Clapeta admisie marita-how to?
Scris: Mie Noi 12, 2014 3:40 pm
Pentru cei care au oarecare indemanare ,cateva scule si rabdare aici un tutorial despre cum se demonteaza si monteaza clapeta de acceleratie in bucati pentru a fi prelucrata la dimensiunea -valabil pentru R50 de max.57mm de la stock de 52mm-.si cred ca la R53 se pot adauga 4mm la diametrul stock.
Necesita o demontare a clapetei completa, prelucrarea interiorului corpului clapetei la dimensiunea doritaUrmeaza partea cea mai sensibila si anume prelucrarea -facuta de mine manua a clapetei propriu-zise, a fluturasului.Piesa se face la strung, grosimea ei este de exact 2,5mm,material la alegere aluminiu sau alama, bronz.Piesa se face la diametru exterior mai mare decat diametrul prelucrat la corpul de clapeta cu 0,7mm.In momentul in care ai fluturasul in mana, stii ce ai de facut pentru ca forma lui geometrica este putin ciudata adica asta: Prelucrarea se face cu o pila fina si intr-o menghina cat de cat buna.
aici video:https://www.youtube.com/watch?v=DkKPEVu ... e=youtu.be
Aici pozele si explicatiile:
Taie bandajul metalic-picture 4
Indeparteaza capacul negru
Cu un dorn subtire impinge boltul pana aproape de capat dar sa mai ramana cam 1mm pana la capat -picture 3
Demonteaza clapeta, fluturasul
Usor trage axul afara dar ai grije ca pe interiorul sectorului dintat exista perii colectoare pe care nu trebuie sa le distrugi.
Scaote partea electrica cu motorasul si potentiometrul, sunt 5 suruburi si un holzsurub.
Ai grije la montaj,cele 2 piese una de pe crucea arcului si pintenul de sub roata dintata intermediara trebuie sa ajunga in contact cand clapeta este inchisa –poza 2, si montajul corect este atunci cand ai 5mm distanta ca in poza 1
Daca montajul este corect , clapeta trebuie sa se miste ca in video.
Se pune capacul negru la loc, se etanseaza cu silicon, se pune bandajul metalic taiat si se starnge peste el un colier de plastic rezistent –sa fie negru, cele albe se duc repede –sau orice alta solutie crezi ca gasesti mai buna.
Necesita o demontare a clapetei completa, prelucrarea interiorului corpului clapetei la dimensiunea doritaUrmeaza partea cea mai sensibila si anume prelucrarea -facuta de mine manua a clapetei propriu-zise, a fluturasului.Piesa se face la strung, grosimea ei este de exact 2,5mm,material la alegere aluminiu sau alama, bronz.Piesa se face la diametru exterior mai mare decat diametrul prelucrat la corpul de clapeta cu 0,7mm.In momentul in care ai fluturasul in mana, stii ce ai de facut pentru ca forma lui geometrica este putin ciudata adica asta: Prelucrarea se face cu o pila fina si intr-o menghina cat de cat buna.
aici video:https://www.youtube.com/watch?v=DkKPEVu ... e=youtu.be
Aici pozele si explicatiile:
Taie bandajul metalic-picture 4
Indeparteaza capacul negru
Cu un dorn subtire impinge boltul pana aproape de capat dar sa mai ramana cam 1mm pana la capat -picture 3
Demonteaza clapeta, fluturasul
Usor trage axul afara dar ai grije ca pe interiorul sectorului dintat exista perii colectoare pe care nu trebuie sa le distrugi.
Scaote partea electrica cu motorasul si potentiometrul, sunt 5 suruburi si un holzsurub.
Ai grije la montaj,cele 2 piese una de pe crucea arcului si pintenul de sub roata dintata intermediara trebuie sa ajunga in contact cand clapeta este inchisa –poza 2, si montajul corect este atunci cand ai 5mm distanta ca in poza 1
Daca montajul este corect , clapeta trebuie sa se miste ca in video.
Se pune capacul negru la loc, se etanseaza cu silicon, se pune bandajul metalic taiat si se starnge peste el un colier de plastic rezistent –sa fie negru, cele albe se duc repede –sau orice alta solutie crezi ca gasesti mai buna.