Pagina 4 din 11
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Mar Ian 21, 2014 11:52 am
de mirceagsm
ce bine daca il descopereai inainte de achizitie...
Masina a fost data dauna totala,apoi a amai ajuns pe la cativa proprietari,bavariua si tot asa.
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Dum Ian 26, 2014 2:59 pm
de Adrian JCW
Asta este piata SH din Romania, ma asteptam la asa ceva asadar nu este nici o surpriza. Cu toate ca in anuntul de vanzare se specifica "fara accident" am vazut de la inceput ca masina a fost lovita in partea stanga-fata, iar proprietarul actual ca sa nuantez mai fin, nu era tocmai un fan Mini. Oricum masina a ajuns unde trebuie, o fac tip top minitop
In alta ordine de idei m-am intors din concediul de ski si abia astept sa-l conduc din nou pe Mini, ocazie cu care vom vedea cum se comporta pe zapada

Re: MINI John Cooper Works
Scris: Mie Ian 29, 2014 4:32 pm
de Adrian JCW
Am luat o jucarie noua pentru Mini, de care sunt foarte incantat
Este vorba de o interfata OBDII WiFi pe numele ei ELM327.
Ca si orice interfata decenta, poate face diagnoza, poate sterge erori, sau se pot face loguri cu parametri motorului ( boost, avans, amestec, presiune pe rampa, temperaturi, maf, etc.) ceea ce este foarte util din punctul meu de vedere. Treaba cu adevarat simpatica este ca toate aceste lucruri sunt accesibile cu ajutorul smartphonului care se conecteaza prin wifi la interfata ELM327.
Am atasat niste printscreen de pe telefon cu interfata conectata la Mini. De asemenea am incercat-o si pe cealalta masina (Audi) si merge excelent.
Cost interfata ELM327 : intre 100-200 RON
Cost program DashCommand pe Apple store : 8 euro
Cui ii plac astfel de lucruri, eu spun ca este un must have, mai ales ca nu costa o avere.
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Mie Ian 29, 2014 5:12 pm
de adrian
Frumos afisajul,dar am o nelamurire:
Afiseaza pe primul log fuel rail pressure 5420kPa,adica 54 Bar,si mai jos la FRP(adica acelasi lucru)7950kPa adica 79,5Bar.
Din cate stiu eu presiunea in rampa la benzinare se invarte in jurul valorii de 5 Bar.Stiu eu gresit sau scula arata gresit?Sau este vorba de o setare care nu a fost facuta in soft?
Parca si valoarea de 35kPa pe admisie la 2257 rot/min. nu prea imi pare reala, deci turbina realizeaza undeva la 0,035 Bar-adica mai nimic -un fel de usoara adiere de primavara.
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Mie Ian 29, 2014 6:01 pm
de Adrian JCW
Modelele R56 Cooper S / JCW au injectie directa pe benzina. Asta inseamna printre altele ca au doua pompe de benzina. Una conventionala in rezervor si o pompa de inalte care functioneaza intre 50 bar si 120 bar ( WOT ). in cazul JCW-ul meu care are software modificat presiunea pe rampa de inalte urca pana la 140 bar.
Dar acest lucru este specific cam la toate modelele cu injectie directa pe benzina, golf-ul 5 gti merge cu pana la 110 bar rail pressure din fabrica, iar golf-ul 6 gti cu pana la 150 bar din fabrica.
Referitor la boost, 35 kpa = 0.35 bar. Asta inseamna ca masina mergea pe vacum de -65 kpa ( presiunea atmosferica fiind de aprox. 100 kpa) ceea este ok pentru un motor turbo in sarcina mica si low rpm.
La WOT, un functie de setarea de software, imi face intre 230 si 245 kpa care este presiunea absoluta. Daca scadem aprox 100 kpa presiunea atmosferica avem 130-145 kpa ceea ce inseamna 1.30 - 1.45 bar peste presiunea atmosferica.
Oricum aceste date sunt citite direct prin portul OBDII, asadar sunt cat se poate de reale.
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Mie Ian 29, 2014 8:56 pm
de adrian
Adrian JCW scrie:Modelele R56 Cooper S / JCW au injectie directa pe benzina. Asta inseamna printre altele ca au doua pompe de benzina. Una conventionala in rezervor si o pompa de inalte care functioneaza intre 50 bar si 120 bar ( WOT ). in cazul JCW-ul meu care are software modificat presiunea pe rampa de inalte urca pana la 140 bar.
Dar acest lucru este specific cam la toate modelele cu injectie directa pe benzina, golf-ul 5 gti merge cu pana la 110 bar rail pressure din fabrica, iar golf-ul 6 gti cu pana la 150 bar din fabrica.
Referitor la boost, 35 kpa = 0.35 bar. Asta inseamna ca masina mergea pe vacum de -65 kpa ( presiunea atmosferica fiind de aprox. 100 kpa) ceea este ok pentru un motor turbo in sarcina mica si low rpm.
La WOT, un functie de setarea de software, imi face intre 230 si 245 kpa care este presiunea absoluta. Daca scadem aprox 100 kpa presiunea atmosferica avem 130-145 kpa ceea ce inseamna 1.30 - 1.45 bar peste presiunea atmosferica.
Oricum aceste date sunt citite direct prin portul OBDII, asadar sunt cat se poate de reale.
Ai dreptate , am gresit cu un ordin de marime la kPa,dar senzorul de presiune pentru turbo pleaca de la "0" pentru atmosferica , de fapt cand ai 0,35,nu inseamna ca esti pe vacuum(ar insemna ca motorul nu primeste tot aerul de care are nevoie),esti pe 1,35 presiune absoluta.
Ai dreptate si cu presiunea din rampa,nu am fost atent ca este Bosch MED 17, cu injectie de inalta presiune.Mea culpa.
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Joi Ian 30, 2014 9:28 am
de Adrian JCW
Senzorul MAP pleaca de la 0 dar aceea nu este valoarea presiunii atmosferice.
Ca sa vezi cel mai usor este sa pui contactul (cu motorul oprit) si sa citesti cu orice diagnoza valoarea senzorului MAP care va arata aprox. 960-1000 mbar asta in cazul in care suntem undeva la campie. Dupa care porneste motorul, lasa-l la relanti si vei avea o valoare aproximativa 300-500 mbar, adica sub presiunea atmosferica. Asta inseamna ca in admisie este presiune negativa (vacuum).
Prentru ca sa fie presiune pozitiva, senzorul MAP trebuie sa citeasca valori peste presiunea atmosferica. Cu alte cuvinte un boost de 1.0 Bar se traduce intr-o presiune de aprox. 2000 mbar ( 200 kpa ) cititta de senzorul MAP.
Mai jos este acelasi experiment la Mini-ul meu (vezi pozele atasate).
Imaginea cu 99 kpa este cu contactul pus si motorul oprit.
Imaginea cu 38 kpa este cu motorul pornit la relanti ( asta inseamna 99-38 = 61 kpa vacuum )
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Vin Mar 21, 2014 2:08 pm
de Adrian JCW
Dupa o scurta absenta revin cu noutati despre Mini care a primit o revizie completa.
Pentru asta am apelat la un bun prieten din Arad care are un R50 Mini One Turbo de 400+ Bhp si care este specializat in Mini-uri, asadar nu am avut nici o emotie, i-am lasat masina timp de 2 saptamani si a iesit perfecta cum ma si asteptam.
Printre altele s-au facut urmatoarele :
- distributie noua
- pompa de ulei noua
- curatat supapele de admisie de depunerile de carbon
- kit de ambreaj cu kevlar (cel de pe masina nu patina, dar era pe ultima suta de metri)
- ulei motor Motul 300v 5w-40
- ulei cutie Motul Gear 300 75w-90
- lichid frana Motul RBF660
- simeringuri si garnituri unde a fost cazul
- motorul a fost scos afara pentru o inspectie, dar este cat se poate de ok, nu are uzuri si nici depuneri
- filtre noi
- A/C fillup
- Jante Team Dynamics Pro Race 1.2
- Anvelope Federal RS-R ( sunt practic niste semislick-uri care merg bine atat pe strada cat si pe circuit )
Masina merge mult mai fin, plus acum pot sa accelerez in treapta a 2-a fara sa am wheelspin pe toata treapta, cum era inainte chiar si pe treapta a 3-a
Una peste alta sunt foarte multumit de cum a iesit si abia astept prima excursie la Hungaroring. Pana atunci mai am ca tema de casa un intercooler mai eficient si o evacuare turbo-back sport.
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Sâm Mar 22, 2014 10:17 pm
de razvan333
Adrian JCW scrie:Multumesc, cu siguranta voi fi prezent in 2014 la MMD. Am fost in 2010 cand a fost organizata intalnirea MMD la Brasov si a fost cu adevarat speciala, dar de data asta voi avea un Mini cu care sa vin
Pana una alta i-am facut si o mica revizie ca sa o pregatesc de iarna (cea precedenta era in urma cu 18.000 km) :
-
ulei motor Motul 300v 5w-40- filtru de aer nou
- bujii noi (NGK laser irdium)
- bobine noi
- antigel
- DV nou ( supapa de recirculare de pe turbo ) care din ce vad seamana cu cea de pe VW Golf V GTI care are tot o turbina de fabricatie Borg Warner. Cel putin la GTI erau probleme cu membrana din cauciuc a DV-ului care in timp se gaurea (fiind expusa la temperaturi destul de mari de la turbo) si astfel apareau pierderi de boost, asadar implicit si de putere. Din ce am vazut la JCW membrana este tot din cauciuc la DV, asadar am decis sa-l schimb ca o masura de precautie, iar pe viitor poate voi opta pentru una de la Forge sau Alta.
De asemenea la primavara as vrea sa-i curat supapele de admisie care cred ca sunt pline de depuneri (lucu specific masinilor cu injectie directa pe benzina). Plus sa vedem ce va mai fi necesar, vreau sa fie tip top din punct de vedere tehnic

Iar ulei, sau e din cauza ca ai desfacut motorul?
Re: MINI John Cooper Works
Scris: Dum Mar 23, 2014 11:24 am
de Adrian JCW
Exact, desi nu avea decat vreo 2500 km.