scurt circuit, din fericire am un heblu din care am oprit acumulatorul. Când învârt cheia nu se întâmplă absolut nimic. Să fi murit bateria? Ieri am pornit-o și a plecat la sfert de cheie. Cred că la vârsta mea de aproape 50 de ani am avut 12-14 mașini, nu mi s-a întâmplat niciodată așa ceva (din păcate este prima mașină rulată pe care o cumpăr, așa că nu știu cum șă mă comport cu ea, n-am ținut o mașină nouă mai mult de doi ani, doi ani și câteva luni).
P.S.Am fost la NorAuto acum câteva săptămâni. am vrut să schimb uleiul și antigelul. La un moment dat, mi s-a părut că durează mult prea mult și m-am dus în atelier, să văd ce se întâmplă (nu-mi place ca atunci când am ceva de lucru să-mi stea cineva în cârcă, eu fiind inginer constructor de drumuri și poduri, așa că nici eu nu vreau să stau în cârca altuia). Flăcăul care se ocupa de lucrare mi-a spus că nu poate să-mi schimbe filtrul de ulei, din cauză că nu poate să-l desfacă. Bineînțeles că m-am speriat și i-am cerut să-mi facă doar diagnoza. Am plecat și m-am dus la un alt service, recomandat de superspecialiști. Mi-au spus că nu înțeleg nimic din devizul celor de la NorAuto (mă rog, exagerez, nici chiar nimic, numărul de înmatriculare mi l-au scris corect). M-am întors la NorAuto, cu devizul lor. Mari surprize mi s-au petrecut. Au intrat în panică din cauză că nimeni nu pricepea nimic din deviz, iar ei mă întrebau pe mine ce înseamnă codurile alea de piese, cu litere și cifre. Prima oară m-au întrebat ce înseamnă montaj suport braț. Răspunsul e unul simplu și anume un montaj de suport braț. L-am întrebat pe flăcău ce anume a văzut el astfel încât să recomande montajul unui suporț de braț. Ca să nu mai spun că articolele de montaj, adică manoperă, sunt mai multe decât piesele, adică materialele. I-am cerut să facă un lucru de bun simț și anume ca toate piesele pe care mi le schimbă să fie stânga dreapta (chiar cred că e o chestie de bun simț, atâta vreme cât eram dispus să plătesc). Îmi răspunde că nu are decât un pivot (stânga). Îi spun că pe factură mi-a trecut 2 pivoți. De ce mi-ai trecut 2 pivoți dacă nu ai decât unul? Păi dumneavoastră aveți nevoie de doi. Păi, zic eu, îl ai și pe al doilea? Nu! Amice, care dintre noi e mai mare dobitoc? Suportul de braț mi l-ai trecut pe factură, dar acum nu-ți mai aduci aminte ce e ăla; bucșa de bară stabilizatoare este 20 de lei iar montajul tău este (pentru două bucșe) 360 de lei. Ca să fie toată treaba completă, în final, deși, așa cum v-am spus deja, nu sunt specialistul probei, i-am mai aruncat o capcană: maestre, măcar geometria mi-o faci? Sigur șefule, nici măcar nu te mai programez, te bag direct, acum, în spate! Păi măi flăcăule, cum faci tu geometria fără să schimbi măcar o piesă de geometri, direcție, suspensie, deși tu ești magazin de piese auto (adică nu de cârnați, cartofi sau ardei iuți).
Sunt nou în domeniu (posesor de Mini). Am cumpărat-o pentru că mi-a fost drag de ea. În seara asta am vrut să iau ceva din portbagaj, însă nu am putut să o deschid din telecomandă, am deschis-o cu cheia. Portbagajul nu l-am putut deschide, portiera din dreapta nu, deschiderea capotei motorului se face din dreapta interior. Ceasul central, în zona afișării kilometrajului, pâlpâia, motorul nu a mai pornit. Mi-a fost frică să nu fie un scurt circuit, din fericire am un heblu din care am oprit acumulatorul. Când învârt cheia nu se întâmplă absolut nimic. Să fi murit bateria? Ieri am pornit-o și a plecat la sfert de cheie. Cred că la vârsta mea de aproape 50 de ani am avut 12-14 mașini, nu mi s-a întâmplat niciodată așa ceva (din păcate este prima mașină rulată pe care o cumpăr, așa că nu știu cum șă mă comport cu ea, n-am ținut o mașină nouă mai mult de doi ani, doi ani și câteva luni).
P.S.Am fost la NorAuto acum câteva săptămâni. am vrut să schimb uleiul și antigelul. La un moment dat, mi s-a părut că durează mult prea mult și m-am dus în atelier, să văd ce se întâmplă (nu-mi place ca atunci când am ceva de lucru să-mi stea cineva în cârcă, eu fiind inginer constructor de drumuri și poduri, așa că nici eu nu vreau să stau în cârca altuia). Flăcăul care se ocupa de lucrare mi-a spus că nu poate să-mi schimbe filtrul de ulei, din cauză că nu poate să-l desfacă. Bineînțeles că m-am speriat și i-am cerut să-mi facă doar diagnoza. Am plecat și m-am dus la un alt service, recomandat de superspecialiști. Mi-au spus că nu înțeleg nimic din devizul celor de la NorAuto (mă rog, exagerez, nici chiar nimic, numărul de înmatriculare mi l-au scris corect). M-am întors la NorAuto, cu devizul lor. Mari surprize mi s-au petrecut. Au intrat în panică din cauză că nimeni nu pricepea nimic din deviz, iar ei mă întrebau pe mine ce înseamnă codurile alea de piese, cu litere și cifre. Prima oară m-au întrebat ce înseamnă montaj suport braț. Răspunsul e unul simplu și anume un montaj de suport braț. L-am întrebat pe flăcău ce anume a văzut el astfel încât să recomande montajul unui suporț de braț. Ca să nu mai spun că articolele de montaj, adică manoperă, sunt mai multe decât piesele, adică materialele. I-am cerut să facă un lucru de bun simț și anume ca toate piesele pe care mi le schimbă să fie stânga dreapta (chiar cred că e o chestie de bun simț, atâta vreme cât eram dispus să plătesc). Îmi răspunde că nu are decât un pivot (stânga). Îi spun că pe factură mi-a trecut 2 pivoți. De ce mi-ai trecut 2 pivoți dacă nu ai decât unul? Păi dumneavoastră aveți nevoie de doi. Păi, zic eu, îl ai și pe al doilea? Nu! Amice, care dintre noi e mai mare dobitoc? Suportul de braț mi l-ai trecut pe factură, dar acum nu-ți mai aduci aminte ce e ăla; bucșa de bară stabilizatoare este 20 de lei iar montajul tău este (pentru două bucșe) 360 de lei. Ca să fie toată treaba completă, în final, deși, așa cum v-am spus deja, nu sunt specialistul probei, i-am mai aruncat o capcană: maestre, măcar geometria mi-o faci? Sigur șefule, nici măcar nu te mai programez, te bag direct, acum, în spate! Păi măi flăcăule, cum faci tu geometria fără să schimbi măcar o piesă de geometri, direcție, suspensie, deși tu ești magazin de piese auto (adică nu de cârnați, cartofi sau ardei iuți).