razvan333 scrie:
greu de spus Cristi. Masina are doar 107k dar am luat o defecta si acum ma chinui sa o repar. Avem o mare dilema: am verificat tot, injectoare, bujii, compresie, pompa de motorina, turbina, i am scos filtrul de particule DPF off si nu avem rezultate...adica masina porneste la sfert merge rotund ca sa zic asa, dar scoate un fum de zici ca e locomotiva

. Presupunerea este ca primeste prea multa motorina si cauza ar fi o clapeta blocata, asta din cauza ca masina nu a mai fost pornita de un an de zile. Inca facem sapaturi...daca cineva are si alte idei va rog sa le spuneti

Daca fumul este negru-amestec bogat dar asta poate sa insemne in 90% din cazuri nu prea multa motorina ci prea putin aer.
Pune testerul pe masina si verifica presiune turbo, debitmetru aer, presiune in rampa(daca este common rail,comanda EGR,senzorii de temperatura pe lichid racire, motorina,ulei(depinde cu ce este echipata)actuatorii(actuator turbo, egr),sondele de temp si Lambda de pe evacuare,verifica sa nu fie infundate evacuarile(catalizator, DPF), etanseitate la furtunele de vacuum
1.Verificare presiune turbo- nu stiu exact ce motor este , dar trebuie sa fie minim 1,8 Bar
2.Verificare galerie de admisie daca are clapeta suplimentara incorporata in galerie care deschide la turatii mai mari pentru acces aer suplimentar , asta daca motorul are 16 supape.
3.Verificare daca galeria de admisie nu este plina de depuneri care astupa tercerea aerului.
Debitmetru de aer- trebuie curatat cu Brake cleaner.
Daca ai facut DPF off,depinde cine l-a facut, este o chestie f. delicata.Nu stiu la Toyota, dar la europene este relativ complicat pentru unele masini,in general se foloseste un soft numit VOLTA,care da doar rezultate partiale, nu rezolva toate secventele si masina functioneaza prost, de obicei nu mai apar erori de DPF , secventele de regenerare filtru pornesc totusi, dar se fac aiurea, etc. nu mai intru in amanunte ca este complicat.Nu cred ca este de de la injectie,altfel ai fi avut probleme si la pornire.Nu ma laud, dar un defect de genul asta se diagnosticheaza la mine la atelier in max. 2 ore.