Salut din nou!
tin sa precizez inca de la inceput ca multumesc lui Adrian pt "remote Suport-ul"
dat, au fost folositoare enorm de mult sugestiile lui pe parcursul interventiei.
vreau sa impartasesc din cele intampinate in interventia facuta de mine pe sistemul de franare:
cum am mai zis-o acum vreo 2 ani pe acest forum la mine servofrana "fâșâia" in timpul mersului iar cu cat ii "dadeam" mai tare (viteza) cu atat mai tare se auzea.... sa ii spunem ca era destul de deranjant intr-o calatorie pe autostrada de 400 km....
se pare ca am inteles de ce facea acest lucru...pt ca in "plăcinta" aia de servo-frana sunt 2 camere una "cea mai mare" orientata catre motor ce creaza vacumul si o camera mai mica catre pedala reglata de o supapa (tot membrana) iar acea supapa se pare ca nu se inchide perfect dupa ce tot sistemul revine la punctul "zero"...supapa aia nu se repara "usor" ci la nivelul nostru de useri se schimba servo-frana integral.
asadar am schimbat servofrana 1buc, cu destui nervi si cercuri facute in jurul masinii... in fine am reusit!!!
a. servofrana -1buc
b. reparatie etriere
b.1. ERT Kit
reparatie etrier spate - 2 buc -->
nu m-a multumit "aproape deloc" kitul ERT, de ce? simplu...pt ca in afara de O-ringul ce captuseste pistonul de frana, cel ce "imbraca" pt protectia acestuia de praf nu se incastra ca cel original si a trebuit sa aplic principii neortodoxe pt ca ganitura exterioara (protectie praf) sa "imbrace" etrierul....etrierele spate nu sunt asa "simple" ca cele fata si aici ma refer la constructuie in interior este o specie de surub (melc) filetat iar in spatele lui este "toata gaselnita" acestui sistem, acum mi-am dat seama de ce multi mecanici prefera schimbatul etrierului intreg si nu il repara
1. ca timp de executie (dar acest motiv nu este unul intemeiat pt un mecanic care se respecta)
2. migaleala de care e nevoie sa refaci puzzel-ul..
deci ca concluzie tind sa cred ca kitul AUTOFREN SEINSA este indicat pt etriere spate.(voi comanda un alt kit de la Autofren sa vedem diferentele)
b.2. ERT Kit
reparatie etrier fata - 2 buc --> nu cunosc motivul pt care nu au livrat ERT si au livrat AUTOFREN SEINSA dar se pare ca cel din urma era cel dorit si s-a potrivit ca o manusa pe OEM, fara nici o bataie de cap si nici o "inventie romaneasca"
de aceea am zis la etriere spate ca ERT s-ar putea sa nu fie compatibil cu Mini si sa se comande direct AUTOFREN SEINSA
PS: ERT si AUTOFREN SEINSA are in detalii scris ca este compatibil cu sistemul de franare ATE..de aceea in prima faza nu aveam motive de ingrijorare.
c. VAICO flexibil frana axa fata, 565mm - 2 buc --> am schimbat tuburile flexibile de frana fata si nu am "avut" impedimente. masina gandita excelent.
motivul schimbarii a fost ca unul din furtune (SX fata) camasa exterioara era crapata si am zis ca schimbam in pereche....ca nu umblu in fiecare zi la frane
d. VAICO Lichid de frana - 2 liri (produs in Germania) --> pot sa reconfirm cele spuse de voi (Adrian & Sharpe) ca in sistemul de franare intra mai putin de 1litru de lichid chiar cu sistemul "gol" deci nu va ambalati asa tare in a cumpara 2 litri ca nu trebuie, in cazul meu am aplicat metoda "
sa fie decat sa trebuiasca"
AERISIREA SISTEMULUI de franare:
pt inceput am folosit o pompa manuala si sincer operatia a fost destul de usoara....dar tin sa precizez ca nu a fost destul deoarce dupa umplerea sistemul de frana cu lichid aveam pedala inca moale... iar frana o simteam dupa a 2-a jumatare din cursa...aici un factor decisiv a fost #Adrian unde a zis scurt "i
nsista nu ai aerisit bine" asadar am trecut la varianta manuala .... cea de 2 persoane implicate ....una la pedala si muncitorul (eu) la aerisit etriere...
operatia manuala s-a incununat de succes pt ca acum la pedala maxima de la 40-80km/h la 0 imi lipeste fata de volan si sare ABS-ul pe asfalt uscat deci este ok si simt ca am frane.... OLé
mai urmeaza schimbat cabluri frana de mana.....stanga spate (cablul este intepenit) si daca tot schimbam cablul de frana stanga o sa schimbam si dreapta....ca deh MIni se vrea nouă nouță
deci keep close in curand pe ecrane
revenim
Succes tuturor!