Pagina 10 din 28

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 9:56 am
de MiniRC31
Gabriel CT scrie:Ei spun ca au pus osciloscopul pe masina insa cum am zis intr-un post anterior nu pot sa confirm sau sa infirm.
pai su cum au pos osciloscopul? ca pe lada? pe masina si au fugit?
daca l-ar fi pus "pe bune" ar fi avut niste grafice, acum cu rasul plansul, le au? ce au analizat? unde au legat osciloscopul? hai sa fim seriosi..cu asa scule o rezolvau de mult...
Gabriel CT scrie:S-a facut test de compresie insa si aici am dubii. La testare compresie am avut 9bar pe toti cyl
la un S ar trebui sa ai un 8.3bar la un non S trebuie sa fie de 10bar
Gabriel CT scrie:SLa test pres rampa benz am avut 2.5 constant
vazand ca testele au fost toate "in parametri" compresorul l-au verificat?
senzorul de came l-au verificat?
nu ai raspuns (este o intrebare catre fostul propietar): daca pe masina s-a intervenit pe lantul de distributie, este destul si o interventie la chiuloasa ca "montatorul" sa greseasca

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 11:15 am
de Gabriel CT
vazand ca testele au fost toate "in parametri" compresorul l-au verificat?
senzorul de came l-au verificat?
nu ai raspuns (este o intrebare catre fostul propietar): daca pe masina s-a intervenit pe lantul de distributie, este destul si o interventie la chiuloasa ca "montatorul" sa greseasca[/quote]

Nema grafice de la osciloscop si nema grafice tester in mers sau ceva de genul asta. Totul numai pe vorbe.

La compresor nu au umblat si sincer nici nu i-as fi lasat.am intrebat daca se poate citi in timp real Paer iesire din compresor- raspuns :nu se poate.
Fostul a luat masina in 2015 la 115.000 km singura interventie la masina pana la 142.000 cand am luat-o eu au fost doua schimburi de ulei (fara filtre aer si celelalte) si rectificare o scurgere de ulei ori la crankshaft pos sensor ori la capac filtru ulei nu a stiut sa imi spuna. Pe cartea de service nu mai apare nimic insemnat din 2012(95.000km). Pana in 2012 a vazut numai reprezentanta. Din 2012 pana in 2015 masina a facut 20.000 km de care nu stiu nimic. Si din 2015 pana acum,adica 115.000 la 143.000 stiu doar ce mi-a zis fostul.
Nimic pe distributie sau ceva de genul. O sa ma uit iar pe cartea service poate scrie ceva ce am omis.
Masina cand am lasat-o la service avea probleme doar cu bujiile care nu erau ce trebuie asta e parerea mea,poate gresesc. Ce s-a intamplat la service...nu mai stiu dar stiu sigur ca la compresor sau distributie nu au umblat.
Oricum cand masina mea ajunge la Sharpe o sa o ia pe toate partile pana ii dam de cap chiar daca implica total motor overhaul.am intrat in hora merg pana la capat oricat de departe af fi capatul.eu sper totusi sa fie cum zice el si sa fie reparatia de 0 lei- vreun furtunas ratacit pe undeva :))
Prepare for the worst and hope for the best.
Bafta!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Mie Mar 07, 2018 5:06 pm
de Gabriel CT
Salut!

Am luat masina acasa. Masina merge infinit mai prost decat cand am lasat-o. :(
Ce ziceti sa merg asa cu ea ca un mosulet la pensie? Sa am cu ce ma duce la munca sau sa o inramez pana o duc la Mr Sharpe.
Pana in jumate de pedala merge bine fara intreruperi. Cum te dai la ea sughita din toate cele.
Am verificat injectoarele sunt cele albastre de JCW. Nu i-am mai lasat sa le dea si jos de pe pozitie ca cine stie ce se mai intampla.
Acum astept cu citirea de soft si dupaia la MiniGaraj.
Bafta!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 3:21 pm
de Gabriel CT
Salutare! V-a foat dor de problemele mele? :)
Chiar daca nu am mai postat de cateva zile asta nu inseamna ca nu am mai facut investigatii.
Prima investigatie a fost verificarea injectoarelor si s-a confirmat ca sunt originale de JCW, deci nu de acolo e problema decat daca vreunul din ei e infundat pt ca nu le-am testat calitatile de injectie .
A doua investigatie a fost sa merg la un alt electrician(ex Bavaria Motors) care mi-a facut diagnoza. Rezultate:
A observat din prima ca motorul nu merge cum trebuie si a descoperit furtunul vacuum de la bypass valve deconectat- le-am multumit deja mecanicilor de la service ca nu au mai montat furtunasul . A descoperit ca ultima resetare de parametri s-a facut la relanti cu furtunasul scos (bypass valve inchisa) si de aici si mersul execrabil si mult mai rau decat lasasem masina la service. Acum masina merge exact cum mergea inainte de a o duce la service- macar merge cum mergea...
Dupa pus furtunas vacuum si resetare a reinceput diagnoza si mi-a zis ca parametri motorul sunt f buni cu exceptia unuia singur. MAP sensor care in loc sa arata la idle minim 14.7 arata 10. Am inceput sa caut info sa aflu de unde e 14.7 asta si asta e presiunea atmosferica la nivelul marii in PSI .
Este prima persoana care vede ceva in neregula la masina. Nu inteleg cu nimeni de la service nu a observat acest parametru. Am sunat iar la service si mi-au zis ca diagnoza lor nu poate citi MAP. Ce draq diagnoza BMW Mini e aia care nu citeste cel mai banal senzor de pe masina? In fine...trecem peste...
Elecu mi-a zis ca problema ar putea fi din doua cauze: una plauzibila si alta mai putin spre deloc plauzibila.
1- senzorul Map citeste aiurea-plauzibil. Citeste mai putin aer decat practic este si calculeaza prin consecinta mai putina benz de injectat pe ciclu- de aici lipsa de putere pe care o resimteam.
2- problema de soft mai putin plauzibila dar nu imposibila

Deja am dat comanda de MAP sensor sper sa ajunga maine inainte sa plec catre Dl Adrian. Intre timp as putea sa suflu senzorul sau sa il curat? Macar pana vine noul senzor?

Va salut!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 3:59 pm
de adrian
Acum nu vreau sa contrazic pe noul coleg care a lucrat la masina ta , dar probabil este "dieselist".La benzinar exista clapeta de acceleratie, dupa clapeta se formeaza vacuum, senzorul TMAP este pozitionat dupa clapeta acceletatie, deci la relanti citeste vacuum pres, deci acei 10Psi sunt corecti.Valoarea de 14 Psi ar fi fost de banuit ca nu e corecta.Deci cred ca ai comandat TMAP senzor inutil.
Omul fiind obisnuit cu Diesel , a gresit , intr-adevar la Diesel la relanti gasesti in galeria de admisie presiunea apropiata de atmosferica.
Deci ma tem ca ai gasit un mecanic putin mai bun, dar necunoscator de benzinare.

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 6:03 pm
de MiniRC31
Gabriel CT scrie: Intre timp as putea sa suflu senzorul sau sa il curat?
cu spray de frane dar nu cred ca schimbi ceva...nu iti e senzorul defect...ala cand se duce (rar) iti face "niste dansuri" pe turomentru de zici ca masina e posedata...
pe al meu il facusem "luna" si nu a coborat luna la mine...si nu era de a TMAP
sunt curios ce gaseste Adrian ...keep us updated :)
succes!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 6:16 pm
de Gabriel CT
Later edit

Am gresit eu unitatea de masura. Erau 10 kg/h . Am vb cu omul la telefon si a reafirmat ca debit aer la idle e prea mic daca ne luam dupa senzor. Ar trebui sa fie minim 14.
Scuze ca am postat date gresite.
Are omu dreptate sau nu?

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 7:19 pm
de adrian
Masina nu are debitmetru , debitul de aer este calculat de ECU functie de temperatura aerului din admisie si presiunea realizata de supercharger.Deci nu este un parametru citit real ci unul dedus din calcule.Daca ai 10kg/h aer , la relanti la un AFR corect de 14.7 ar trebui sa consumi stand pe loc in jur de 0.7l benzina pe ora ceea ce este un rezultat corect.Pentru 14kg/h aer ar insemna aprox.1l benzina pe ora ceea ce este cam mult.
Inclin sa cred ca 10kgaer/h este o cifra corecta.

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 7:27 pm
de Gabriel CT
adrian scrie:Masina nu are debitmetru , debitul de aer este calculat de ECU functie de temperatura aerului din admisie si presiunea realizata de supercharger.Deci nu este un parametru citit real ci unul dedus din calcule.Daca ai 10kg/h aer , la relanti la un AFR corect de 14.7 ar trebui sa consumi stand pe loc in jur de 0.7l benzina pe ora ceea ce este un rezultat corect.Pentru 14kg/h aer ar insemna aprox.1l benzina pe ora ceea ce este cam mult.
Inclin sa cred ca 10kgaer/h este o cifra corecta.
Receptionat!
Din nou cifrele si testele arata o masina in perfecta stare de functionare cand in realitate masina nu merge bine.

CONUNDRUM!

Re: Intrerupere putere in sarcina mare -2004 R53 Mini Cooper S John Cooper Works

Scris: Vin Mar 09, 2018 8:14 pm
de dedant68
Nu ai rezolvat-o nici acum :!: :!:
Atentie la ce ti-am scris, explica-le si la mecanicii pe unde ajunge masina ta....
ECU foloseste parametrii de la TREI senzori pentru a calcula volumul de aer consumat de motor si anume:
1. ECT (senzor temperatura lichid racire)
2. MAP (sensor care citeste presiunea aerului din admisie)
3. pozita clapetei “throttle body’’, iar aceasta pozitie este monitorizata de doi potentiometrii care asigura o valoare de ‘feedback’ pentru ECU , respectiv EDR si pentru mersul in gol.
Valoarea calculata apoi este folosita de ECU pentru a calcula cantitatea de bezina si astfel sa echilibreze AFR-ul. Mersul la ralanti este pe un sistem, intre 900-1600/2000 intra EDR, iar mai sus intra si ‘bypass throtle’. EDR este un actuator/motor de c.c care primeste comanda de la ECU si deschide clapeta pe admisie cand soferul accelereaza de la ralanti pana la maxim.
Trebuie sa se masoare trei semnale de baza si se identifica rapid defectiunea ( problema ta este de 10 MINUTE :!: )
1. semnal potentiometru la accelerare pedala sofer
2. semnal TPS
3. semnal EDR
Semnalul EDR este de tip ‘duty cycle’/ PWM sau modularea impulsului in durata, verificare cu osciloscolul :!: . Dupa cum vezi in fig. la acceletare, TPS are semnal pe 'out' d e1,6 V iar EDR primeste PWD de la ECU cu durata de deschidere intre 15% si 70-74%.
TOATE SE REZOLVA RAPID CU OSCILOSCUPUL, acesta este ‘scula’ care se foloseste in service-ul care se respecta…in rest masina ta se va plimba din service in service si se va repara prin metoda romaneasca numita ‘la nimereala pana cand merge’, dar pe banii tai. De ce? Pentru acesti 'mechanici' nu cunosc principii de functionare ale motoarelor/injectiei s.a.m.d, si nu au sculele care sunt necesare pentru asa ceva.
Vrei sa vezi daca TPS lucreza corect, ai nevoie de o pompa manuala de vacumm, costa 200 euro, un service ar trebui sa o aiba…sau cu ajutorul multimetrului.

Deja ma doare capul pe mine... :mrgreen: