URK scrie: ↑Lun Noi 29, 2021 8:57 pm
IMG_20211105_130927.jpgVa prezint proiectul meu de tinut mintea sane si indemanarea agila in pandemie
Custom made si DIY, acasa in curte si safe
, in vreme de restrictii.
Am cumparat la sfarsitul anului 2019 un mini one R50 seven, caruia in ultimii 2 ani i-am facut foarte multe modificari de design atat la interior cat si la exterior. Eu le consider imbunatatiri si actualizari si am incercat sa pastrez feel-ul OEM, sper ca nu am exagerat. Desigur, fanii puristi ai designului lui Frank Stephenson vor considera o "cocalarie" ceeace am facut, dar mie mi se pare destul de decent, rezonabil si totodata actual. Chiar insusi Frank Stephenson, caruia i-am trimis fotografiile, l-a considerat "bold and fashionable".
Motivul pentru care am inceput proiectul asta, in afara de dorinta de-mi tine mintea activa, este faptul ca Mini R50 este cel mai "mini" Mini si cel apropiat de originalul lui Alec Issigonis. Am detinut si F56 si R56 dar mi se pare ca dpv design si dimensiuni generale, acestea au pierdut din magia clasicului Mini si au devenit mai degraba niste accesorii de moda foarte scumpe, marca BMW.
Ultima modificare majora pe care am facut-o, este de design fata si am dorit sa realizez un facelift care sa aduca designul F56, a carui grila supradimensionata aminteste cel mai mult de clasicul mini, fara sa aiba enormul "overhang" de la pasajul rotilor fata pana la partea extrema fata a spoilerului, cum este acum la F56 - totul suprapus pe proportiile mai minione ale lui R50. Sunt cumva mandru si totodata surprins de cat de bine a iesit.
Spoilerul este de F56 recroit si modificat in dreptul pasajelor rotilor, deoarece acesta este mult mai lung si mai lat. Grila fata este tot de F56 iar rama grilei este de fapt facuta din doua rame de F56 pt ca am dorit sa fie mai inalta cu 4cm si oricum voiam ca partea superioara sa ramana pe capota, atunci cand aceasta este deschisa. Capota este integral facuta prin tehnica industriala a prototiparii auto dar nu am folosit clay, deoarece nu am mers pe tehnica "pozitiv/negativ/matritare" si am ales astfel sa folosesc spuma PU ca matrita "pierduta" si suport pt fibra de sticla. Priza de aer, care evident are deocamdata doar rol decorativ, este de R53 si este termoformata pe curbele capotei de R50, ramele proiectoarelor din masca si cele ale proiectoarelor de ceata sunt 3D print din ASA, asa cum sunt si toate clemele si suportii care unde nu au fost facute din fibra de sticla au fost printate 3D din PETG sau ASA - mai ales la grila superioara care a trebuit radical modificata.
Proiectul nu a fost scump financiar deoarece am folosit doar piese SH insa a fost destul destul de consumator de timp, timp care in perioada asta tampita a fost ceva mai din belsug.
Mai sunt mici detalii si rectificari de facut insa astept primavara, deoarece lungimea zilei si temperatura de afara nu-mi mai permit sa lucrez si desigur nu dispun de o cabina de vopsit, nici macar garaj. Vopsesitoria a iesit foarte bine dar cu limitarile tehnice induse de lipsa unui mediu profesional de uscare si maturare a lacului sau a vopselei.
Salutare tuturor si sper sa nu aruncati cu rosii stricate in mine.
Stefan
PS Nu stiu cum ar putea fi implementat proiectul pe un R53, deoarece capota de cooper S are cu totul alt design, fiind mult mai bombata ca sa poata face loc compresorului. De altfel nici Frank Stephenson nu a agreeat acest compromis de design impus de catre echipa de ingineri.