Pagina 1 din 3

r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Lun Mai 08, 2017 10:50 am
de bogdanrauta
Salut colegi, vad ca nu a mai postat nimeni de mult pe aici, sper sa mai fie activ forumul, recent am achizitionat un r53 din 2003, si am observat mai multe lucruri:
1: Dupa mers prin oras, dupa ce opresc motorul, ramane ventilatorul pornit 2-3 minute ( nu stiu daca e normal)
2: Am lasat-o cu motorul pornit si aer conditionat timp de cateva minute, pe loc, si temperatura crescuse foarte mult si am oprit imediat motorul.
3: Uneori in mers, intre 2500-3000 rpm, are un fel de ezitari la acceleratie ( nu accelereaza liniar )

In afara de asta, nu se incalzeste, merge foarte ok la drum lung, etc.
Ceva recomandari ?
Merci,
Bogdan

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Lun Mai 08, 2017 12:26 pm
de SpOOk
Salut. Forumul e activ, cel mai bine postai la Probleme tehnice si solutii.
1 & 2 eu zic sa verifici vasul de expansiune sa nu fie crapat sau sa piarda presiune pe undeva, incusiv buson. Apoi vezi sa fie aerisita bine instalatia (eventual inclocuieste complet antigelul daca stii ca nu e schimbat de mult timp), atentie - sunt 2 supape pentru aerisire. Mai poti verifica termostatul. Toate astea evident, daca merge electroventilatorul in parametrii.
3. Am avut si eu problema asta, la accelerare sustinuta. Am curatat injectoarele cu ultrasunete, am schimbat filtre benzina, toate valvele si tampeniile posibile de pe traseul de alimentare cu benzina si in final a fost pompa de benzina de vina, care a murit si dupa ce am schimbat-o s-a rezolvat problema acelerarii liniare.

Succesuri
Tot Bogdan :lol:

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Lun Mai 08, 2017 12:57 pm
de bogdanrauta
Merci de raspuns, o sa verific intai fluidele, deja am comandat un vas de expansiune de aluminiu, ca stiu ca sunt problematice cele din fabrica.
Cum verific daca electroventilatorul merge in parametri? Da vreun cod de eroare?
Pompa de benzina a fost scumpa? Merci!

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 8:05 am
de SpOOk
Intre 600 si 1.000 Ron. Eu din cate tin minte am luat Siemens/VDO, o am de aproape 2 ani si n-am mai avut probleme.
Ventilatorul il verifici cel mai bine cu un adaptor obd. Lasi motorul sa se incalzeasca si urmaresti temperatura. Cand a ajuns la primul prag (102 grade parca) trebuie sa porneasca. Daca esti din Bucuresti, ti-l pot imprumuta pe al meu. Sau poti cauta tu unul pe olx si iti instalezi aplicatia Torque pe tel. Sa ai grija cu modelul telefonului. Android - adaptor bluetooth, Apple - adaptor wi-fi. Nu e super profi varianta asta, dar eu m-am folosit de ea pentru 95% din probleme. Pentru ceva mai complicat e nevoie de cineva care se pricepe cu adevarat cu un soft dedicat.

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 8:41 am
de MiniRC31
bogdanrauta scrie: 1: Dupa mers prin oras, dupa ce opresc motorul, ramane ventilatorul pornit 2-3 minute ( nu stiu daca e normal)
R:--> este normal
bogdanrauta scrie: 2: Am lasat-o cu motorul pornit si aer conditionat timp de cateva minute, pe loc, si temperatura crescuse foarte mult si am oprit imediat motorul.
R:--> ce inseamna ca "crescuse mult"? acul a "sarit" peste cele "90grd" din bord? daca da, incepe sa schimbi termostatul
bogdanrauta scrie: 3: Uneori in mers, intre 2500-3000 rpm, are un fel de ezitari la acceleratie ( nu accelereaza liniar )
R:--> rateurile in aceleratie pot fi de la mai multe: cabluri bujii defecte, bujii defecte, clapeta de acceleratie murdara, pieredere de presiune pe langa pistoane...deci segmentare motor..daca ii pot spune asa, pompa combustibil, injectoarele...etc

incepe cu ce e "mai ieftin" si daca ai un amic sa te ajute cu prima parte (pana la motor) ar fi excelent

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 11:08 am
de bogdanrauta
R:--> ce inseamna ca "crescuse mult"? acul a "sarit" peste cele "90grd" din bord? daca da, incepe sa schimbi termostatul
Crescuse peste cele 90 grade, se aprinsese un warning light, si am oprit motorul. In mers nu se incalzeste niciodata.
Am descoperit ca pierdusem destul de mult antigel, si de cand am completat nu s-a mai incins.
Intre timp am comandat vasul de expansiune din aluminiu, si o sa-l inlocuiesc cand o sa ajunga. Sper ca vasul sa fi fost problema si lipsa de lichid.

Saptamana asta o sa merg la mecanic pentru un schimb de bujii, un schimb de ulei, si o pun si pe tester poate apare ceva.
Revin cu un update cand aflu ceva.
Multumesc de ajutor, colegi!

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 11:35 am
de MiniRC31
bogdanrauta scrie:
R:--> ce inseamna ca "crescuse mult"? acul a "sarit" peste cele "90grd" din bord? daca da, incepe sa schimbi termostatul
Crescuse peste cele 90 grade, se aprinsese un warning light, si am oprit motorul. In mers nu se incalzeste niciodata.
Am descoperit ca pierdusem destul de mult antigel, si de cand am completat nu s-a mai incins.
Intre timp am comandat vasul de expansiune din aluminiu, si o sa-l inlocuiesc cand o sa ajunga. Sper ca vasul sa fi fost problema si lipsa de lichid.

Saptamana asta o sa merg la mecanic pentru un schimb de bujii, un schimb de ulei, si o pun si pe tester poate apare ceva.
Revin cu un update cand aflu ceva.
Multumesc de ajutor, colegi!
cauta pierderea pe unde isi face prezenta, daca este vasul de expansiune...nu cunosc nici un vas din aluminiu pt Cooper si chiar asa...nu l-as monta ... tot plastic as pune...

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 11:49 am
de bogdanrauta
Uite , exact pe asta l-am comandat:

http://www.ebay.com/itm/Aluminium-Alloy ... sz&vxp=mtr

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 12:42 pm
de MiniRC31
esti sigur ca pierde vasul tau? si pierderea nu este in alta parte?

Re: r53 se incalzeste / ventilator ramane pornit cu motor oprit

Scris: Mar Mai 09, 2017 1:21 pm
de bogdanrauta
MiniRC31 scrie:esti sigur ca pierde vasul tau? si pierderea nu este in alta parte?
Vasul are urme de scurgeri, si il schimb ptr ca stiu ca oricum vasul din fabrica e problematic la mini.
Luni sunt programat la mecanic, la o revizie completa, schimbat ulei la compresor, etc, schimb atunci si termostat si ma uit si de alte scurgeri