Supercharger-ul era destul de zgomotos si daca tot m-am hotarat sa ii schimb toate fluidele (ulei transmisie, ulei caseta directie, antigel, lichid frane, ulei motor) am zis sa il dam si pe el jos, sa il umplem cu ulei si sa vedem ce are.
Ma bucur ca am facut asta, deoarece desfacand tot botul masinii am vazut si ca nu a avut nici un accident nu a fost nimic schimbat la ea.
Dupa cum ma si asteptam, superchargerul era complet uscat si din cauza lipsei de lubrifiere s-a tocit prematur pinionul ce angrena pompa de apa.






Nu am gasit pe nicaieri sa il cumpar, eram presat si de timp, deoarece vroiam sa am masina de sarbatori, prin niste piste am ajuns la un strungar, printre ultimii cred, care a putut sa mi-l reconstruiasca dintr-un material bun. M-a costat 170Ron piesa si dupa reasamblare, ma declar multumit. Nu e perfect, dar zgomotoul enervant de metal pe metal a disparut in proportie de 70%.
Asa ca dragi posesori de MCS R53 - Reumpleti mereu supercharger-ul cu ulei!!!
Pe termen lung, cred ca imi voi cumpara unul reconditionat, deoarece, din cauza intretinerii proaste, nu mai are viata lunga al meu.
Surprize surprize dupa schimbul de fluide/filtre - mi-a scazut consumul mediu la 11.1 de la 12.2, motorul merge mult mai fluid, trepidatii muuuult mai putine la ralanti. Recomand operatiunea.
Ulei motor: Motul 5w30 - desi are multi km, pana acum nu am observat sa imi manance ulei, dar daca mananca, prefer sa il mai completez decat sa cumpar o vascozitate mai mare.
Placute frana - ATE
Filtre - MANN
Curea accesorii - Continental
Lichid de transmisie - Motul
Lichid frana - am uitat
Bujii + fise noi
125k - chipurile