Curatare supape admisie
Scris: Vin Iun 22, 2018 1:13 pm
Salut,
Am un Mini Copper S R55 cu motorul N14. De la o vrmeme vad ca a inceput sa detoneze ocazional, plus acceleratia usoara la turatii mici mai da niste "suturi de putere". Dupa mai multe cautari am ajuns la concluzia ca ar trebui sa curate supapele de admisie. Fiind motor cu injectie directa, benzina nu trece prin supapele de admisie, ci doar aerul si vaporii de ulei recirculati prin EGR. Vaporii aia se depun pe partea superioara a supapelor. Practic solutiile de curatare adaugate in benzina nu au efect intrucat benzina nu atinge in vreun fel partea superioara a supapei.
Solutiile pe care le-am gasit ca fiind viabile pentru motoarele GDI sunt urmatoarele:
- Suflare cu coji de nuca (nu fac misto, in engleza se numeste Wallnut Blaster". Asta pare sa fie cea mai buna solutie intrucat este puitn invaziva, se demonteaza doar galeria de admisie si se sufla acea pulbere in galerie (supapele trebuie sa fie "inchise").
- Spray curatare CRC GDI Valve Cleaner (evident nu se gaseste la noi)
- Demontarea chiuloasei si curatarea chimica a supapelor. Acesta din urma este cel mai laborios si cel mai costisitor.
Intrebarea mea este urmatoarea, in afara de varianta cu demontarea chiuloasei, aveti idee la cine as putea apela pentru primele doua procedee descrise? Eu nu am gasit pe net, poate am noroc cu voi.
Merci,
Vlad
Am un Mini Copper S R55 cu motorul N14. De la o vrmeme vad ca a inceput sa detoneze ocazional, plus acceleratia usoara la turatii mici mai da niste "suturi de putere". Dupa mai multe cautari am ajuns la concluzia ca ar trebui sa curate supapele de admisie. Fiind motor cu injectie directa, benzina nu trece prin supapele de admisie, ci doar aerul si vaporii de ulei recirculati prin EGR. Vaporii aia se depun pe partea superioara a supapelor. Practic solutiile de curatare adaugate in benzina nu au efect intrucat benzina nu atinge in vreun fel partea superioara a supapei.
Solutiile pe care le-am gasit ca fiind viabile pentru motoarele GDI sunt urmatoarele:
- Suflare cu coji de nuca (nu fac misto, in engleza se numeste Wallnut Blaster". Asta pare sa fie cea mai buna solutie intrucat este puitn invaziva, se demonteaza doar galeria de admisie si se sufla acea pulbere in galerie (supapele trebuie sa fie "inchise").
- Spray curatare CRC GDI Valve Cleaner (evident nu se gaseste la noi)
- Demontarea chiuloasei si curatarea chimica a supapelor. Acesta din urma este cel mai laborios si cel mai costisitor.
Intrebarea mea este urmatoarea, in afara de varianta cu demontarea chiuloasei, aveti idee la cine as putea apela pentru primele doua procedee descrise? Eu nu am gasit pe net, poate am noroc cu voi.
Merci,
Vlad