Pagina 1 din 1

Schimb ulei supercharger R53

Scris: Dum Ian 26, 2014 12:17 am
de adrian
Era o discutie mai veche despre chestia asta,mi s-a parut ca nu era foarte bine lamurita.
Aici exact cum se face treaba asta.
http://www.minicooperspeed.com/how-to-c ... arger-oil/

Re: Schimb ulei supercharger R53

Scris: Dum Ian 26, 2014 1:26 pm
de cristi o'RAL
uite ce inseamna sa ramai inzapezit... gasesti tot felul de lucruri utile pe net :)

Re: Schimb ulei supercharger R53

Scris: Dum Ian 26, 2014 4:15 pm
de adrian
cristi o'RAL scrie:uite ce inseamna sa ramai inzapezit... gasesti tot felul de lucruri utile pe net :)
Asta in cazul in care merge netul.

Re: Schimb ulei supercharger R53

Scris: Mar Ian 28, 2014 9:39 am
de bimmerauu
Eu ma gandeam sa -i mai completez cu duralube sau metabonc pt roti dintate (ambele se pot amesteca cu orice ulei) in cazul in care nu este uleiul la nivel ce ziceti ?

Re: Schimb ulei supercharger R53

Scris: Mar Ian 28, 2014 5:00 pm
de adrian
Uleiurile de calitate sunt aditivate din fabrica atat cat este necesar,orice cantitate suplimentara scoate uleiul din parametri.Orice motor in care s-a pus ulei de calitate foarte buna functioneaza la fel ca si motorul din celebrul test de la Duralube,(scot uleiul din motor,baga apa cu furtunul,etc.)Desigur nimeni nu a avut curajul sa incerce smecheria pe masina lui,nici n-o sa-i reuseasca,sunt sigur.Aditivii pentru ulei vanduti de diferite firma ca leacuri miraculoase, fac acelasi lucru ca si suplimentele alimentare din reclamele TV,adica luate in cantitati rezonabile nu au nici un efect, daca depasesti doza ajungi la intersectia Calea Floresca cu Stefan cel Mare(si Sfant zic unii).Probabil ca un aditiv adaugat peste un ulei uzat s-ar putea sa aibe efectul contrar celui dorit de utilizator,adica in loc de un fluid de ungere in locul respectiv sa se formeze o marmelada urata la culoare ,rau mirositoare si fara proprietatile de ungere cerute de o turatie de 18.000-20.000rot/min.
Parerea mea, cu superchargerul de la R53 nu este de joaca,turatiile sunt la limita rulmentilor,(mai ales la modelul fabricat pana in iunie 2004).Din pacate se pare ca aditivii contin si niste componente de curatire(un fel de detergent), care de obicei dizolva depunerile de murdarie acumulate prin diferite locuri,(de obicei esteri si compusi de carbon),si in baia de ulei se formeaza o ciorba tulbure care nu are nici o legatura cu lubrefierea corecta a lagarelor.
Mai pe romaneste, ai incercat o tuica mica dimineata la potroace dupa o noapte de chef?Efectul tine doar 5 minute dupa care te turtesti definitiv.Cam asta este dupa mine ce vrei tu sa faci acum,sa bei o tuica dupa o noapte de vodka, aperitiv, sarmale,peste,,vin, ciorba de potroace si 2 pachete de tigari. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: