Pagina 1 din 1

Ce piesa este?

Scris: Mie Iun 20, 2018 8:30 am
de silviu007
Buna ziua.
Am un MINI One an fabricatie 2001.
Tremura destul de rau la rece. Când se incalzeste nu mai tremura asa de rau, iar când o accelerez da un pic da in nas si apoi se tureaza. Nu prea are vlaga in ea. Am schimbat bobina, fisele, bujiile, am curatat clapeta de acceleratie si nicio ameliorare. Am atasat o poza cu o piesa care nu stiu ce este. Cert este ca am scos mufa de la ea si culmea, merge putin mai bine dar nu cum ar trebui.
Ce piesa este ? Cum se verifica daca functioneaza in limite normale? Ce ar putea fi de merge asa?
Multumesc.

Re: Ce piesa este?

Scris: Mie Iun 20, 2018 11:24 am
de adrian
Piesa se numeste "Fuel tank breather valve"(Supapa aerisire rezervor benzina).
O vezi aici in catalogul de piese schimb pentru masina ta.
Trebuie sa faci o diagnoza pe masina, ca sa stii exact ce problema ai.
fuel tank breather valve.jpg

Re: Ce piesa este?

Scris: Vin Iun 22, 2018 1:14 am
de MiniRC31
"piesulica aia " la un moment dat incepe sa faca destul zgomot ca si cum o biluta este "agitata" daca e asa ia-ti gandul de la valva...

cum a zis Adrian...pune testerul pe masina...sunt alte modalitati de identificare a problemei inainte de a schimba piese "la ghici"

Re: Ce piesa este?

Scris: Vin Iun 29, 2018 8:16 am
de dedant68
silviu007 scrie:Buna ziua.
Am un MINI One an fabricatie 2001.
Tremura destul de rau la rece. Când se incalzeste nu mai tremura asa de rau, iar când o accelerez da un pic da in nas si apoi se tureaza. Nu prea are vlaga in ea. Am schimbat bobina, fisele, bujiile, am curatat clapeta de acceleratie si nicio ameliorare. Am atasat o poza cu o piesa care nu stiu ce este. Cert este ca am scos mufa de la ea si culmea, merge putin mai bine dar nu cum ar trebui.
Ce piesa este ? Cum se verifica daca functioneaza in limite normale? Ce ar putea fi de merge asa?
Multumesc.
Salut,

Sistemul este mai complex decat pare la prima vedere ;)
Vaporii de benzina din rezervor nu trebuie sa ajunga in atmosfera, de accea sunt captati, stocati si utilizati in procesul de ardere. Practic cand se deschide capacul rezervorului de benzina pentru a alimenta, nu trebuie ca vaporii de benzina sa ajunga in atmosfera, daca sistemul de control al acestor vapori functioneaza corect :!: .
O piesa importanta in acest sistem de control al vaporilor de benzina( captare-stocare-purjare) este canistra de carbon sau “Activated Charcoah Canister”, item care este conectat prin furtune si racorduri intre REZERVOR si valva de purjare “PURGE VALVE” sau “Breather Valve”, si are rolul de a capta si stoca vaporii de benzina din rezervor. Valva este controlata de catre ECU, iar ECU comanda aceasta valva/solenoid pe baza informatiilor primite de la prima sonda Lambda/wideband. In functie nivelul amestecului aer-benzina, ECU comanda valva. In afara de defectiunea solenoidului/valvei pot sa apara probleme pe traseul canistra-valva sau valva-admisie. Se verifica etanseitatea sistemului, iar daca apar vapori la deschiderea rezervorului se schimba canistra.

Bafta,