UTIL_Sigurante fuzibile/Relee din compartimentul motor_R53s si...
Scris: Vin Feb 09, 2018 11:49 pm
Salut,
Astazi am avut un r56s al unui amic din Bucuresti, auto care a fost in 3 service-uri privind nefunctionarea trapei electrice. De la trapa, masina a mai cumulat a doua defectiune la circuitul de cuplaj electromagnetic al compresorului AC, in service-ul nr. 2
. Problemele sau rezolvat in aprox. 1 ora. Trapa nu mai functiona deoarece nu mai avea prioritate de comanda din BC1(Body Control Unit), functioneaza pe protocolul K-bus( mesaje pe un singur conductor) si magistrala secundara la SHD(sunroof module). In cautarea defectiunii, in service s-au schimbat pozitiile sigurantelor fuzibile aflate in compartimentul motor, pentru circuitele pe care au fost montate. Astfel ca pe circuitul de cuplaj electromagnetic al compresorului, in loc de o siguranta de 30A a ajuns una de 20A, cea care are functie pe circuitul de aprindere, iar la aprindere a ajuns cea de 30A
Circuitul electric pe AC intra in avarie dupa 15 min si continuu se schimba siguranta. Amicului i s-a dat rezolvarea de a schimba compresorul
Am identificat circuitele si cu acesta ocazie am facut si o legenda/ diagrama, legenda din interiorul capacului cutiei de sigurante nu prea iti spune multe, mai ales pentru cine nu este in tema/este ceva mai complicat sa identifice circuite. Aici este corespondenta sigurantelor/releelor/circuitelor cu foto din attachment. Legenda este valabila prin analogie si la alte variante de Mini Cooper.
1= 5A_ pentru memoria interna ECU
2=20A_circuitul de alimentare bobine de inductie, injectoare si Crankshaft Position Senzor (CKP) functie de baza pentru pornirea motorului
3= 15A_Camshaft Position Sensor (CPS) , cei doi senzori O2(Lambda) si solenoidul VANOS
4=15A_Senzorul de comanda pentru pompa de benzina de rezerva
5=5A_comanda releului pentru ventilatorul de racire motor
6=30A_modulul ABS/ASC
7=30A_circuitul cuplaj electromagnetic al compresorului de aer conditionat
8=30A_circuitul motor ventilator pentru aer cald si AC habitaclu, ventilatorul de racire al sistemului hidrauluic pentru directie
9=20A_circuit principal al stergatoarelor de parbriz
10=15A_Lampi stationare/pozitie
11=Releul comanda circuit lumini de CEATA
12_Releu circuit stergatoare fata (fast/slow)
13_Releu circuit ON/OFF stergatoare fata
14=40A_Siguranta circuit ABS/ASC
15=50A Siguranta pe contactul principal/cheie de contact/Ignition Switch
16=50A_Siguranta pentru modul principal (BC1) sau Body Control Unit asigura comanda circuitelor electrice si a echipamentelor interioare
17=50A_Siguranta pentru motor ventilator racire motor
18=50A_Siguranta principala motor ventilator caldura si AC
19=50A_Siguranta pentru modul principal (BC1) sau Body Control Unit asigura comanda circuitelor electrice si echipamentelor interioare
R1=Releu principal ECU
R2=Releu circuit motor compresor aer conditionat
R3=Releu circuit motor ventilator motor
R4=Releu circuit motor ventilator aer cald si AC
Numai bine si fara defectiuni la MC
Astazi am avut un r56s al unui amic din Bucuresti, auto care a fost in 3 service-uri privind nefunctionarea trapei electrice. De la trapa, masina a mai cumulat a doua defectiune la circuitul de cuplaj electromagnetic al compresorului AC, in service-ul nr. 2



Am identificat circuitele si cu acesta ocazie am facut si o legenda/ diagrama, legenda din interiorul capacului cutiei de sigurante nu prea iti spune multe, mai ales pentru cine nu este in tema/este ceva mai complicat sa identifice circuite. Aici este corespondenta sigurantelor/releelor/circuitelor cu foto din attachment. Legenda este valabila prin analogie si la alte variante de Mini Cooper.
1= 5A_ pentru memoria interna ECU
2=20A_circuitul de alimentare bobine de inductie, injectoare si Crankshaft Position Senzor (CKP) functie de baza pentru pornirea motorului
3= 15A_Camshaft Position Sensor (CPS) , cei doi senzori O2(Lambda) si solenoidul VANOS
4=15A_Senzorul de comanda pentru pompa de benzina de rezerva
5=5A_comanda releului pentru ventilatorul de racire motor
6=30A_modulul ABS/ASC
7=30A_circuitul cuplaj electromagnetic al compresorului de aer conditionat
8=30A_circuitul motor ventilator pentru aer cald si AC habitaclu, ventilatorul de racire al sistemului hidrauluic pentru directie
9=20A_circuit principal al stergatoarelor de parbriz
10=15A_Lampi stationare/pozitie
11=Releul comanda circuit lumini de CEATA
12_Releu circuit stergatoare fata (fast/slow)
13_Releu circuit ON/OFF stergatoare fata
14=40A_Siguranta circuit ABS/ASC
15=50A Siguranta pe contactul principal/cheie de contact/Ignition Switch
16=50A_Siguranta pentru modul principal (BC1) sau Body Control Unit asigura comanda circuitelor electrice si a echipamentelor interioare
17=50A_Siguranta pentru motor ventilator racire motor
18=50A_Siguranta principala motor ventilator caldura si AC
19=50A_Siguranta pentru modul principal (BC1) sau Body Control Unit asigura comanda circuitelor electrice si echipamentelor interioare
R1=Releu principal ECU
R2=Releu circuit motor compresor aer conditionat
R3=Releu circuit motor ventilator motor
R4=Releu circuit motor ventilator aer cald si AC
Numai bine si fara defectiuni la MC
