Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Sau mai exact: sunteti siguri ca va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Am vazut ca pe forumul nostru au fost semnalate niste probleme legate de supraincalzirea motorului si m-am gandit ca ar fi util sa prevenim eventuale probleme majore cauzate de neidentificarea la timp a unor potentiale cauze.
Pe scurt, se pare ca supraincalzirea motorului este o problema comuna a MINI-urilor de generatie mai veche (an fabricatie 2001-2007).
Forumurile din afara sunt pline de astfel de probleme, fara insa a exista o solutie larg acceptata:
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ost3767761
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... rgery.html
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... on-46.html
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eated.html
http://forum.minicooper.org/forum/new-m ... g-problems
etc.
Ca si rezumat, dupa ce am parcurs o buna parte din paginile thread-urilor respective, se pare ca cea mai comuna problema e legata de circuitul electric de la ventilator (relee+rezistor+termistor).
Mai exact se cam arde rezistorul de pe treapta 1 a electroventilatorului si, de aici, o gramada de consecinte. Asta in cazul in care nu e mort si releul / termistorul.
Problema am vazut ca nu are decat urmatoarele rezolvari (in ordine crescatoare a costurilor):
- se face bypass pe circuit;
- se improvizeaza un circuit separat;
- se cumpara un circuit aftermarket (am vazut ca se recomanda acesta: http://www.ebay.com/itm/For-2003-2008-M ... 0719141283);
- se cumpara un kit original,
fiecare cu riscuri/beneficii.
Deci: sunteti siguri ca va merge treapta 1?
Cine a trecut printr-o astfel de experienta ne poate spune cum se poate rezolva problema la noi in Romanica?
Am vazut ca pe forumul nostru au fost semnalate niste probleme legate de supraincalzirea motorului si m-am gandit ca ar fi util sa prevenim eventuale probleme majore cauzate de neidentificarea la timp a unor potentiale cauze.
Pe scurt, se pare ca supraincalzirea motorului este o problema comuna a MINI-urilor de generatie mai veche (an fabricatie 2001-2007).
Forumurile din afara sunt pline de astfel de probleme, fara insa a exista o solutie larg acceptata:
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ost3767761
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... rgery.html
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... on-46.html
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eated.html
http://forum.minicooper.org/forum/new-m ... g-problems
etc.
Ca si rezumat, dupa ce am parcurs o buna parte din paginile thread-urilor respective, se pare ca cea mai comuna problema e legata de circuitul electric de la ventilator (relee+rezistor+termistor).
Mai exact se cam arde rezistorul de pe treapta 1 a electroventilatorului si, de aici, o gramada de consecinte. Asta in cazul in care nu e mort si releul / termistorul.
Problema am vazut ca nu are decat urmatoarele rezolvari (in ordine crescatoare a costurilor):
- se face bypass pe circuit;
- se improvizeaza un circuit separat;
- se cumpara un circuit aftermarket (am vazut ca se recomanda acesta: http://www.ebay.com/itm/For-2003-2008-M ... 0719141283);
- se cumpara un kit original,
fiecare cu riscuri/beneficii.
Deci: sunteti siguri ca va merge treapta 1?
Cine a trecut printr-o astfel de experienta ne poate spune cum se poate rezolva problema la noi in Romanica?
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
la mine acul de la temperatura apei nu a trecut niciodata de semnul de la jumatate, pare ca se intepeneste acolo, orice ar fi, deci cred ca merge treapta 1 (daca e ceva acolo in trepte)
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Din ce an e masina?
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Uite, daca vrei sa stii temperatura in timp real:
Just for info the temp gauge doesn't show correct water temp. It just sits in the middle regardless until the water temp goes through the roof then decides to move to the red at which time you've posibly already overheated.
Their is a way to get your computer to show actual water temp on the digital display:
With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1.
The screen will say 'Test' and a number.
Scroll through, (pressing reset button) through to test 19 and wait a moment.
Wait and the message will say "log i-off" then "log i-on" and back to "log i-off" again. When "log i-off" appears, press again.
Now you can press reset to get to 7.0 and this is your water temp in Centigrade.
I recommend doing this to save overheating for the time being whilst you don't have complete faith in your cars cooling system!
This is great for fault diagnosis. You will be able to see the thermostat controlling the temp as you drive and when stationary you can check the fan comes on at low speed at around 106.
Just for info the temp gauge doesn't show correct water temp. It just sits in the middle regardless until the water temp goes through the roof then decides to move to the red at which time you've posibly already overheated.
Their is a way to get your computer to show actual water temp on the digital display:
With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1.
The screen will say 'Test' and a number.
Scroll through, (pressing reset button) through to test 19 and wait a moment.
Wait and the message will say "log i-off" then "log i-on" and back to "log i-off" again. When "log i-off" appears, press again.
Now you can press reset to get to 7.0 and this is your water temp in Centigrade.
I recommend doing this to save overheating for the time being whilst you don't have complete faith in your cars cooling system!
This is great for fault diagnosis. You will be able to see the thermostat controlling the temp as you drive and when stationary you can check the fan comes on at low speed at around 106.
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
12/2002 ... o sa incerc de curiozitate! mersi!
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Npc.
Ai Midland pe ea?
Ai Midland pe ea?
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
foarte posibil, desi nu s-a stricat pana la 190k
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Eu tocmai am pus-o pe a mea pe tester si nu-mi merge tr 1 la electroventilator
Tb sa vad acum pe ce varianta o sa merg cu reparatul...
Tb sa vad acum pe ce varianta o sa merg cu reparatul...
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
Cristi , tu ai tester INPA, poti sa faci activare la ventilator pe treapta1 sau 2 direct cu laptopul, mult mai elegant decat sa apesi pe butoanele de la bord, tot acolo vezi si temperatura reala a motorului.cristi o'RAL scrie:12/2002 ... o sa incerc de curiozitate! mersi!
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
- cristi o'RAL
- Moderator
- Mesaje: 7295
- Membru din: Lun Iul 13, 2009 2:02 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Va functioneaza treapta 1 de la electroventilator?
daca viata era asa simpla crezi ca mai era la fel de frumoasa?
ne mai distram si cu butoane...
oricum, am uitat ieri cand am mers cu masina
ne mai distram si cu butoane...
oricum, am uitat ieri cand am mers cu masina
fbi special agent dale b. COOPER
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays
Intalnirea anuala a entuziastilor MINI ---> myMINI Days ---> http://www.facebook.com/myminidays