Putere redusa a motorului fara eroare in bord - REZOLVAT
Scris: Vin Iun 22, 2018 1:26 pm
Salutare,
Va scriu ca da descriu o problema pe care am avut-o cu un Mini Cooper S cu motor N14.
Ocazional si aparent total aleator, ma trezeam ca motorul peste 3000 RPM tragea progresiv mai prost si ca se tura destul de greu (ma batea mar o Skoda 1.9TDI de 90 cai, eu avand 174). Acest comportament era acompaniat de rateuri pe toba considerabil mai puternice decat normal si mult mai dese (pe deturare). Calculatorul de bord nu a inregistrat in niciun moment vreo eroare, deci m-am chinuit de m-au luat dracii pana m-am prins ce avea.
Cauza a fost prima sonda lambda. Ea ocazional facea citiri eronate, dar calculatorul masinii nu identifica vreun defect, deci nu se aprindea matorul de bord. Comportamentul putea dura cateva zile la rand, apoi ca prin minune se remedia pentru alte cateva zile si apoi iar de la capat.
Cum m-am prins ca asta era: am scos mufa sondei lambda si brusc am observat ca masina tragea bine. Cand sonda este deconectata, masina functioneaza pe o harta standard neajustata pentru economie, noxe si alte alea. Am mers cam 3 saptamani asa ca sa ma asigur ca intradevar asta era problema, apoi am schimbat sonda si cu fericire va comunic faptul ca intradevar s-a rezolvat.
Simptomele identificate de mine:
- Avea cuplu foarte mic la turatie mica (se simtea doar la plecarea de pe loc); totodata pornirea aerului conditionat ingreuna vizibil motorul, fiind necesara ridicarea turatiei pana la aprox 1600 rpm pentru o plecare normala.
-Cand motorul nu mai tragea peste 3000 de ture apareau rateurile descrise mai sus. In rest comportamentul era normal.
Scriu acest post deoarece nu am gasit pe niciun forum (strain sau romanesc) problema si rezolvarea acesteia. Poate ajut pe cineva....
Bafta!
Va scriu ca da descriu o problema pe care am avut-o cu un Mini Cooper S cu motor N14.
Ocazional si aparent total aleator, ma trezeam ca motorul peste 3000 RPM tragea progresiv mai prost si ca se tura destul de greu (ma batea mar o Skoda 1.9TDI de 90 cai, eu avand 174). Acest comportament era acompaniat de rateuri pe toba considerabil mai puternice decat normal si mult mai dese (pe deturare). Calculatorul de bord nu a inregistrat in niciun moment vreo eroare, deci m-am chinuit de m-au luat dracii pana m-am prins ce avea.
Cauza a fost prima sonda lambda. Ea ocazional facea citiri eronate, dar calculatorul masinii nu identifica vreun defect, deci nu se aprindea matorul de bord. Comportamentul putea dura cateva zile la rand, apoi ca prin minune se remedia pentru alte cateva zile si apoi iar de la capat.
Cum m-am prins ca asta era: am scos mufa sondei lambda si brusc am observat ca masina tragea bine. Cand sonda este deconectata, masina functioneaza pe o harta standard neajustata pentru economie, noxe si alte alea. Am mers cam 3 saptamani asa ca sa ma asigur ca intradevar asta era problema, apoi am schimbat sonda si cu fericire va comunic faptul ca intradevar s-a rezolvat.
Simptomele identificate de mine:
- Avea cuplu foarte mic la turatie mica (se simtea doar la plecarea de pe loc); totodata pornirea aerului conditionat ingreuna vizibil motorul, fiind necesara ridicarea turatiei pana la aprox 1600 rpm pentru o plecare normala.
-Cand motorul nu mai tragea peste 3000 de ture apareau rateurile descrise mai sus. In rest comportamentul era normal.
Scriu acest post deoarece nu am gasit pe niciun forum (strain sau romanesc) problema si rezolvarea acesteia. Poate ajut pe cineva....
Bafta!