Pagina 1 din 1

Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Mie Apr 08, 2015 2:02 pm
de bobyV
Salutare,
Clasica problema cu lipsa lubrifierii pe pinioanele din capatul compresorului unde vine montata pompa de apa. Apare zgomot si ulterior defectiunea.
Eu mi-am inlocuit compresorul din cauza ca facea zgomot, desi in rest functiona normal. Acum am acest vechi compresor pe care as dori sa-l reconditionez, are ceva uzura pe dintii pinioanelor si de aici zgomotul.
Cunoaste cineva daca la noi in tara se pot reconditiona turbo compresoarele de pe modelele R53 ?

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Vin Apr 10, 2015 7:03 am
de adrian
bobyV scrie:Salutare,
Clasica problema cu lipsa lubrifierii pe pinioanele din capatul compresorului unde vine montata pompa de apa. Apare zgomot si ulterior defectiunea.
Eu mi-am inlocuit compresorul din cauza ca facea zgomot, desi in rest functiona normal. Acum am acest vechi compresor pe care as dori sa-l reconditionez, are ceva uzura pe dintii pinioanelor si de aici zgomotul.
Cunoaste cineva daca la noi in tara se pot reconditiona turbo compresoarele de pe modelele R53 ?
Nu stiu o firma specializate in Superchargere,dar exista pe net un kit de reparatie care consta in rulmenti si etanseri, care trebuie schimbati neaparat la o reparatie.Din cate am vazut angrenaje nu sunt de gasit dar absolut sigur se pot face la comanda dupa modelul celor uzate la o firma serioasa de prelucrari mecanice, si acum sunt destule in Romania, trebuie doar sa cauti aceasta firma cat mai aproape de orasul in care locuiesti.Daca ajungi la o asemenea firma, sa te asiguri ca pot face un tratament termic de calitate la pinioane si mai ales daca pot rectifica dantura lor, fara asta rezultatul va fi unul mediocru.

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Vin Apr 10, 2015 11:13 am
de SpOOk
Confirm cele spuse de Adrian, cu un mic adaos. Exista intr-adevar kituri de reparatie (de ex: https://jonbondperformance.com/index.ph ... cts_id=613) insa e o mica, mare problema cu schimbarea rulmentilor. La inlocuire e nevoie de o aliniere foarte precisa a acesora in vechile gauri, deoarece rotoarele sunt direct influentate de pozitia lor si pot atinge de carcasa in cazul unei alinieri necorespunzatoare.

Ca si lectura tehnica, nu am gasit mare lucru, superchargerul e scos din productie de mult si foarte multi de pe la noi nici n-au auzit de asa ceva. Eu mi-am refacut acele doua roti dintate de care spunea Adrian, sunt tratate termic, am facut intre timp 15.000km si sunt ok. Acum sunt in procesul de reconstructie totala a motorului si superchargerul arata bine, nu are joc, trebuie sa schimb doar cateva garnituri, nu ma bag inca la rulmenti.

Ca si atelier, eu am mers pe mana celor de la StenBack, strugarieauto.ro si par ok. Ma voi pronunta dupa ce fac cateva mii de km cu ea.

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Mie Apr 15, 2015 5:39 pm
de bobyV
Multumesc pentru informatii. Ideea cu strungaria este interesanta .
Spook, nu ai mentionat costul reparatiei dar banuiesc ca nu este exagerat.
In ce priveste kitul de rulmenti pretul mi se pare exagerat - peste 400 usd ?!

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Mie Apr 15, 2015 6:57 pm
de adrian
bobyV scrie:Multumesc pentru informatii. Ideea cu strungaria este interesanta .
Spook, nu ai mentionat costul reparatiei dar banuiesc ca nu este exagerat.
In ce priveste kitul de rulmenti pretul mi se pare exagerat - peste 400 usd ?!
Turatia maxima a compresorului ajunge undeva pe la 17000-18500 rotatii.Din acest motiv rulmentii sunt constructie speciala,de obicei rulmentii radiali standart au o limita de turatie intre 5000-8000 rotatii.Din aceasta cauza au un pret special.pret special pentru piese speciale!!! 8-) 8-) 8-)

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Mie Apr 15, 2015 8:01 pm
de SpOOk
Exact ce a spus Adrian.
Costul la ce? :lol: Daca ma gandesc la motor, lesin

Rulmentii aceia in principiu tin mult si bine, ma indoiesc ca e nevie de inlocuirea lor pana in 300k. Cu rotile dintate de la pompa de apa e cu totul alta poveste. Din cauza designului nu foarte inteligent, uleiul trebuie completat constant deoarece daca lucreaza pe uscat, atunci apar marile uzuri. Daca iti cedeaza alea, se opreste pompa de apa -> supraincalzire motor -> alte belele

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Mie Apr 15, 2015 10:32 pm
de bobyV
vorbeam doar de costul strungaritului

Re: Turbo Compresor Mini Cooper S R53

Scris: Mie Apr 15, 2015 11:51 pm
de SpOOk
Inca nu stiu. Te anunt cand termin lucrarea, pe la sfarsitul lunii