
Tuningul pe dyno se face in general la masinile cu modificari hard (si nu ma refer aici la "filtru sport")
Foarte bine ai spus, asa este, ECU Siemens EMS2000, calculeaza cantitatea de aer intrata in cilindri functie de presiunea din galerie si temperatura aerului pe un difuzor de 57mm diametru.Deci intr-un fel se adapteaza la ceea ce primeste in limita AFR.Desigur ca exista niste limitari stricte ale avansului si ale cantitatii de benzina injectate pe care softul nu le poate modifica funtie de modificarile mecanice facute de tine.Deci iti recomand totusi si eu o resoftare , asta nu va duce decat la o functionare in parametrii optimi ai motorului,calculatorul nu "stie" turatia compresorului, stie doar pe cea a motorului,si vede ca primeste mai mult aer la o turatie la care trebuie sa injecteze conform algoritmului mai putina benzina decat ar avea nevoie,face o adaptare dar aceasta este limitata de mai multe mape din ECU.Probabil ca se pot face 2 variante de resoftare, una de adaptare a fuliei 15%(in care motorul sa functioneze ca la carte ), sau una putin mai agresiva la care se vor putea adauga si ceva CP.Indiferent de varianta consumul de benzina va creste,asta pentru ca este vorba de un compresor mecanic,si daca gasesti posturi mai vechi pe aceasta tema,ai sa vezi ca poti castiga 25 CP dar 10CP se duc cadou la compresor.Ramane insa un castig bunicel de cuplu.MyFirst scrie:Pana la un punct, softul masinii va incerca sa se optimizeze singur... Va integra piesa noua, dar fara o 'resoftare' nu va utiliza la parametrii optimi piesa/piesele montate.
Sa nu intelegem gresit, ca masina isi modifica singura softul punand doar o piesa noua (in cazul de fata fulia), dar se adapteaza pana la un pnct, aproape ca ai zice ca vrea sa invete!