R53 - Problema alimentare
Scris: Lun Aug 14, 2017 8:53 am
Salutare si bine v-am regasit cu un nou episod din serialul Mini-mania.
Am urmatoarele erori:
P0130 - asta e de cand lumea si dispare la drumuri lungi. Nimic ciudat, e senzorul de oxigen caruia nu-i place mersul mult prin oras.
P1237 - noua
P1688 - noua
Acum simptomele:
- a crescut putin consumul, de la 10.4 la 11.4 (ar e posibil partial sa se datoreze si ultilizarii AC-ului mai des in ultima perioada)
- rar, cand sta la ralanty, incepe sa trepideze, scad turatiile destul de mult, dar dupa ce o turez putin isi revine. Mentionez ca problema asta a avut-o de cand am luat masina, dar s-a rarit considerabil si face mult mai putin urat de cand i-am schimbat pompa de benzina.
- ocazional (mai des cand am AC-ul pornit) la plecari puternice de pe loc imi taie gazul complet pt o fractiune de secunda. Asta e cea mai noua si cea mai ingrijoratoare.
- am observat ca a inceput sa miroasa mai mult timp a amestec bogat de combustibil dupa ce pornesc motorul si mult mai rau ca inainte.
- cand am AC_ul pornit se aude un fluierat in sistemul audio, ca si cum as avea turbina. Acesta creste in intensitate odata cu turatiile motorului. Ma gandesc ca e vre-un contact imperfect pe undeva. La o singura masina am mai auzit ciudatenia asta, la un Peugeot 607 mai vechi - exact acelasi fluierat (ala spre deosebire de al meu chiar avea turbina)
E clar ca e ceva la alimentare.
Senzorii lambda au fost schimbati cu unii Bosch (ambii).
Am schimbat pompa de benzina acum 1an jumatate.
Filtrul de benzina a fost schimbat odata cu pompa.
Bypass valve nou acum 2 ani.
Senzorul MAP, regulator presiune benzina, furtun vacuum regulator presiune, PCV valve.
Bobina inductie + fise de vreo 2 ani schimbate.
Anul trecut, in aceeasi perioada, aveam niste probleme serioase cu ea, la modul ca imi mergea motorul in 3 cilindrii, nu avea nimic legat de aprindere, am plimbat-o in decurs de vreo 2 luni pe la 4 service-uri si n-a stiut nimeni ce a avut. Si-a revenit de la sine si n-a mai avut nimic de atunci asemanator (eu am suspectat o mizerie intr-un injector, tocmai folosisem un aditiv de combustibil inainte si ma gandesc ca poate a desprins mizerii de pe instalatie - nu stiu, zic si eu)
Motorul in rest functioneaza foarte bine, nu mananca un strop de ulei intre schimbari, radiator, termostat, vas de expansiune, antigel, spercharger (nou varianta facelift) si pompa apa schimbate recent si functioneaza totul in parametrii.
Eu suspectez injectoare sau clapeta acceleratie.
V-am lansat tema noua de gandire pentru vacanta
Am urmatoarele erori:
P0130 - asta e de cand lumea si dispare la drumuri lungi. Nimic ciudat, e senzorul de oxigen caruia nu-i place mersul mult prin oras.
P1237 - noua
P1688 - noua
Acum simptomele:
- a crescut putin consumul, de la 10.4 la 11.4 (ar e posibil partial sa se datoreze si ultilizarii AC-ului mai des in ultima perioada)
- rar, cand sta la ralanty, incepe sa trepideze, scad turatiile destul de mult, dar dupa ce o turez putin isi revine. Mentionez ca problema asta a avut-o de cand am luat masina, dar s-a rarit considerabil si face mult mai putin urat de cand i-am schimbat pompa de benzina.
- ocazional (mai des cand am AC-ul pornit) la plecari puternice de pe loc imi taie gazul complet pt o fractiune de secunda. Asta e cea mai noua si cea mai ingrijoratoare.
- am observat ca a inceput sa miroasa mai mult timp a amestec bogat de combustibil dupa ce pornesc motorul si mult mai rau ca inainte.
- cand am AC_ul pornit se aude un fluierat in sistemul audio, ca si cum as avea turbina. Acesta creste in intensitate odata cu turatiile motorului. Ma gandesc ca e vre-un contact imperfect pe undeva. La o singura masina am mai auzit ciudatenia asta, la un Peugeot 607 mai vechi - exact acelasi fluierat (ala spre deosebire de al meu chiar avea turbina)
E clar ca e ceva la alimentare.
Senzorii lambda au fost schimbati cu unii Bosch (ambii).
Am schimbat pompa de benzina acum 1an jumatate.
Filtrul de benzina a fost schimbat odata cu pompa.
Bypass valve nou acum 2 ani.
Senzorul MAP, regulator presiune benzina, furtun vacuum regulator presiune, PCV valve.
Bobina inductie + fise de vreo 2 ani schimbate.
Anul trecut, in aceeasi perioada, aveam niste probleme serioase cu ea, la modul ca imi mergea motorul in 3 cilindrii, nu avea nimic legat de aprindere, am plimbat-o in decurs de vreo 2 luni pe la 4 service-uri si n-a stiut nimeni ce a avut. Si-a revenit de la sine si n-a mai avut nimic de atunci asemanator (eu am suspectat o mizerie intr-un injector, tocmai folosisem un aditiv de combustibil inainte si ma gandesc ca poate a desprins mizerii de pe instalatie - nu stiu, zic si eu)
Motorul in rest functioneaza foarte bine, nu mananca un strop de ulei intre schimbari, radiator, termostat, vas de expansiune, antigel, spercharger (nou varianta facelift) si pompa apa schimbate recent si functioneaza totul in parametrii.
Eu suspectez injectoare sau clapeta acceleratie.
V-am lansat tema noua de gandire pentru vacanta