The Grey Jr.
Scris: Mie Mar 14, 2018 11:45 pm
Va salut si ma bucur ca v-am gasit, dealtfel ma asteptam sa existe aceasta comunitate.
Vi-l prezint pe The Grey Jr., (The Grey Senior e un pic altfel )
Mini Cooper, RC31 scrie pe undeva parca, prima inmatriculare 01.06.2002, 1,6 benzinar, 116 CP, WMWRC31030TB72018, 177.000 km.
Nu am inca poze cu minunea tehnologiei britanice asezonata cu carnati+varza+bere, promit ca le produc si le public aici.
Echipare:
-aer conditionat
-computer de bord
-ABS
-ASC
-oglinzi electrice si incalzite
-scaune incalzite
-pilot automat
-geamuri electrice
-trapa panoramica electrica(intr-o stare impecabila)
-6 airbag uri
-volan reglabil pe inaltime
-scaune reglabile
-radio cd cu mp 3 si functie de conectare a telefonului
-jante aliaj pe 16 cu cauciucuri runflat
-senzor presiune pneuri
Masina a fost cumparata din prima, ca sa zic asa, adica mi-a cazut cu tronc din descriere, am vazut-o, am pornit-o, am ascultat-o si am luat-o. Fara drive test, fara control de rampa
Nu am achizitionat-o pentru mine, ci pentru fiica mea, dar am un sentiment asa ca o sa ma lipesc si eu de ea, cat de mult se va putea, sunt sigur ca fata mea, desi ii place The Grey Senior, se va indragosti de The Grey Jr..
Ieri am facut schimbul bani-masina, astazi am parcurs vreo 30 km prin Bucureshit si…e cumva, intr-un fel, altfel…greu de descris, cum sa zic…te imbarci zambind, debarci zambind , desi eu mai fac si grimase, din cauza de oase proaste
Nu degeaba se spune: trebuie sa o conduci intai, apoi sa zici ceva…Mini iti da o stare de spirit aparte…o zic eu doar dupa o zi de condus...
Merge de trasneste, nici eu nu stiu cum (va zic mai jos de ce zic asta), trage foarte bine, relanti stabil.
Poate sunt subiectiv, avand in vedere ca in ultimii 15 ani am condus exclusiv diesel.
Interiorul este super ingrijit, arata foarte bine raportat la anii, kilometri si cei 3 proprietari anteriori din RO, despre cel/cei din DE nu stiu nimic.
Exteriorul arata si acesta foarte bine, nu am mai nimic de reprosat, cu exceptia unei GRAVE probleme: emblema din bot este vopsita complet cu negru
Am comandat-o astazi la BMW, alde OLX&co cer pe emblema second-hand cat cere Bavaria pe una noua.
A, si bandoul orizontal de pe hayon, original cromat, acum vopsit cu ceva spray gri, care se ia cu unghia. Il voi curata, daca are un defect din cauza caruia a fost vopsit il voi inlocui. As aprecia daca mi-ati indica un parc de dezmembrari de unde pot procura piesa respectiva, nu tin neaparat sa pun noua dar sa arate bine si sa nu coste cat una noua. Daca nu se gaseste, sau onor dezmembratorii cer pe piese SH cat cere reprezentanta pe piese noi, voi comanda pe original.
Astazi am facut controlul minutios:
Este evident ca varsta, cele 6 ocoluri ale Pamantului si actiunile unor indivizi mai putin pregatiti in ale reparatiilor auto au lasat urme, care vor fi remediate curand si cat mai bine.
1. O problema care cere rezolvare urgenta: conducta de frana dreapta spate are por si supureaza, langa rezervorul de combustibil. Am cerut imediat cotatie la Bavaria, nu pretul ma deranjeaza acum ci termenul de livrare – 10 zile. Daca maine nu gasesc local ceva mai rapid, comand la ei ambele conducte de spate si asta e.
2. Tot legat de frane – levierul franei de stationare are cursa mare, se regleaza probabil de sub levier?
3. Volanul se invarte greutz, nu asa usor cum m-as astepta de la o servodirectie, fie ea si electrohidraulica, plus emisii de ulei destul de consistente, dar fara sa lase, inca, urme pe asfalt, asa cum fac majoritatea calestilor poduse de Albion. Curge de sus, de sub rezervor. Se impune o demontare, curatare temeinica, reetansare furtunuri, schimb lichid. Ce/cat lichid punem?
4. Coroborat cumva probabil, sau nu, cu nr.3: crucea axului volanului, cea de la caseta, are joc. Clar inlocuire. Se gaseste ca atare, mai trebuie ceva pe acolo?
5. Schimbatorul de viteze are doua probleme:
- Maciulia nu este cea mai fericita alegere, o bila argintie, cu o muchie taioasa pe ecuator – unde gasesc o maciulie mai de Doamne-Ajuta si cat de usor/greu se schimba? Este pe filet ca atatea altele, sau altfel?
- Levierul are joc mare stanga-dreapta atat in punctul mort cat si in viteza, si agata treptele I-II, in stationare. O fi din cabluri, sau “asa face ele”?
- Agatarea treptelor o fi din ambreiaj? Acesta debreiaza-ambreiaza foarte jos, la cap de cursa a pedalei, la podea practic. Se poate ajusta aceasta cursa?
6. Ziceam ca merge bine si nu stiu cum. De ce? Pentru ca la inspectia pe dedesubt am gasit mufa sondei Lambda deconectata complet. Am cuplat-o, parca merge mai bine . De ce ar fi deconectat-o cineva? Se vedea ca a fost intentie acolo, nu accident. No MIL/check engine in bord, nici inainte nici dupa.
7. Esapamentul – la mijlocul masinii are un suport cu tampon din cauciuc, dar sunt niste urme ciudate – acolo ar trebui sa fie doua astfel de suporturi, pe ambele parti ale tevii?
- Toba finala (mare e vere ) – in dreapta nu mai are cauciuc deloc dar are carligul original, in stanga are cauciuc dar carligul s-a transformat, printr-o inginerie autohtona coroborata cu o mana de lucru parkinsonista, in doua suruburi cu metrice diferite sudate ca vai de lume unul de/peste altul. Vibreaza evident, dar se simte doar cand pleci de pe loc asa cum ai pleca cu un diesel, nu cu un benzinar.
8. Maneta de semnalizare are joc mare. Si cea de stergatoare are, dar nu asa mare. Se comanda individual, sau sunt un bloc ca la alte marci? Functioneaza impecabil, dar parca le-as vrea un pic mai ferme, asa imi dau impresia de fragilitate, ceea ce nu e in spiritul Mini.
9. Nu am semnale de la masina, nu am info daca s-a mai facut sau nu, dar cred ca e bine sa schimbam si filtrul de combustibil. Nu l-am vazut pe dedesubt, este in rezervor?
10. Filtru de polen exista? Unde ar fi acesta?
11. O ciudata problema electrotehnica: inchiderea centralizata – usa soferului.
Se incuie din telecomanda de pe cheie, dar nu se mai descuie din telecomanda.
Nu se incuie dupa ce pleci de pe loc.
Nu se incuie (si nici nu se descuie daca o incui manual apasand tija aceea mica) actionand butonul din bord. Hmm…n-am gasit logica inca.
12. Supureaza ulei pe la capacul culbutorilor – probabil trebuie inlocuita garnitura acestuia.
13. Scaunul pasagerului – spatarul are joc semnificativ fata-spate, si nu se culca la apasarea manerului dedicat dinspre usa, pe care scrie PRESS. De la cel de reglaj se culca/regleaza unghiul. Exista vreo remediere sau trebuie alt scaun?
14. Usa soferului (in afara de faptul ca ambele usi sunt ENORME, nu poti parca foarte aproape de alta masina) nu mai sta in opritoare decat deschisa la maxim, la 90 grade. Trebuie inlocuit opritorul sau cum i-o zice, altfel facem buba mult la tibie si glezna.
Sper ca nu v-am plictisit foarte tare cu istorisirea.
Facem poze si le publicam cat de curand.
Pana atunci, drive safe!
Vi-l prezint pe The Grey Jr., (The Grey Senior e un pic altfel )
Mini Cooper, RC31 scrie pe undeva parca, prima inmatriculare 01.06.2002, 1,6 benzinar, 116 CP, WMWRC31030TB72018, 177.000 km.
Nu am inca poze cu minunea tehnologiei britanice asezonata cu carnati+varza+bere, promit ca le produc si le public aici.
Echipare:
-aer conditionat
-computer de bord
-ABS
-ASC
-oglinzi electrice si incalzite
-scaune incalzite
-pilot automat
-geamuri electrice
-trapa panoramica electrica(intr-o stare impecabila)
-6 airbag uri
-volan reglabil pe inaltime
-scaune reglabile
-radio cd cu mp 3 si functie de conectare a telefonului
-jante aliaj pe 16 cu cauciucuri runflat
-senzor presiune pneuri
Masina a fost cumparata din prima, ca sa zic asa, adica mi-a cazut cu tronc din descriere, am vazut-o, am pornit-o, am ascultat-o si am luat-o. Fara drive test, fara control de rampa
Nu am achizitionat-o pentru mine, ci pentru fiica mea, dar am un sentiment asa ca o sa ma lipesc si eu de ea, cat de mult se va putea, sunt sigur ca fata mea, desi ii place The Grey Senior, se va indragosti de The Grey Jr..
Ieri am facut schimbul bani-masina, astazi am parcurs vreo 30 km prin Bucureshit si…e cumva, intr-un fel, altfel…greu de descris, cum sa zic…te imbarci zambind, debarci zambind , desi eu mai fac si grimase, din cauza de oase proaste
Nu degeaba se spune: trebuie sa o conduci intai, apoi sa zici ceva…Mini iti da o stare de spirit aparte…o zic eu doar dupa o zi de condus...
Merge de trasneste, nici eu nu stiu cum (va zic mai jos de ce zic asta), trage foarte bine, relanti stabil.
Poate sunt subiectiv, avand in vedere ca in ultimii 15 ani am condus exclusiv diesel.
Interiorul este super ingrijit, arata foarte bine raportat la anii, kilometri si cei 3 proprietari anteriori din RO, despre cel/cei din DE nu stiu nimic.
Exteriorul arata si acesta foarte bine, nu am mai nimic de reprosat, cu exceptia unei GRAVE probleme: emblema din bot este vopsita complet cu negru
Am comandat-o astazi la BMW, alde OLX&co cer pe emblema second-hand cat cere Bavaria pe una noua.
A, si bandoul orizontal de pe hayon, original cromat, acum vopsit cu ceva spray gri, care se ia cu unghia. Il voi curata, daca are un defect din cauza caruia a fost vopsit il voi inlocui. As aprecia daca mi-ati indica un parc de dezmembrari de unde pot procura piesa respectiva, nu tin neaparat sa pun noua dar sa arate bine si sa nu coste cat una noua. Daca nu se gaseste, sau onor dezmembratorii cer pe piese SH cat cere reprezentanta pe piese noi, voi comanda pe original.
Astazi am facut controlul minutios:
Este evident ca varsta, cele 6 ocoluri ale Pamantului si actiunile unor indivizi mai putin pregatiti in ale reparatiilor auto au lasat urme, care vor fi remediate curand si cat mai bine.
1. O problema care cere rezolvare urgenta: conducta de frana dreapta spate are por si supureaza, langa rezervorul de combustibil. Am cerut imediat cotatie la Bavaria, nu pretul ma deranjeaza acum ci termenul de livrare – 10 zile. Daca maine nu gasesc local ceva mai rapid, comand la ei ambele conducte de spate si asta e.
2. Tot legat de frane – levierul franei de stationare are cursa mare, se regleaza probabil de sub levier?
3. Volanul se invarte greutz, nu asa usor cum m-as astepta de la o servodirectie, fie ea si electrohidraulica, plus emisii de ulei destul de consistente, dar fara sa lase, inca, urme pe asfalt, asa cum fac majoritatea calestilor poduse de Albion. Curge de sus, de sub rezervor. Se impune o demontare, curatare temeinica, reetansare furtunuri, schimb lichid. Ce/cat lichid punem?
4. Coroborat cumva probabil, sau nu, cu nr.3: crucea axului volanului, cea de la caseta, are joc. Clar inlocuire. Se gaseste ca atare, mai trebuie ceva pe acolo?
5. Schimbatorul de viteze are doua probleme:
- Maciulia nu este cea mai fericita alegere, o bila argintie, cu o muchie taioasa pe ecuator – unde gasesc o maciulie mai de Doamne-Ajuta si cat de usor/greu se schimba? Este pe filet ca atatea altele, sau altfel?
- Levierul are joc mare stanga-dreapta atat in punctul mort cat si in viteza, si agata treptele I-II, in stationare. O fi din cabluri, sau “asa face ele”?
- Agatarea treptelor o fi din ambreiaj? Acesta debreiaza-ambreiaza foarte jos, la cap de cursa a pedalei, la podea practic. Se poate ajusta aceasta cursa?
6. Ziceam ca merge bine si nu stiu cum. De ce? Pentru ca la inspectia pe dedesubt am gasit mufa sondei Lambda deconectata complet. Am cuplat-o, parca merge mai bine . De ce ar fi deconectat-o cineva? Se vedea ca a fost intentie acolo, nu accident. No MIL/check engine in bord, nici inainte nici dupa.
7. Esapamentul – la mijlocul masinii are un suport cu tampon din cauciuc, dar sunt niste urme ciudate – acolo ar trebui sa fie doua astfel de suporturi, pe ambele parti ale tevii?
- Toba finala (mare e vere ) – in dreapta nu mai are cauciuc deloc dar are carligul original, in stanga are cauciuc dar carligul s-a transformat, printr-o inginerie autohtona coroborata cu o mana de lucru parkinsonista, in doua suruburi cu metrice diferite sudate ca vai de lume unul de/peste altul. Vibreaza evident, dar se simte doar cand pleci de pe loc asa cum ai pleca cu un diesel, nu cu un benzinar.
8. Maneta de semnalizare are joc mare. Si cea de stergatoare are, dar nu asa mare. Se comanda individual, sau sunt un bloc ca la alte marci? Functioneaza impecabil, dar parca le-as vrea un pic mai ferme, asa imi dau impresia de fragilitate, ceea ce nu e in spiritul Mini.
9. Nu am semnale de la masina, nu am info daca s-a mai facut sau nu, dar cred ca e bine sa schimbam si filtrul de combustibil. Nu l-am vazut pe dedesubt, este in rezervor?
10. Filtru de polen exista? Unde ar fi acesta?
11. O ciudata problema electrotehnica: inchiderea centralizata – usa soferului.
Se incuie din telecomanda de pe cheie, dar nu se mai descuie din telecomanda.
Nu se incuie dupa ce pleci de pe loc.
Nu se incuie (si nici nu se descuie daca o incui manual apasand tija aceea mica) actionand butonul din bord. Hmm…n-am gasit logica inca.
12. Supureaza ulei pe la capacul culbutorilor – probabil trebuie inlocuita garnitura acestuia.
13. Scaunul pasagerului – spatarul are joc semnificativ fata-spate, si nu se culca la apasarea manerului dedicat dinspre usa, pe care scrie PRESS. De la cel de reglaj se culca/regleaza unghiul. Exista vreo remediere sau trebuie alt scaun?
14. Usa soferului (in afara de faptul ca ambele usi sunt ENORME, nu poti parca foarte aproape de alta masina) nu mai sta in opritoare decat deschisa la maxim, la 90 grade. Trebuie inlocuit opritorul sau cum i-o zice, altfel facem buba mult la tibie si glezna.
Sper ca nu v-am plictisit foarte tare cu istorisirea.
Facem poze si le publicam cat de curand.
Pana atunci, drive safe!