Pagina 2 din 2

Re: Probleme DPF Mini Cooper 1.6D 2007

Scris: Lun Apr 17, 2017 10:54 pm
de Alinbass
După părerea mea eliminarea lui e o prostie, se găsesc soluții cât de cât pentru a continua buna funcționare. Mașina are 166.000 km, in jurul a 160k-200k am înțeles ca se termina aditivul pentru DPF din rezervor, dar mașina are martor special am văzut in manual pentru acel lucru... totuși sa se aprindă și se sa stingă martorul de la DPF mi-a pus un semn de întrebare mașina e turata, e mers ca de diesel la mine . De asta am și întrebat poate cineva sa lovit de acest lucru și poate sa ma îndrume !!! Stima!!!

Re: Probleme DPF Mini Cooper 1.6D 2007

Scris: Mar Apr 18, 2017 12:05 am
de MiniRC31
Alinbass scrie:După părerea mea eliminarea lui e o prostie, se găsesc soluții cât de cât pentru a continua buna funcționare. Mașina are 166.000 km, in jurul a 160k-200k am înțeles ca se termina aditivul pentru DPF din rezervor, dar mașina are martor special am văzut in manual pentru acel lucru... totuși sa se aprindă și se sa stingă martorul de la DPF mi-a pus un semn de întrebare mașina e turata, e mers ca de diesel la mine . De asta am și întrebat poate cineva sa lovit de acest lucru și poate sa ma îndrume !!! Stima!!!
nu trebuie "sa ne lovim" ca sa iti dam cateva sfaturi, cazul tau este destul de clar filtru particule "infundat" sau aproape :)
martorul tau se aprinde in bord in momentul in care depisteaza prea mare presiune in acest "filtru" pus pe evacuare, dar si comportament anormal daca nu ai facut si reset cum Adrian ti-a explicat mai clar situatia uite aici:
Alinbass scrie:Daca ai facut curatirea chimica si nu ai resetat cantitatea de cenuse memorata au reset pe DPF , nu ai rezolvat nimic.
acest coportament il poti vedea si "in mers" pe tester si iti va raspunde la intrebarea "de ce".

Re: Probleme DPF Mini Cooper 1.6D 2007

Scris: Mar Apr 18, 2017 4:58 am
de adrian
Unele calculatoare Bosch nu sesizeaza un senzor defect ca si eroare , ma refer aici la senzorul de temperatura gaze de evacuare , care la intreruperea cablajului indica 1000gr.C in evacuare, valoare plauzibila pentru calculator care insa din aceasta cauza comanda gresit injectia, mai ales in secventa de regenerare.Daca nu ai o eroare stocata , omul cu testerul trebuie sa intre pe valori reale si daca ai norocul sa stie cate ceva despre motoare si marimi fizice , sa vada daca volorile reale sunt plauzibile.Ai o sansa sa gasesti aici rezolvarea problemei.Pe de alta parte conteaza calitatea testerului folosit, o scula generic OBD poate da rateuri daca codul de eroare este specific marcii MINI R56 D, pur si simplu nu il vede.Daca nu ai fost la reprezentanta BMW, atunci cauta pe cineva cu tester ICOM , soft diagnoza ISTA.Trebuie sa "citeasca" temperatura pe evacuare ,diferenta de presiune inainte si dupa filtru particule, cantitatea de cenuse.In functie de datele astea , daca le intelege corect , poate sa vada daca trebuie facuta o regenerare fortata, resetare filtru particule sau un senzor defect.Retine ca sistemul tau de depoluare este unul primitiv, proiectat in anii pionieratului filtrelor de particule si provine de pe o platforma nu foarte celebra in materie de fiabilitate, un motor multibrand.