Sambata m-am apucat de a elimina complet vechiul antigel din sistemul de racire (vorbim de un R50), nimic neobisnuit pana aici si chiar nu imi pare rau, pt ca am ajuns la concluzia ca antigelul nu cred ca a fost schimbat in ultimii 8 ani ci doar adaugat....


Pe aceasta cale multumesc lui Adrian de amabilitate si disponibilitate in cazul unui chix din partea mea.
...si cum spuneam antigelul trebuia sa "aibe" o culare rosiatica si cand l-am evacuat era de culoare caramiziu inchis, deci am facut f. bine sa il schimb, descoperisem ca si furtunul de la vasul de expansiune era infundat cu o "specie" de lut.....
am urmat pasii din TIS (indicat de Adrian) si chiar am reusit sa fac acest lucru, in aceeasi operatie am schimbat si caloriferul de caldura.
am optat pt aftermarket PRASCO, am fost putin dezamagit de calitatea de executie a piesei, buzele de conectare cu tuburile sunt slabut lucrate, nu dau aceeasi "incredere" fata de un VALEO original, daca as da un vot pentru caloriferul de caldura ar fi un 7.5/10 pt PRASCO.
chiar si asa dupa mai multe incercari de conectare am reusit...si radiatorul isi face bine datoria!
sa trecem la problema mea: in momentul in care voiam sa detasez tubul de cauciuc de refulare antigel al radiatorului (la baza) am vazut ca iesea antigel pe la tamponul de sustinere (antigelul vechi), am zis in acel moment ...probabil ca am inceput sa trag de furtun si incepe sa piarda, asa ca nu am dat mare atentie.

am eliminat vechiul antigel "rosu"/caramiziu si am inlocuit cu cel albastru, acum nu este nici asta albastru lesne de inteles, nu-i nimic peste cateva sapt mai facem odata curatarea sistemului de racire...
prost este ca acum pierd "putin cate putin" antigel tot pe acel colt (dreapta cum te uiti la motor) o sa desfac din nou spoilerul sa vad exact ce si cum.
uitandu-ma pe net se pare ca acel ștuț nu este "turnat" cu coloana ci este atasat si prins cu 2 suruburi de aici imi vine ideea ca singura posibilitate pe unde as pierde este acolo, daca este acest sistem de prindere (2 suruburi) automat trebuie sa fie si o garnitura...
exista vreo garnitura care se adapteaza pentru imbinarea tubului de evacuare antigel din radiator?
OEM nu exista ca piesa de schimb dar intreb specialismul din voi daca cumva ati incercat vreo garnitura sa adaptati al acest radiator.
mi se pare putin absurd sa arunci un radiator intreg pt o amarata de garnitura....