Pagina 1 din 2

Curatare supape admisie

Scris: Vin Iun 22, 2018 1:13 pm
de dmvlad
Salut,

Am un Mini Copper S R55 cu motorul N14. De la o vrmeme vad ca a inceput sa detoneze ocazional, plus acceleratia usoara la turatii mici mai da niste "suturi de putere". Dupa mai multe cautari am ajuns la concluzia ca ar trebui sa curate supapele de admisie. Fiind motor cu injectie directa, benzina nu trece prin supapele de admisie, ci doar aerul si vaporii de ulei recirculati prin EGR. Vaporii aia se depun pe partea superioara a supapelor. Practic solutiile de curatare adaugate in benzina nu au efect intrucat benzina nu atinge in vreun fel partea superioara a supapei.

Solutiile pe care le-am gasit ca fiind viabile pentru motoarele GDI sunt urmatoarele:

- Suflare cu coji de nuca (nu fac misto, in engleza se numeste Wallnut Blaster". Asta pare sa fie cea mai buna solutie intrucat este puitn invaziva, se demonteaza doar galeria de admisie si se sufla acea pulbere in galerie (supapele trebuie sa fie "inchise").

- Spray curatare CRC GDI Valve Cleaner (evident nu se gaseste la noi)

- Demontarea chiuloasei si curatarea chimica a supapelor. Acesta din urma este cel mai laborios si cel mai costisitor.

Intrebarea mea este urmatoarea, in afara de varianta cu demontarea chiuloasei, aveti idee la cine as putea apela pentru primele doua procedee descrise? Eu nu am gasit pe net, poate am noroc cu voi.

Merci,
Vlad

Re: Curatare supape admisie

Scris: Vin Iun 22, 2018 8:32 pm
de Sharpe
consider ca demontarea chiulasei e solutia cea mai buna....oricum semeringurile de supapa trebuiesc inlocuite

Re: Curatare supape admisie

Scris: Sâm Iun 23, 2018 3:01 am
de dedant68
Salut,
De ce nu-l comanzi pe amazon ;) Simplu si eficient-in cateva zile ai produsul la "usa".
https://www.amazon.com/CRC-05319-Intake ... B00PHNQKR2
Bafta,

Re: Curatare supape admisie

Scris: Sâm Iun 23, 2018 1:33 pm
de adrian
Pentru sablare cu pulbere de coji de nuca ar trebui sa intrebi la un service oficial BMW.
Nu cred ca varianta cu acel spray este cea mai potrivita, intru-cat depunerile din admisie sunt destul de dure, greu de dizolvat.

Re: Curatare supape admisie

Scris: Joi Iun 28, 2018 2:46 pm
de dmvlad
@dedant68, vreau cateva pareri de la persoane care au mai incercat, inainte sa fac vreo nefacuta

@adrian, am intrebat la Bavaria despre orice metoda de curatare a supapelor, dar ei si-au declinat competenta (am vrut sa fiu finut).

Re: Curatare supape admisie

Scris: Joi Iun 28, 2018 3:00 pm
de SpOOk
Am vazut ca astia dau cu nuca-n chiulasa :lol: Nu i-am testat, nu stiu cum lucreaza
https://www.facebook.com/ServiceBucurestiBMW/

Re: Curatare supape admisie

Scris: Joi Iun 28, 2018 4:55 pm
de adrian

Re: Curatare supape admisie

Scris: Vin Iun 29, 2018 5:01 pm
de dmvlad
I-am sunat, au spus ca pentru Mini nu pot face procedura intrucat nu au echipamentul necesar. Dar merci oricum pt sfat!

Re: Curatare supape admisie

Scris: Vin Iun 29, 2018 6:52 pm
de dedant68
Scuze, dar vreau sa lamurim o problema...
1. Vorbesti mai sus de EGR esti sigur ca ai sistemul acesta pe R55 S/N14, varianta care a fost produsa incepand cu 2008? EGR-ul este un sistem de recirculare a gazelor de evacuare in special la motoarele diesel care functioneaza cu amestec sarac, iar gazele contin o cantitate mare de Oxigen/ NOx. Gazele sunt reintroduse in camera de ardere si sunt rearse astfel scazand NOx si temperatura acestora la iesire, dar nu ulei :!: Ai dreptate, ECR se aplica si la la unele motoarele cu injectie directa de benzina ;)

2. Ai o diagnoza la zi a motorului? Detonatia poate avea si alte cauze :!:

3. Poti face curatarea supapelor cu CRC fara griji, problema esentiala este ca sa nu aplici SOLUTIA pe senzorul MAS/MAP, in rest CRC-IVC nu afecteza sondele Lambda sau catalizatorul . Citeste aici despre produs si modul de utilizare:
http://crcindustries.com/gdi/

Re: Curatare supape admisie

Scris: Lun Iul 02, 2018 11:41 am
de dmvlad
Salut,

Iti raspund punctual.
1. Sigur are EGR, l-am si schimbat mai demult, este incastrat in capacul de tacheti. Motorul a aparut prima oara pe Mini in 2006 pe R56 si este identic cu al meu (sau 99% identic.. nu vreau sa intru in polemica pe asta).
Motorul meu merge destul de bogat (ma incurc aici cu termenii, prin asta vreau sa zic ca are mai multa benzina decat trebuie), zic asta deoarece evacuarile mele sunt negre. Din cate am inteles eu, pentru reducerea emisiilor (vorbesc strict pentru motoarele GDI) gazele nearse se recircula prin EGR si se arunca inapoi in admisie. Masina mea consuma cam 1l ulei la mia de km. Avand in vedere ca nu am pierderi de ulei vizibile pe nicaieri este rezonabil sa presupun ca acel ulei este ars in camera de ardere. Asta ar insemna ca uleiul circula si prin EGR si mai apoi se depune pe supape.

2. In afara de detonatii nu am alte erori in bord.

3. Curatarea cu CRC din cate am gasit pe net pare sa fie eficace, dar imi este frica sa nu fac vreo nefacuta cu catalizatorul. Mai exact eu arunc "jegul" de pe supape in camera de ardere. Este rezonabil sa spun ca nu tot ce cade de pe supape va fi ars. Deci pe supapele de evacuare vor iesi "sedimente" care vor fi aruncate in turbina si apoi mai departe in catalizator. Eh, si de aici ce se intampla? Aici e o dilema de-a mea.