Pagina 6 din 11
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Dum Noi 15, 2015 1:42 pm
de cristi o'RAL
eu am mers vreo 4 ani fara ABS/ASC.
daca ai cauciucuri bune (eu le-am avut si 215 R17) nu ai probleme cu franarea sau stabilitatea daca nu ai ABS/ASC vara.
iarna cu 175 R15 fara ASC consider ca era chiar mai bine, plecam pe zapada de la stop, de pe loc, mai repede decat seria 7 cu toate sistemele active (el statea si dadea din cur pe loc).
toate sistemele pe care le pun producatorii pe masini de ceva vreme incoace ajuta, altfel nu le-ar pune.
dar daca stii sa conduci, stii sa anticipezi o situatie si stii sa franezi din timp, sa dozezi frana cat trebuie, poti sa traiesti linistit fara toate sistemele lui peste!
ba chiar mai bine, zic eu, poti sa faci ce vrei tu cu masina, sa nu-ti taie gazul in curbe cand tu stii ce faci cu masina aia. dar aici intervize si putin mai multa indemanare. de aia toate masinile de motorsport n-au ABS/ASC/DSC etc.
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Dum Noi 15, 2015 2:40 pm
de adrian
Ai si nu ai dreptate,ABS-ul este deosebit de util,mai ales pe suprafete alunecoase,o coborare pe zapada fara ABS este destul de stresanta.Controlul tractiunii este foarte util,indiferent cum se numeste,ESP,ASC,DSC,mai ales cand conduci pe suprafete alunecoase cu viteza.Desigur DSC este mama lor,mult peste ASC .Nu este un"must have"din acest motiv controlul tractiunii se poate decupla manual,spre deosebire de ABS.
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Dum Noi 15, 2015 4:46 pm
de gabip
Multam pentru raspunsuri
Cateva precizari, ca asa e daca am fost scump la vorbe
Bat spre 200.000 km condusi, cam 40% in afara orasului, si asta pe masini fara control de tractiune (dar cu ABS). Stiu doar ca mi-a ramas in cap o demonstratie facuta de un fost coleg cu un Passat (acum vreo 10 ani): cu control on si off pe zapada. Si... da, a fost impresionant.
Treaba e ca, desi conduc destul de prudent (am avut si eu nebuniile mele, cand am dansat cu masina jumatate de bd Timisoara ca s-o redresez, fiindca am tras de volan sa evit un troleu care iesea de la capat), n-as zice nu la un sistem care sa-mi asigure stabilitatea cand e nevoie. Din pacate nu stapanesc tehnici de pilotaj, ca sa redresez masina in situatii limita mai bine decat "creierul" masinii.
ASC-ul ma interesa daca e atat de eficient pe zapada pe cat se presupune - evident, in limite decente, nu figuri

Si, din cate ziceti, isi face treaba, deci o sa caut in continuare masini cu ASC
Si ca tot a pomenit @adrian de DSC, cred ca a fost bagat pe MINI ulterior, nu e pe R50, nu ? Ca am vazut cred vreo 200 de anunturi (cu tot cu Germania) si n-am vazut niciunul cu DSC, doar cu ASC. Asta doar de curiozitate

Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Dum Noi 15, 2015 9:02 pm
de adrian
gabip scrie:Multam pentru raspunsuri
Cateva precizari, ca asa e daca am fost scump la vorbe
Bat spre 200.000 km condusi, cam 40% in afara orasului, si asta pe masini fara control de tractiune (dar cu ABS). Stiu doar ca mi-a ramas in cap o demonstratie facuta de un fost coleg cu un Passat (acum vreo 10 ani): cu control on si off pe zapada. Si... da, a fost impresionant.
Treaba e ca, desi conduc destul de prudent (am avut si eu nebuniile mele, cand am dansat cu masina jumatate de bd Timisoara ca s-o redresez, fiindca am tras de volan sa evit un troleu care iesea de la capat), n-as zice nu la un sistem care sa-mi asigure stabilitatea cand e nevoie. Din pacate nu stapanesc tehnici de pilotaj, ca sa redresez masina in situatii limita mai bine decat "creierul" masinii.
ASC-ul ma interesa daca e atat de eficient pe zapada pe cat se presupune - evident, in limite decente, nu figuri

Si, din cate ziceti, isi face treaba, deci o sa caut in continuare masini cu ASC
Si ca tot a pomenit @adrian de DSC, cred ca a fost bagat pe MINI ulterior, nu e pe R50, nu ? Ca am vazut cred vreo 200 de anunturi (cu tot cu Germania) si n-am vazut niciunul cu DSC, doar cu ASC. Asta doar de curiozitate

DSC este pe masina mea R50 face lift din octombrie 2004.
A fost omis de multi pe lista de dotari optionale din cauza pretului.Eu am avut norocul-de fapt am cautat in mod expres toate dotarile-DSC, Harman Kardon, Trapa, parbriz si duze incalzite electric, comenzi pe volan sport piele in trei brate,klima automata,eleron spate,cutie Getrag,scaune jumatate piele,senzor ploaie,lumini ceata, bord computer,crome line exterior.
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Dum Noi 15, 2015 9:58 pm
de Balazs
Care e diferenta intre DSC si ASC?
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Dum Noi 15, 2015 11:14 pm
de adrian
Nu foarte mare,in plus fata de ASC,sistemul DSC ia in calcul viteza de rotatie a volanului si senzorul de acceleratie laterala,deci face o corectie mult mai exacta a traiectoriei.ASC foloseste ca semnal de intrare doar informatia de la senzorii ABS.
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Lun Noi 16, 2015 10:14 am
de cristi o'RAL
adrian scrie:Ai si nu ai dreptate,ABS-ul este deosebit de util,mai ales pe suprafete alunecoase,o coborare pe zapada fara ABS este destul de stresanta.Controlul tractiunii este foarte util,indiferent cum se numeste,ESP,ASC,DSC,mai ales cand conduci pe suprafete alunecoase cu viteza.Desigur DSC este mama lor,mult peste ASC .Nu este un"must have"din acest motiv controlul tractiunii se poate decupla manual,spre deosebire de ABS.
din cauza asta am spus "daca ai cauciucuri bune", "daca stii sa conduci" ...
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Lun Noi 16, 2015 12:20 pm
de adrian
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Lun Noi 16, 2015 12:40 pm
de gabip
Cabrio in niciun caz, iar cealalalta e suspect de ieftina pentru 2006.
Germania, da, e o varianta, desi oricum inseamna vreo 800 euro in plus fata de pretul de acolo (cheltuielile +taxa de aici). Trebuia sa plece cineva ieri in Germania, dar... n-a mai plecat. Norocul meu

))
Re: I want MINI and I want IT bad ! :)
Scris: Lun Noi 16, 2015 1:07 pm
de cristi o'RAL
considera cheltuiala pentru germania o investitie, o sa economisesti cu siguranta cu o masina cumparata din germania fata de una cumparata din romania