Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scrie răspuns
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

dedant68 scrie:Nu ai rezolvat-o nici acum :!: :!:
Atentie la ce ti-am scris, explica-le si la mecanicii pe unde ajunge masina ta....
ECU foloseste parametrii de la TREI senzori pentru a calcula volumul de aer consumat de motor si anume:
1. ECT (senzor temperatura lichid racire)
2. MAP (sensor care citeste presiunea aerului din admisie)
3. pozita clapetei “throttle body’’, iar aceasta pozitie este monitorizata de doi potentiometrii care asigura o valoare de ‘feedback’ pentru ECU , respectiv EDR si pentru mersul in gol.
Valoarea calculata apoi este folosita de ECU pentru a calcula cantitatea de bezina si astfel sa echilibreze AFR-ul. Mersul la ralanti este pe un sistem, intre 900-1600/2000 intra EDR, iar mai sus intra si ‘bypass throtle’. EDR este un actuator/motor de c.c care primeste comanda de la ECU si deschide clapeta pe admisie cand soferul accelereaza de la ralanti pana la maxim.
Trebuie sa se masoare trei semnale de baza si se identifica rapid defectiunea ( problema ta este de 10 MINUTE :!: )
1. semnal potentiometru la accelerare pedala sofer
2. semnal TPS
3. semnal EDR
Semnalul EDR este de tip ‘duty cycle’/ PWM sau modularea impulsului in durata, verificare cu osciloscolul :!: . Dupa cum vezi in fig. la acceletare, TPS are semnal pe 'out' d e1,6 V iar EDR primeste PWD de la ECU cu durata de deschidere intre 15% si 70-74%.
TOATE SE REZOLVA RAPID CU OSCILOSCUPUL, acesta este ‘scula’ care se foloseste in service-ul care se respecta…in rest masina ta se va plimba din service in service si se va repara prin metoda romaneasca numita ‘la nimereala pana cand merge’, dar pe banii tai. De ce? Pentru acesti 'mechanici' nu cunosc principii de functionare ale motoarelor/injectiei s.a.m.d, si nu au sculele care sunt necesare pentru asa ceva.
Vrei sa vezi daca TPS lucreza corect, ai nevoie de o pompa manuala de vacumm, costa 200 euro, un service ar trebui sa o aiba…sau cu ajutorul multimetrului.

Deja ma doare capul pe mine... :mrgreen:
Salutare!
Foarte tehnic raspunsul, mi-a luat ceva timp sa descifrez.
Cam acelasi principiu (minus unghi clapeta acceleratie) este folosit si in motoarele navale cu injectie electronica.
Graficul prezentat de tine imi este binecunoscut numai ca eu il vedeam in timp real pe fiecare cyl din softul de exploatare al motorului.
Sa zicem ca static repr idle iar dupa spusele lui Adrian valoarea statica este in parametri normali insa fiindca este formula de mai multi parametri, care sunt influentati in masura diferita atunci cand motorul este in sarcina, nu ne putem da seama care dintre parametri iese din range-ul normal decat daca se fac masuratori in sarcina adica exact in conditiile in care se produce defectul.
Nu am reusit in tot acest al doilea oras ca marime al tarii sa gasesc pe cineva sa imi faca o diagnoza in mers sau sa imi liateze grafice sau macar un excel cu parametri. Tot ce am primit au fost asigurari ca s-a verificat si ca totul e normal.daca as fi avut un log de date as fi putut interpreta datele probabil mai bine ca orice "diagnozist" din oras.
Va multumesc pentru raspuns!

Mi-am facut itinerariul pentru luna asta:
Calarasi-Bucuresti-Targoviste.

PS: dava va ganditi vreodata la un schimb de cariera va recomand domeniul naval! :) avem nevoie de astfel de profesionisti!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Am uitat....
Azi am trebaluit un pic pe la Mini am dat furtunele si cutia filtrului de aer afara sa vad mai bine furtunele de vacuum si sa fac mai bine cunostinta cu motorul, poate poate revine la sentimente mai bune :)
Am reobservat o chestie pe care am observat-o si la achizitionare : cu motorul la relanti daca deschis busonul de completare ulei se simte o presiune de aer in capacul de la supape. Spun aer pentru ca nu miroase a vapori de ulei sau gaze de esapament. La verificarea inainte de achizitie am observat acest detaliu si am sunat la service-ul din posturile anterioare sa cer o parere de la service engineer iar el mi-a spus ca e normal sa se simta o presiune insa nici el nu a stiut sa imi zica ce e aia presiune normala si nici eu nu am putut sa-i explic cam ce presiune se simte la mana,asa ca am luat de buna opinia presupus avizata si am trecut peste acest aspect si uite asa am devenit Mini proprietar.
Am avut si eu ceva masini pana acum si am mai completat ulei la unele dintre ele dar asa presiune nu am simtit la nici una. Nu va imaginati ca imi arunca mana de pe buson dar este o presiune sesizabila. Am vazut ca din capacul de la culbutori pleaca un furtun undeva sub motor nu am observat unde ,ma gandesc ca acel furtun ar trebui cumva sa descarce din presiunea din capac,nu? Ma gandesc daca e normala acea presiune in capac, daca furtunul acela care nu stiu unde duce e infundat si poate are vreo influenta asupra mersului masinii.
O seara buna!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 815
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

eu as pune o intrebare destul de hilara:
daca nu ai niste parametri de default sa ai cu ce compara cum "iti dai seama" prin osciloscop ca "buba" e un amarat de injector?
eu as fi tare curios cum se "comporta" un injector pe osciloscop daca este infundat/semi-infundat...ca semnalul primit din ECU este acelasi...si uite asa ne uitam frumos la un ecran de 3" ce frumos deseneaza niste grafice de nebun...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Binevenita intrebarea:
Cand primesti osciloscopul ai un pachet important de date si informatii ordonate/forme de unda pentru toti senzorii si actuatorii automobilelor/motocicletelor, si dedicate pentru anumite marci. Principiile de lucru sunt aceleasi la toate marcile/formele de unda, rezultatul se deduce usor. Daca forma de unda la injector data de ECU corespunde cu baza, este o K pentru comanda, ramane sa rezolvi cu curatarea injector. 'Scula' asta te ajuta sa elimin rapid din multe probleme.
Imagine Imagine Imagine
Gabriel CT
Viteza 2
Mesaje: 197
Membru din: Lun Feb 26, 2018 2:38 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de Gabriel CT »

Partile mecanice sunt usor de verificat rectificat. Reconditionarea unui injector sau inlocuirea unui inj este ieftin si relativ rapid.
Ce faci cand problema este una electronica?faci ca mine pierzi zile si saptamani plimbandu-te de la unu la altul,fiecare garantandu-ti ca : de aici e! trebuie schimbata asta! Si tu pui botu si schimbi dupaia vezi ca nu e de acolo iei masina si treci la urmatorul si tot asa...
Nu gasesti un macar un service in CT care sa aiba oameni competenti pe toate domeniile care alcatuiesc tehnica unui autoturism. Tre sa te plimbi de la mecanic la electrician si inapoi.
Eu m-am saturat cat timp am pierdut facand drumuri la service ai electricieni. Timpul meu e mai pretios decat ora de manopera la service. Pe mine m-a costat mai mult in timp pierdut si in nervi decat in bani.
Partea frumoasa e ca situatia mea a antrenat energiile atator oameni pasionati, cu multi dintre voi am conversat in scris cu unii dintre voi telefonic si cu siguranta voi ajunge sa va cunosc si personal la un moment dat.

Seara buna!
2004 Mini Cooper S JCW- mergem inainte ca inainte era mai bine
2016 Honda Civic Tourer - apa paie si bataie
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Sunt in UK de o sap. si numar zeci de Mini in fircare zi, aici este patria lor :) Suntem toti pasionati de aceste masinute, te inteleg si vreau sa te ajut cu tot ce pot. Daca ajungi la MMD anul acesta ne intalnim si avem ce discuta. Eu creda ca daca ajungi la @adrian rezovi problema, si el este pe subiect, si nu iti da drumul fara masina OK.
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 815
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

problema daca ar fi electronica este simpla de depistat prin erorile "din bord" ma refer la cele memorate, inca tind sa cred ca nu "ociloscopul" este salvarea ta...Mini-ul sa stii ca nu e chiar cazan si cei ce l-au "creat" au tinut cont de o gramada de lucruri..ca pas cu pas ce il descoperi te uimesti de ce au fost in stare sa faca de prin 2001-2005
nici un service unde ai merge UE nu o sa iti puna osciloscop pe masina in veci, sa le ceri asta se vor uita "urat" la tine, nici mama BMW, sunt alti parametri de citit care iti vor indica "problema" si asta se face prin tester dedicat marcii si unul in spatele acelui monitor ce stie sa interpreteze aceste lucruri.
sa ne uitam la niste grafice de dragul de a ne uita ...este doar pierdere de timp...eu asa o consider.
ociloscul cu "viata lui" dar aici nu are ce sa caute, parerea mea...
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

MiniRC31 scrie:problema daca ar fi electronica este simpla de depistat prin erorile "din bord" ma refer la cele memorate, inca tind sa cred ca nu "ociloscopul" este salvarea ta...Mini-ul sa stii ca nu e chiar cazan si cei ce l-au "creat" au tinut cont de o gramada de lucruri..ca pas cu pas ce il descoperi te uimesti de ce au fost in stare sa faca de prin 2001-2005
nici un service unde ai merge UE nu o sa iti puna osciloscop pe masina in veci, sa le ceri asta se vor uita "urat" la tine, nici mama BMW, sunt alti parametri de citit care iti vor indica "problema" si asta se face prin tester dedicat marcii si unul in spatele acelui monitor ce stie sa interpreteze aceste lucruri.
sa ne uitam la niste grafice de dragul de a ne uita ...este doar pierdere de timp...eu asa o consider.
ociloscul cu "viata lui" dar aici nu are ce sa caute, parerea mea...
Este o parere personala.....daca era asa de simplu cu toate testere conecate la OBD II, de ce nu s-a depistat defectul pana in prezent? Simplu, cod de eroare...., component/cauza, inlocuit si rezolvat problema. In UK in toate workshops se foloseste osciloscopul. Stiu, se lucreaza mai greu, ai de realizat multe conexiuni de la o masurare la alta, de interpretat date si de calculat in anumite situatii parametrii, dar rezultatul este OK.
Ultima oară modificat Vin Mar 09, 2018 11:22 pm de către dedant68, modificat 1 dată în total.
Imagine Imagine Imagine
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 815
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de MiniRC31 »

pt ca nu e o problema electronica?

"tester dedicat" nu este acelasi lucru cu "toate testere"

coditia este: ca masina sa fie 100% originala, ECU, BC.
Drive safe and keep the wheels down
Avatar utilizator
dedant68
Viteza 6
Mesaje: 643
Membru din: Mar Noi 28, 2017 8:09 pm
Localitate: Craiova, Voinesti(DB), Targoviste, Plymouth(United Kingdom)
Contact:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Mesaj de dedant68 »

Tester dedicat BMW include si mini cooper. Omul a fost in reprezentanta BMW nu in service de cartier si uite ca a plecat cu masina nerezolvata. Aici in UK daca apare o situatie complicata, care depaseste personalul, chairman cheama tot ce are mai bun sau imprumuta scule, sau vine un alt meserias cu scule, dar masina nu pleaca din workshop nerezolvata. Este o problema de ambitie si nume de firma.
Imagine Imagine Imagine
Scrie răspuns