Pagina 6 din 12
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:12 pm
de razvan333
Aaaa, nu as zice ca patineaza chiar toate, la Audi nu am simtit patinare

In schimb la Audi ma deranjeaza delay-ul la demaraj(lag-ul sau cum ii spune), daca stai in mijlocul intersectiei si vrei sa faci o plecare rapida din D si sa-i tai fata unuia risti sa se urce pe tine...in S nu face scheme d'astea, adica delay-ul e mai scurt

Aici castiga cutia automata de la benzinar care raspunde destul de prompt la demaraj, se pierde insa pe parcurs, cand la diesel incepe sa se simta turbina si cuplul.
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:18 pm
de io's
am citit mai demult pe un forum auto o explicatie despre principiul de functionare a cutie automate, pe intelesul tuturor, cand am timp am sa caut sa pun in quote aici.

Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:22 pm
de razvan333
PS: as avea si vreo 2 vorbe de dulce pentru benzinari, astept sa vina caldura sa-mi mai scada si mie consumul, caci preturile la benzina nu cred ca vor scadea

Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:26 pm
de Vali Iovi-Stere
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:27 pm
de io's
am gasit mai repede decat ma asteptam
cutia automata este hidraulica, are 2 ambreiaje actionate de lichid... acest lucru este posibil doar cu prezenta si unui convertor de cuplu care "converteste" cumplul de la o turatie la alta pana cand schimba cutia hidraulic pinioanele... acest convertor nu numai ca pierde timp dar pierde si turatie... in avantajul unei schimbari line... fara bruscare. Ca sa dau un exemplu simplu de inteles... daca cu o cutie manuala si acelasi diferential spate ai 100Km/h la 7000rpm, la fel vei avea si cu o cutie SMG, dar cu o cutie automatica si acelasi dif. spate vei avea doar 90Km/h la aceeasi turatie datoria pierderii din convertorul de cuplu.
in cazul unei hidraulice (cutie automatica) ambreiajul aluneca intentionat si controlat si de fiecare data mult timp... nu doar cand schimbi vitezele
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:37 pm
de razvan333
La cutiile moderne DSG, tiptronic, etc., convertorul nu mai pierde asa mult timp la schimbare.
Pe MINI R50 este un model invechit de cutie.
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:44 pm
de io's
eu stiu ca DSG este o cutie cu dublu ambreiaj, adica altfel decat o automata. triptronic tot o automata e, la fel functioneaza .
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:49 pm
de Vali Iovi-Stere
Astazi am aflat exista si un filtu de ulei la cutia automata de MINI!
http://new.minimania.com/web/Item/NMK7715/InvDetail.cfm
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 9:59 pm
de razvan333
Aha, deci asta e

.O sa incerc sa vad daca de la asta e zmuceala la rece
Eu stiam ca DSG, multitronic, tiptronic sunt cam aceeasi mancare de peste, doar s-tronic e mai jmechera, oricum la cele enumerate mai sus pot sa spun ca vitezele se schimba liniar fara smuceli si cresteri aiurea de turatie.
Re: Cutie automata MINI COOPER 2002
Scris: Mar Mar 08, 2011 10:00 pm
de bumbumparty
pai...sa inteleg si eu pana la urma...
Are kit de ambreiaj...dar cu toate astea nu se strica...?
Am vb cu Vali iovi si am incercat ce mi-a spus el...am tras frana de mana...am accelerat progresiv...si nimic a inceput masina sa imi taraie rotile din spate ...turometrul ramanand stabil...deci nu pare a avea ceva defect la kitul de ambreiaj...dar cu toate astea... am mai condus hidramate...fie ele dsg am una in curte...octavia 2 dsg...nici vorba de patinaj...am mai condus audi a4 tiptronic...nu face asa...am condus smart....si dupa f multe cerculete a inceput sa faca aceasta patinare care inainte nu o avea...
Unii spun ca uleiul in cutia automata de r50 nu se schimba altii ca se schimba...acum aud ca exista si un filtru...
Haide sa dezbatem putin subiectul...sa vedem cunoscatori...pentru ca e problema si sa ma duc la bavaria sa ma minta baietzii aia de acolo ca "stiti trebuie cumparata o cutie noua...aceasta s-a stricat" nu e chiar treaba...
* o alta chestie ciudatzik...in momentul cand patineaza...sunt la fund cu acceleratia...si zic eu ca patineaza...daca iau ushor si pt o fractiune de secunda piciorul dp acceleratie turatia isi revine...si imi pare mie ca masina trage normal...
poate este vreo piesa ceva care trebuie schimbata...repet la smart roadster cutie hidramata...aceasi problema...am vandut-o si m-a sunat cel care a cumparat-o sa ma atentioneze ca nu am schimbat nustu ce piesa , filtru, valva (nu-mi mai aduc aminte) si ca masina patina...ma gandesc sa nu fie si aici acelasi lucru...dar ce?