Pagina 9 din 14

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Mar Oct 07, 2014 9:17 am
de Keth
Cristi, lasa-mi un PM te rog, si te sun cand mai ajung prin capitala.

A venit si brelocul JCW :mrgreen:, impreuna cu doi suporti de cric ce-mi disparusera peste noapte, toate la preturi fff bune de la Groza Dan.

Urmatorul pas, vreau ceva modificari pe partea de evacuare, mai de renume, ma gandeam la miltek, supersprint, akrapovic dar sa vedem scorurile..

Nu vreau sa urle, doar acel ceva in plus.

Adrian unde esti ? :)

http://www.youtube.com/watch?v=oQGceyU7wfY

http://www.esetuning.com/Milltek-Catbac ... sxm012.htm

Cam asa ceva as vrea, o sa iau legatura cu racing nick, de pe pag. oficiala Miltek sunt recomandati in RO.

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Mar Oct 07, 2014 3:50 pm
de cristi o'RAL
pe evacuare par sa fie buni tipii de la timpuri noi (in bucuresti), puneau poze pe forum candva cu lucrarile, nu mai stiu cum ii cheama

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Mar Oct 07, 2014 10:15 pm
de Keth
Top gear ? Nu ma bag...nu vreau custom, pur si simplu n-am incredere in capacitatea de "calcul".

Akrapovic scoatem de pe lista, bun dar scump pentru gustul meu, la fel am tras o privire si in ograda Eisenmann, bate la vreo +800 eur, adusa la noi nici nu mai spun.

Am vorbit la Racing Nick, astept cotatia pentru Supersprint si Miltek, cat-back ambele.

Dupa ceva cautari si pe forumurile dedicate de afara, vad ca sunt f apreciate si Scorpion/PlayMini ambele made in UK, iar ca si pret, sunt destul de ok si apropiate.

http://www.scorpionexhaust.co.uk/scorpi ... 1941-p.asp
http://www.youtube.com/watch?v=m9BsiHg0oc8
http://www.youtube.com/watch?v=uUFZjpcmI1s

http://www.youtube.com/watch?v=j6ra30tKwnI miltek rulzzz

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Mie Oct 08, 2014 3:03 pm
de Keth
OK, avem asa, cat back urmatoarele cotatii

1. Eisenmann - 2800lei

2. Supersprint - 2500lei

3. Milltek - 2300 lei (Racing nick) vs http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-COOP ... 4cfaa629ca - aproximativ 2000lei + transport pana in tara

4. Scorpion ( am vazut ca sunt fff laudate pe forumurile de afara raport bun calitate/pret )
http://www.ebay.co.uk/itm/MINI-COOPER-1 ... 1e732851b8 - 1500lei + transport pana in tara

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-ONE- ... 35b30e41a8 - 1700 lei + transport pana in tara

5. Playmini ( ar fi facute tot de Scorpion ) - http://www.pmpexclusive.com/?wpsc-produ ... r-silencer
1700 lei + transport pana in tara

PARERI ? :)

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Mie Oct 08, 2014 5:21 pm
de cristi o'RAL
finala borla inox (5-600ron) + catalizator scos si suna perfect :)
eu unul nu inteleg investitiile de milioane bune in evacuare, poate doar pentru curse unde conteaza 2-3cp in plus
cand ajungi prin bucuresti (sa-ti dau si stickere) poti s-o asculti pe asta mica sa iti faci o idee

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Mie Oct 08, 2014 10:36 pm
de Keth
Nu neaparat pentru presupusul surplus de 2-3 cp as merge pe ceva dedicat, dar exista riscul acolo unde se improvizeaza in necunostiinta de cauza, sa dai paguba la cai..

Desigur ca vreau sa o aud si pe a ta, apropo, montajul unde l-ai facut ?

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Joi Oct 09, 2014 7:52 am
de adrian
Nici vorba de castig de 2-3 CP, mult mai probabil o pierdere de 2,3CP si ceva Nm, mai ales la turatii de peste 3500-4000RPM.Evacuarea la motoarele aspirate este o treaba de mai complicata decat crede lumea in general,pentru ca motoarele aspirate au nevoie de ceva numit "Back pressure",lucru care ajuta aspiratia gazelor in admisie,evacuarea gazelor se face in pulsuri, un puls de presiune la evacuare creaza in spatele lui un puls de vacuum care ajuta la aspiratia mult mai usoare a amestecului din galeria de admisie.Concluzie, la un motor aspirat lipsa back pressure=pierdere de putere,orice alte discutii sunt doar speculatii nefondate.La supraalimentate, nici o problema,aspiratia se face fortat,in concluzie nu au nevoie de back pressure.
Deci atentie la tobele sport montate pe motoare aspirate.
Cea mai buna solutie pentru aceste motoare este montarea unui filtru sport de calitate in locul celui original,lucru care creaza numai avantaje:
1.Aspiratie aer mult mai usoara, deci coeficient de umplere cilindri marit,urmare crestere de putere
2.Sunet sport al motorului numai in momentul in care clapeta de acceleratie este actionata spre deschidere maxima,in rest, in regim de croaziera la viteza constanta, motorul suna absolut normal, deci zgomot redus la drum lung,orice evacuare zgomotoasa devine obositoare la drum lung.
Dupa parerea mea , este cea mai buna solutie pentru MINI modelul R50.Pentru cei cu R56 motor aspirat nu se recomanda din cauza prezentei debitmetrului de aer, care in timp se poate murdari si trebuie curatat de 2 ori pe an sau in cazuri nefericite chiar inlocuit.
Cel mai corect exemplu de necesitate de "Back Pressure"(bineinteles la o valoare rezonabile, adica foarte mica), gasim la Ferrari,BMW, Nissan, care pe unele modele evacuarea este prevazuta cu 2 clapete, similare celei de acceleratie, comanda de deschidere a acestora se face functie de turatia motorului, dupa o diagrama bine stabilita din proiectare.
Scuze pentru "lectia lunga " dar cred ce este benefica pentru multi care cred ca sunetul sport al tobelor inseamna obligatoriu cai putere.De obicei NU,la majoritatea masinilor de pe strada cu tobe sport inseamna pierdere de putere si consum mai mare de benzina.

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Joi Oct 09, 2014 8:18 am
de cristi o'RAL
@adrian: dar despre renuntarea la catalizator in relatia cu back-pressure ce poti sa spui? teoretic, asa cum spui tu, el obstuctioneaza f mult evacuarea, deci ar avea un rol foarte bine calculat in relatia cu back-pressure. renuntarea la el ar da peste cap calculele total. cum se face totusi ca in realitate masina este mai vioaie dupa renuntarea la acest "dop"? e vreo logica aici?

@keth: am montat-o la ateliarul lor, in pitesti pe vremea aia. a fost vorba de sudat in locul celei originale, cat de mult pot da gres unii cu chestia asta?!

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Joi Oct 09, 2014 9:12 am
de Susala_lucian
Interesantă discuție........tot suntem in "campanie electorală" :lol: .....vreau sa vedem o dezbatere pe aceasta tema!
Suntem mai mulți posesori de R50 care ar vrea sa-si modifice evacuarea .....si nu știm avantajele si dezavantajele.
Asa dupa dezbatere aceasta vom știi!

Re: '05 Cooper b&w

Scris: Joi Oct 09, 2014 10:10 am
de Keth
+1 Adrian :!:

Cristi, n am avut somn azi noapte, am citit cam tot ce am prins legat de evacuari la MINI, si nu mi iese Milltekul din cap desi costa ceva.. :)

Bbn, cristi, si ceilalti va propun ceva mai jos ( adrian e in alta liga se ocupa singur nu are nevoie :P )

Este in plan si filtrul sport, mai exact este in plan pachetul urmator + evacuarea.

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO1

Treaba este in felul urmator

1. bluefinul de la superchips se poate reutiliza fara probleme, acum daca sunt doritori poate ne combinam mai multi o punem de o intalnire si scoatem o resoftare destul de ieftin/MINIac. Pe site ul superchips romania este undeva la 1200 lei, dar vedem in ce varianta iesim mai ok. Ce spuneti ?

2. Filtru sport kn sau pipercross

3. Parca nu strica nici bujiile ;)

Cat despre evacuare, am sa merg pe Milltek, astept preturi de la alti 3 dealeri din ro si vedem cum stam, probabil sa ies mai bine decat pe ebay/racing nick.