Pagina 3 din 4

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:09 pm
de Vali Iovi-Stere
Este o clapeta care schimba rece/cald ,acolo este in permanenta o sursa de caldura.Pe conducta de la compresor vine rece,dar dupa ce trece de "radiator" este suficient de fierbinte.

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:13 pm
de io's
nu am inteles... cum spui tu ca face circuitul de climatizare? pleaca din compresor rece? :?

oricum nu are importanta, nu de acolo e problema mariei

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:17 pm
de Vali Iovi-Stere
Exact.In partea stanga este conducta despre care vorbesc si vine direct de la compresor si in radiatorul din masina.Freonul se raceste prin comprimare. ;)

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:22 pm
de io's
eu stiam ca traseul freonului e din compresor spre "radiator" apoi in masina , apoi inapoi in compresor iar ceea ce vine din masina _direct_ in compresor ar trebui sa fie rece ca gheata ;) nicidecum cald, conducta care se duce de la "radiator" ar trebui sa fie calda dar in momentul cand intra in vaporizator se raceste instant

inca o data zic, problema nu e de la ac, daca ac-ul functioneaza bine

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:30 pm
de Vali Iovi-Stere
Functionarea instalatiei de climatizare auto

Deoarece functionarea sistemul de climatizare se bazeaza ca si principii de baza pe functionarea sistemului de aer conditionat manual vom explica pentru inceput functionarea unui astfel de sistem. Principiul de functionare este simplu si toate sistemele de refrigerare congelare il folosesc. Astfel il gasim pe frigidere, pe refrigeratoare etc.
Sistemul este compus dintr-un compresor, un evaporator, un condensor si un ventilator. Rolul compresorului este acela de a impinge agentul de racire prin instalatie. Instalatia are legate prin conducte de cupru (de obicei) condensorul, evaporatorul si compresorul intre ele astfel incat sa asigure circulatia continua a agentului de racire fara sa se produca pierderi.
Secretul functionarii unui astfel de sistem este dat de proprietatile agentului de racire. Ca agent de racire in astfel de instalatii se foloseste freonul. Freonul este sub forma lichida si se transporta si depoziteaza in rezervoare. Prin absorbtia de caldura freonul se evapora si se transporma din stare lichida in stare de vapori si se incalzeste. In evaporator are loc schimbul de caldura astfel: aerul care trece prin evaporator (inpins de catre ventilator) cedeaza caldura freonului si in acest fel aerul se raceste si freonul se incalzeste si se evapora. Astfel aerul inaintea intrarii in evaporator este cald iar la iesirea din evaporator este rece. Tot acest fenomen este natural.aerul care iese din evaporator este directionat prin sistemele de ventilatie catre habitaclul masinii. Evaporatorul este de fapt un schimbator de caldura ("radiator" in termeni populari). Evaporatorul este montat de obicei undeva in bordul masinii.
Freonul este impins de catre compresor in evoporator unde are loc procesul descris mai sus si apoi iese din evaporator sub forma gazoasa si isi continua traseul prin conducte ajungand la condensor. Condensorul este de asemenea un schimbator de caldura si este montat de obicei impreuna cu radiatorul masinii. Aici are loc procesul invers cand aerul rece primeste caldura de la freon, aerul incalzindu-se, iar freonul racindu-se si condensand ajungand din nou in stare lichida. De aici incolo fenomenul se reia, acesta fiind mecanismul racirii aerului. Pentru a se produce acest fenomen este necesar ca freonul sa aiba o anumita presiune in istalatie.

Compresorul este un compresor rotativ cu pistoane si este montat in compartimentul motor, fiind actionat printr-o curea de catre motor. Pentru a nu functiona in permaneta, deoarece fulia compresorului este in permanenta rotita de catre motor, pormirea compresorului se face electric, cupland printr-un ambreiaj comandat electric fulia de compresor. Decuplarea se face decupland electric acelasi ambreiaj si permitand fuliei sa se miste libera pe ax. Freonul are in compozitia sa un ulei care ajuta la ungerea componentelor in miscare ale compresorului, pentru a asigurata o durata lunga de viata a acestuia.

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:30 pm
de Stef_CT
Interesant ...

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 10:36 pm
de Vali Iovi-Stere
Cunosc principiul de functionare din cauza ca am avut probleme cu clima care in final am ajuns sa cumpar alt compresor... :lol:Am stat pe capul lor si am invatat cam tot ce este de stiut. :D

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 11:01 pm
de io's
destul de corect ce spui tu insa nu vad de unde vine caldura aia din cauza ACului in masina?

ft buna poza, iti arata pe culori temperaturile, deci caldura mare e din compresor spre radiator, in masina e mai mult rece

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Mie Mai 12, 2010 11:11 pm
de Vali Iovi-Stere
Exact cum am mai spus,de la conducta din partea stanga.Tocmai acolo este si temperatura mai ridicata (se incalzeste plasticul aproape de pedala de acceleratie).Cel mai bine ar fi sa vedem la fata locului daca intradevar este atat de ridicata temperatura.La mine este destul de ridicata,dar suportabil. :D

Re: Mini Cooper - problema supraincalzire motor

Scris: Joi Mai 13, 2010 4:45 am
de Vali Iovi-Stere
Am verificat in noaptea asta daca totusi se incalzeste in zona respectiva fara AC-ul pornit.Se incalzeste!Asteptam sa vedem ce vor zice si marii mesteri de la Bavaria. :D