Pagina 1 din 1

Probleme motor in mediu umed

Scris: Dum Iul 08, 2018 11:56 pm
de CSilviu
Salut, mi se aprinde check engine când ploua sau trec peste vre-o baltoaca, motorul incepe sa subtureze pentru o scurta vreme. Vre-o părere? Mini r50. Mulțumesc anticipat.

Re: Probleme motor in mediu umed

Scris: Lun Iul 09, 2018 5:25 am
de dedant68
Salut,
Sunt 3 sisteme care sunt monitorizate permanent de catre ECU, pe fiecare ciclu de functionare si continuu pe durata ciclului respectiv.
1. Senzorii de oxigen( senzorii Lambda).
2. Eficienta catalizatorului.
3. Sistemul de reutilizare a vaporilor.
Poti face o diagnosticare pentru a verifica erorile-Diagnostic Trouble Codes (DTC) stocate in ECU :!: si care te conduc catre posibila defectiune.
Circuitul electric aflat in partea inferioara a motorului si care poate intra in contact cu umiditatea ( ex. cand auto trece prin apa) este cel al " post O2 Senzor/al doilea senzor Lambda, conectorul este plasat jos, in stanga -privire de sub masina catre inainte. Verifica conectorul(etanseitatea), conductorul de la conector la sonda, dar si sonda la exterior. Daca circuitul electric este afectat :arrow: informatie eronata data de "Post O2 senzor" privind monitorizarea catalizatorului, dar si a primei sonde Lambda :arrow: ECU activeaza MIL la bord, iar motorul are o functionare necorespunzatoare. Tot esti aici, verifica si starea catalizatorului, dar si prima sonda Lambda( la fel conector, circuit, sonda) este putin mai sus de prima, practic inainte de catalizator. Vezi foto.
Ce ti-am spus mai sus, este o varianta... :!:
De asemenea, cred ca nu ai scut la motor :?: :!:
Numai bine,

Re: Probleme motor in mediu umed

Scris: Lun Iul 09, 2018 8:01 am
de CSilviu
Mulțumesc pentru răspunsul bine detaliat, e posibil sa fie partea electrica sub motor, de exemplu cu câteva zile în urmă când era foarte cald deci nici vorba de umiditate in aer, trec peste o balta și motorul nu mergea mai mult de treapta 2 și 1900 turatii, check engine se aprinde, iar motorul își revine după o perioadă de mers așa. Check engine dispare după ce s-o fi evaporat apa cred.
Mersi mult foarte bine explicat.

Re: Probleme motor in mediu umed

Scris: Lun Iul 09, 2018 12:24 pm
de MiniRC31
CSilviu scrie:Mulțumesc pentru răspunsul bine detaliat, e posibil sa fie partea electrica sub motor, de exemplu cu câteva zile în urmă când era foarte cald deci nici vorba de umiditate in aer, trec peste o balta și motorul nu mergea mai mult de treapta 2 și 1900 turatii, check engine se aprinde, iar motorul își revine după o perioadă de mers așa. Check engine dispare după ce s-o fi evaporat apa cred.
Mersi mult foarte bine explicat.
verifica cablurile indicate de dedant68, la tine acolo tind sa cred ca se creeaza scurt circuit de aceea te limiteaza si daca stau bine si ma gandesc ai probleme cu O2 post catalizator...doar aia te limiteaza in turatii

Re: Probleme motor in mediu umed

Scris: Lun Iul 09, 2018 2:19 pm
de CSilviu
Mâine mă duc in service, m-am uitat puțin sub ea, și într-adevăr scutul lipsește iar firele de la catalizator nu cred că arată prea bine. https://ibb.co/ceO2bo
https://ibb.co/b2MoGo

Re: Probleme motor in mediu umed

Scris: Mar Iul 10, 2018 5:30 am
de dedant68
Daca se constata probleme de izolare electrica a conductoarelor fata de caroserie/conector fisurat/contacte slabite/conexiune electrica sonda O2, etc. service-ul iti schimba sonda secundara. Un caz particular ar fi daca izolatia conductorululi este afectata :arrow: izolare si introducere in tub protector, dar nu se mai practica asa ceva la service. Este un "Do It Yourself" ;)

Re: Probleme motor in mediu umed

Scris: Mar Iul 10, 2018 7:47 pm
de MiniRC31
CSilviu scrie:Mâine mă duc in service, m-am uitat puțin sub ea, și într-adevăr scutul lipsește iar firele de la catalizator nu cred că arată prea bine. https://ibb.co/ceO2bo
https://ibb.co/b2MoGo
nu imi place punctul ala ...de aici mi se pare o gaura...unde umezeala poate intra!!!

dar cazul tau este simplu de detaseaza borna minus "-" de la baterie apoi se desfac cele 2 lambda si se verifica circuitul (firele) ca e posibil sa fie ciupite de timp si caldura...
apoi se izoleaza ...daca "ochiometric" nu au nimic firele se vor verifica continuitatea acestor senzori...dar nu cred ca senzorii sunt busiti ci scurt pe fir