Pagina 9 din 28

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mar Mar 06, 2018 8:56 pm
de Gabriel CT
dedant68 scrie:
Gabriel CT scrie:
dedant68 scrie:
Invatatura de minte pentru service auto in RO :!: Clientul trebuie sa fie pregatit cu:
-manual de reparatie tradus in limba romana;
-set de posibile cauze pentru defectiunea respectiva;
-scule/instrumente/testere in geamantan;
-rabdare;
-disponibilitate pentru o comunicare permanenta;
SI multi bani pe card :D
Ma ajuti cu manualul?

Tocmai ce m-au sunat. Pare ok bypass valve :(( mecanism revenire, verificata cu pistolul de vacuum. Acum o conecteaza la pompa de vacuum a masinii si o sa o testeze cu motorul pornit, o accelereaza incet sa vada cand se inchide(1600rpm) si ce se intampla la 3000-4000 rpm. Ma gandesc ca mare lucru nu pot vedea la 3000 -4000 din moment ce clapeta nu e presurizata pe partea de aer de pres iesire intercooler. Am pus-o daca merge bn bypass valve. Ajungem iar la momentul 0 barat. Astept testele cu bypass valve pe masina. Bafta

Sunt in UK pentru 3 saptamani, iar cele mai multe manuale le am in PC, te ajutam cu placere. Au verificat cu osciloscopul parametrii pe aprindere? Tine cont de ce ti-am spus cu fise inversate, verifica ordinea de aprindere...Nu cumpara piese scumpe fara un rezultat, tu practic nu ai nicio diagnoza completa! Adica pe aprindrea nu ai, pentru cu nu au montat osciloscop ( testerul pe OBDF II este ''frectie rece'), iar pe amestec nu au rezolvat. Daca tot au montat testerul ti-au citit AFR pe diferite trepte de turatie :?: Daca nu iti faca masina, nu le mai da niciun leu... :!: Ai dus masina in service si pleci cu ea mai defecta decat inainte :!:
Salut!

Am rememorat intreaga poveste de la geneza.
Cand am luat masina si avea ezitarile alea am zis inatant in sinea mea ca e de la bujii.
Cand au gasit in service BKR6 in loc de BKR7 am zis Evrik....scap super ieftin. Cand au terminat de umblat la ea...intreaga poveste masina merge mai prost :(
Parerea mea e ca au facut ceva involuntar la montaj/demontaj pe undeva altfel nu se explica.E prea ciudat.
Ei zic ca au pus osciloscopul pe aprindere dar eu de fata nu am fost sa confirm dar nici sa infirm.
O sa desfaca maine injectoarele sa vada ce si cum mai mult sa nu zica ca nu sunt bine intentionati.
O sa iau masina acasa si uit toata povestea.
Te rog sa nu ma uiti cu manualele alea. Poate aveti nevoie pe forul de un alt inginer mecanic datator de parere :)

Va salut!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mar Mar 06, 2018 9:44 pm
de adrian
Daca te "arde" iti trimit eu manualul de reparatie.
AFR-ul se masoara cu sonda Wideband si controler atasat.Nici un service nu masoara AFR-ul , sau daca il masoara introducand sonda in teava de iesire esapament este o greseala.Sonda wideband se monteaza inainte de catalizator, si trebuie sudata o reductie filetata pentru montaj, infiletarea ei in locul sondei Lambda 1 ar fi o mare greseala, ca sa nu zic altceva.Calculul AFR-ului din evalurea masei de aer si benzina injectata , deci un AFR dedus din calcule nu este relevant ,este eronat.Valoarea avansului la aprindere influenteaza mult valoarea AFR.Exista intr-adevar o metoda de diagnosticare mai putin folosita in Europa, mai mult in America, diagnoza pe baza determinarii eficientei volumetrice a unui motor.Dar asta este deja mult peste puterea de intelegere a multor "mecanici" de la marile reprezentante auto.
Daca totusi esti cu masina la un dealer BMW, de ce nu au facut un update de soft la masina ta ?chiar si versiunea JCW a avut doua update-uri la modelul prefacelift si unul la facelift.Asa se face la un service care se respecta, se uita in baza de date, si solicita permisiunea clientului pentru instalare ultimului update de soft.Dar de unde nu e , nici Dumnezeu nu cere.

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mar Mar 06, 2018 10:51 pm
de Gabriel CT
adrian scrie:Daca te "arde" iti trimit eu manualul de reparatie.
AFR-ul se masoara cu sonda Wideband si controler atasat.Nici un service nu masoara AFR-ul , sau daca il masoara introducand sonda in teava de iesire esapament este o greseala.Sonda wideband se monteaza inainte de catalizator, si trebuie sudata o reductie filetata pentru montaj, infiletarea ei in locul sondei Lambda 1 ar fi o mare greseala, ca sa nu zic altceva.Calculul AFR-ului din evalurea masei de aer si benzina injectata , deci un AFR dedus din calcule nu este relevant ,este eronat.Valoarea avansului la aprindere influenteaza mult valoarea AFR.Exista intr-adevar o metoda de diagnosticare mai putin folosita in Europa, mai mult in America, diagnoza pe baza determinarii eficientei volumetrice a unui motor.Dar asta este deja mult peste puterea de intelegere a multor "mecanici" de la marile reprezentante auto.
Daca totusi esti cu masina la un dealer BMW, de ce nu au facut un update de soft la masina ta ?chiar si versiunea JCW a avut doua update-uri la modelul prefacelift si unul la facelift.Asa se face la un service care se respecta, se uita in baza de date, si solicita permisiunea clientului pentru instalare ultimului update de soft.Dar de unde nu e , nici Dumnezeu nu cere.
Salutare!

Il am pe Mini de o saptamana timp in care m-a facut sa imi neglijez si jobul si familia ca ba eram la service ba sapam pe net dupa info ba cu ochii aici pe forum.
Ideea mea initiala a fost sa duc masina la profesionisti si sa o faca cum trebuie iar dupa aceea usor usor sa ne cunoastem mai bine. E ca in dragoste la inceput vrei pasiune si artificii iar cu timpul se dezvolta increserea si dragostea adevarata.
Incerc sa raman la conceptul de a lasa masina pe mana profesionistilor, acum am invatat pe cheltuiala mea si ce inseamna si unde se afla profesionistii in Mini. Am tras linie...mare parte din cheltuielile de pana acum au fost interventii pe care oricum trebuia sa le fac gen revizie generala placute spate filtru benzina bujii,fise,bobina...verificari la pompa de benz bypass valve clapeta acceleratie...paguba pana la urma nu e asa de mare.
In continuare sunt convins ca singura problema pe care o avea initial.masina mea erau bujiile BKR6 in loc de BKR7. Acuma ce s-a intamplat dupaia...greu de explicat...omu a refacut traseul la tot ce a umblat si schimbat la masina de doua ori,de la filtru benzina pana la clapete furtune vacuum si asa mai departe.
Am fost azi la service si erau cel.putin 15-20 bmw de la 20.000 E in sus in parcare si al meu mini de 6.000 era sus pe elevator de vreo 2-3 zile. Oamenii nu sunt rau intentionati, ceea ce s-a intamplat a fost o defectiune involuntara,e drept ca pe timpul nervii si banii mei dar ce sa-i fac? Greseala recunoscuta e pe jumatate iertata. Mai mult decat sa nu mai calc pe acolo si probabil nici cei ce vor citi in viitor acest topic ce pot sa fac? OPC?sa-l chem pe Horia smardoi Constantinescu?
Dl Adrian o sa il sun contactul dvs din CT imediat ce iau masina din service sa-i cetiti de deochi si daca nu...la Bucale birjar...la bulivar.
O dau pe mana oamenilor cu adevarat pasionati de ceea ce fac.
Ps: daca vreunul dintre voi are vapor cu probleme tehnice contati cu incredere pe mine.

Seara buna!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mar Mar 06, 2018 11:06 pm
de dedant68
@Gabriel CT
Cand o sa ai drum prin Targoviste, treci pe la mine si iti demonstrez practic cum se masoarea AFR. In plus, iti fac si o diagnoza completa pe injectie, aprindere si sistemul electric.

Sa ai noroc de masina :!:

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mar Mar 06, 2018 11:54 pm
de Gabriel CT
dedant68 scrie:@Gabriel CT
Cand o sa ai drum prin Targoviste, treci pe la mine si iti demonstrez practic cum se masoarea AFR. In plus, iti fac si o diagnoza completa pe injectie, aprindere si sistemul electric.

Sa ai noroc de masina :!:
Multumesc mult!

Mai degraba va astept eu la vara la mare.
Cu noul job prea curand nu o sa am concediu.
Va salut!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 2:14 am
de MiniRC31
Gabriel CT scrie: Am fost azi la service si erau cel.putin 15-20 bmw de la 20.000 E in sus in parcare si al meu mini de 6.000 era sus pe elevator de vreo 2-3 zile.
sa fie "afara 50" de BMW gata de predat clientilor ...tine cont ca a facut fix o revizie nimic mai mult....asta nu insemana ca "sunt meseriasi"
eu sunt "pregatit" acum sa iti fac revizie pe orice model imi aduci...asta nu insemana ca sunt "meserias"

este clar o singura chestie --> le-ai dat de treaba si nu stiu sa o "rezolve" --> daca as fi fost in locul lor cotactam direct Germania "mama" sa imi dea sugestii de reparatie a acestui "dracusor"ca deh "sunt de al lor"...nu?

eu tind sa cred ca nu au pus osciloscopul pe masina

totusi nu ai raspuns ti-au facut testul de compresie?

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 7:24 am
de Gabriel CT
este clar o singura chestie --> le-ai dat de treaba si nu stiu sa o "rezolve" --> daca as fi fost in locul lor cotactam direct Germania "mama" sa imi dea sugestii de reparatie a acestui "dracusor"ca deh "sunt de al lor"...nu?

eu tind sa cred ca nu au pus osciloscopul pe masina

totusi nu ai raspuns ti-au facut testul de compresie?[/quote]

Neata!

Ei spun ca au pus osciloscopul pe masina insa cum am zis intr-un post anterior nu pot sa confirm sau sa infirm.
S-a facut test de compresie insa si aici am dubii.
La testare compresie am avut 9bar pe toti cyl
La test pres rampa benz am avut 2.5 constant
Ma gandesc ca au vreo abatere de 1 bar pe manometrul lor ca prea sunt amandoua masuratorile mai mici decat standardul fix cu 1 bar.
Eu unul fac exercitii de acceptare a situatiei asa cum e ea si ma gandesc la pasii urmatori alaturi de oameni pasionati care ii vor da de cap pana la urma.

Azi o sa iau masina din service,sunt curios cat va mai trebui sa platesc si voi fugi cat ma tin rotile la masina.

O dimineata placuta domnilor!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 7:28 am
de Gabriel CT
Are cineva manualul de intretinere si reparatie pe parte mecanica?
Ma gandeam sa arunc un.ochi pe partea de furtunase vacuum poate depistez vreo greseala de montaj sau altceva vizibil si neinvaziv pe langa motor.

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 8:58 am
de adrian

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 9:31 am
de dedant68
Hi,
Mai poti face si lucruri mai simple, macar sa elimini din problemele pe care de cele mai multe ori sunt produse de catre utilizator sau 'reparator'.
1.Discuta cu fostul proprietar destre defectiune: cand, cum a aparut? In urma unei interventii/reparatii/inlocuire de piesa, etc.
2.Cu motorul pornit la ralanti, scoate pe rand fisele/conectoarele de la bujii sa vezi diferente de turatie sau cum fuctioneaza fiecare bujie. Poti face cu ambele seturi.
3. Verifica traseul esapamnetului, sa nu ai o surpriza :!:
4.Verifica ordinea de aprinderea.
5.Verifica conexiunea la senzorul Camshaft/CPS.

Bafta